Post AUH1BeqLIKZAVw1vI8 by gausby@mastodon.xyz
 (DIR) More posts by gausby@mastodon.xyz
 (DIR) Post #AUGzwKMT409sh1BN9U by anderspuck@krigskunst.social
       2023-04-03T11:15:00Z

0 likes, 0 repeats

Jeg har bidraget lidt til denne artikel om kampene i Bakhmut. #dkforsvar https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-gruppen-haevder-have-indtaget-byen-bakhmut-men-ukrainerne-sidder-fortsat-tungt

(DIR) Post #AUH1BeqLIKZAVw1vI8 by gausby@mastodon.xyz
       2023-04-03T11:29:03Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Hvor er det sindssygt; det tab Russerne har taget for at erobre en by, der plejede at have 70.000 indbyggere. Hvor mange russere er mon villige til at a dø for Vordingborg og Næstved? Jeg håber ikke de to byer bliver Putin's prestige projekter.

(DIR) Post #AUH3xhNnM6sMCNiFFI by AndersGottlieb@krigskunst.social
       2023-04-03T12:00:08Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Interessant artikel. Jeg læste en diskussion hvorvidt billedet overhovedet er korrekt, da nogle argumenterede med at det var ekstremt hurtigt flaget kom til Bakhmut efter at Tatarskiy var dræbt, da han jo hædres på flaget. Desuden var der noget med skyggerne som ikke så rigtigt ud.

(DIR) Post #AUH48gZ0k1UAqNCJm4 by anderspuck@krigskunst.social
       2023-04-03T12:02:12Z

0 likes, 0 repeats

@AndersGottlieb Det kan godt være. Må indrømme jeg synes det er mindre interessant om russerne har kontrol med den ene eller den anden bygning. Det vigtige er at de er engageret i hård bykamp i stedet for at omringe byen, sådan som de prøvede for en måned siden.

(DIR) Post #AUH5JbCJ8IclLALWYi by AndersGottlieb@krigskunst.social
       2023-04-03T12:15:21Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Ja, det har du ret i. Forresten, så  læste jeg, fra en russer, at han opfattede Prigozhins valg af ord (juridisk erobring), som at Prigozhin ved at han nok ikke får hele byen under kontrol.

(DIR) Post #AUHxooHhv7iIQnCftQ by peterzuleger@ohai.social
       2023-04-03T22:25:52Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck har du nogen ide om hvad enheder UKR har sendt til Bakmut ? - synes kun jeg ser omtale af tdf styrker rundt om på nettet ( men jeg ser ikke alt )

(DIR) Post #AUHyPJpI7uDEgHJwvI by anderspuck@krigskunst.social
       2023-04-03T22:32:41Z

0 likes, 0 repeats

@peterzuleger Jeg har ikke præcis hvilke styrker, det er. Men har hørt et tal på samlet omkring 80.000 soldater, herunder en temmelig stort styrke uden for byen.

(DIR) Post #AUIeQMs0wSJISoEXHk by anderspuck@krigskunst.social
       2023-04-04T06:23:24Z

0 likes, 0 repeats

@peterzuleger Der er lidt i denne video om hvilke ukrainske styrker som kæmper i Bakhmut. Dog ikke et komplet overblik. https://youtu.be/VpIOZPXAmL8