Post Az3jyxC2kChJEG6AdM by leonieke@squilla.vitaulium.eu
(DIR) More posts by leonieke@squilla.vitaulium.eu
(DIR) Post #Az3jyvzxBfQtWTR09Q by leonieke@squilla.vitaulium.eu
0 likes, 0 repeats
Op zoek naar een gedicht voor mijn eindejaarskaarten, en nog geen idee of ik deze ga gebruiken (excuses voor de ontvanger(s) van mijn eindejaarskaart hier in de Fedi; let op: mogelijke spoilers!), maar ik vind het een goeie.GeschiedenisKarel de Grote trok vijfenvijftig keer ten strijde daarna vochten Lodewijk de Duitser Karel de Kale en Lotharius om hun grondgebied toen kwamen de Noormannen en plunderden de hele boel toen was er oorlog tussen het Heilige Roomse Rijk en Lotharingen toen begonnen de kruistochten toen won Vlaanderen de Guldensporenslag en het leger van Gelre rukte op naar Brabant en het leger van Jan zonder Vrees rukte op naar Calais en het leger van Jan de Vierde rukte op naar Brussel en de Engelsen plunderden Vlaanderen en Filips de Goede sloeg de opstandige Gentenaars neer en Karel de Stoute verloor bij Nancy maar Maximiliaan won van Lodewijk de Elfde en Karel de Vijfde veroverde Doornik Friesland Utrecht en Overijssel en Alva liet een stelletje protestantse hoofden afhakken en Farnese veroverde Antwerpen want Willem de Zwijger kon niets meer terugzeggen en de Tachtigjarige Oorlog duurde tachtig jaar en de zoveelste successieoorlog twaalf jaar en toen kwamen de Fransen en de Oostenrijkers en toen had je de Brabantse Omwenteling en de Franse Revolutie en de Franse overheersing en de Boerenkrijg en de Slag bij Waterloo en de Belgische Revolutie en de Tiendaagse Veldtocht van de Hollanders en de schoolstrijd en de Vlaamse strijd en de uitbuiting van Congo en de Groote Oorlog en de Tweede Wereldoorlog en toen werden we welvarend en heel bangJoke van Leeuwen
(DIR) Post #Az3jywURMJor31hLfc by leonieke@squilla.vitaulium.eu
0 likes, 0 repeats
Maar ook deze:PSHet knopje van het licht vindenis nodig in het donkermaar lastig zonder licht.Joke van Leeuwen
(DIR) Post #Az3jyxC2kChJEG6AdM by leonieke@squilla.vitaulium.eu
0 likes, 0 repeats
... en van een heel andere orde:Hiero en DaaroEr zijn ook mensendie nooit een foto zouden vouwenmaar wel opeens, en overtuigd,de overbuur in stukken houwen.Judith Herzberg
(DIR) Post #Az3jyyUVv14BFpkR3w by leonieke@squilla.vitaulium.eu
0 likes, 0 repeats
Planetarium te FranekerGemaakt door Eise Eisinga in de jaren 1774-1781Een oude roze nonkijkt naar de schijnbare beweging van de zonop het blauw houten plafonden mompelt wonderlijkwonderlijk dat wat een wol-kammer in 1780 verzonzoiets vernuftigs als die Friesgod ook, en nog veel eerder en veel beter kon.Judith Herzberg