Post AbpjFAWsYVz5UkDPLE by mkj@social.linux.pizza
 (DIR) More posts by mkj@social.linux.pizza
 (DIR) Post #AboM9UMmr1KtkEG1Eu by estwikphoto@mastodon.nu
       2023-11-14T19:25:45Z

0 likes, 0 repeats

Har pillat lite på hemsidan och lyckats få dit microbloggen bredvid den ordinarie bloggen! För mobiler så syns den bara i liggande läge. Lite fix kvar, som att mitt namn ska ersättas med datumstämpel och att på något vis få bort hashtaggarna.Klicka på bloggen i menyn så ser ni.Känns bra det här, ger lite mer liv till hemsidan.https://www.estwikphoto.se/

(DIR) Post #AboM9VFNa30MTXncKe by hehemrin@social.librem.one
       2023-11-14T22:34:17Z

0 likes, 0 repeats

@estwikphoto Bra jobbat!

(DIR) Post #AbpjF8zAINQEhtQy9Y by mkj@social.linux.pizza
       2023-11-14T19:35:56Z

0 likes, 0 repeats

@estwikphoto För att få bort hashtaggarna kan du prova att lägga till i CSS:div#mt-body article.mt-toot a.hashtag { display:none; }

(DIR) Post #AbpjF9tWuoVbWhnz0a by estwikphoto@mastodon.nu
       2023-11-14T19:37:41Z

0 likes, 0 repeats

@mkj smart! Räcker att köra sök på rel="tag".Tackar 😃

(DIR) Post #AbpjFAWsYVz5UkDPLE by mkj@social.linux.pizza
       2023-11-14T19:38:53Z

0 likes, 0 repeats

@estwikphoto Ditt förhindra-högerklicknings-skript kom i vägen så jag la inte mer energi på det. 🙂

(DIR) Post #AbpjFBSJ6zvCMr5Gr2 by estwikphoto@mastodon.nu
       2023-11-14T19:40:50Z

0 likes, 0 repeats

@mkj det finns ju där av en anledning 😉Hursomhelst, ditt förslag hjälper mig en hel del för jag var inne på att försöka filtrera bort det med JavaScript 🫣

(DIR) Post #AbpjFC9YWCW4WzJoGW by mkj@social.linux.pizza
       2023-11-14T19:42:44Z

0 likes, 0 repeats

@estwikphoto Ja, vilken besökare skulle vilja öppna länkar i nya flikar och såna saker utan att ha superkoll på tangentbordskommandon i webbläsaren. 😉

(DIR) Post #AbpjFCsvnUoQniY2zY by estwikphoto@mastodon.nu
       2023-11-14T19:49:43Z

0 likes, 0 repeats

@mkj det är lite stötande på del fronten, absolut. Länkarna går alltid till ny flik däremot.Anledningen är för att slippa bildstölder.

(DIR) Post #AbpjFDemvZ5rC8wGaO by hehemrin@social.librem.one
       2023-11-15T14:27:42Z

0 likes, 0 repeats

@estwikphoto Jag märkte också att högerklick inte funkar för ett tag sedan, när jag skulle kolla om du har något rss-flöde (men källkoden går ju se på annat vis). Jag högerklickar ofta på sajter också för länkar, det är så många sajter öppnar i samma fönster vilket i många fall är dumt. Jag visste inte att man kan stoppa högerklick, men kanske inte så förvånade att det går för den kunnige, nu vet jag att det går!@mkj

(DIR) Post #Abpjlk2a3pzstjZjYu by estwikphoto@mastodon.nu
       2023-11-15T14:33:37Z

0 likes, 0 repeats

@hehemrin visst, det går.Det är bara att kopiera min webbadress i en rss läsare, kanske behöver /feed i slutet.

(DIR) Post #AbpkflPMAEoNM5wSjg by hehemrin@social.librem.one
       2023-11-15T14:43:44Z

0 likes, 0 repeats

@estwikphoto Jupp, /feed i slutet är det. (förresten, ska du inte byta favicon till något annat än Wp:s logga? Det är så mycket olika faviconer som behövs numera, jag tror inte jag har allt själv, men iaf i Firefox på macOS som jag sitter på just nu så är din sida med Wp-loggan i själva fliken).

(DIR) Post #AbplcKkqu6TzmEvOqm by estwikphoto@mastodon.nu
       2023-11-15T14:54:19Z

0 likes, 0 repeats

@hehemrin problemet är att hitta en som är bra. Förvisso kan man köra med en slutarikon men det är egentligen ganska tråkigt.