Post BAL9QwQDVZl0nuyIqW by missbullitt@masto.bike
 (DIR) More posts by missbullitt@masto.bike
 (DIR) Post #BAL581zSBJoiktBGgy by Sylvhem@eldritch.cafe
       0 likes, 0 repeats

Dites, est-ce que vous savez s’il existe une liste des cartes mères qui sont compatibles aussi bien avec de la mémoire DDR3 que DDR4 ? J’aimerais bien changer de carte mère pour passer à un processeur AM4, mais je veux pouvoir continuer à utiliser ma mémoire vive actuelle.

(DIR) Post #BAL5bH7H1QKE49mc5Y by Sylvhem@eldritch.cafe
       0 likes, 0 repeats

Do you know where I can find a list of motherboards who support both DDR3 and DDR4? I want to upgrade my board for one that support AM4 processors, but I don’t want to get rid of my old RAM.

(DIR) Post #BAL8sqLValtC78Vh0i by Sylvhem@eldritch.cafe
       0 likes, 0 repeats

@tessaracht Great. I’m probably stuck with my current CPU for a couple more years then. I don’t have the money to replace the CPU, the board *and* the RAM, not with current prices.Hopefully that means dev will keep making games compatible with old hardware a little bit longer.

(DIR) Post #BAL9QwQDVZl0nuyIqW by missbullitt@masto.bike
       0 likes, 0 repeats

@Sylvhem c'est pas possible

(DIR) Post #BALBN8yb5Z6eUWMz20 by OatPotato@eldritch.cafe
       0 likes, 0 repeats

@Sylvhem les sockets AM4 ne supportent que la DDR4 😔

(DIR) Post #BALLhPr32pKYAh8z5c by poxviridae@piaille.fr
       0 likes, 0 repeats

@Sylvhem Je dis peut-être une bêtise mais je ne crois pas qu'il y aie de compatibilité possible entre différentes générations de RAM DDR malheureusement...(du peu que j'en sais une partie de la différence entre ces générations est de nature électronique = pas les mêmes composants nécessaires sur la CM, les barrettes et dans le CPU)

(DIR) Post #BALMxkghSHztN6enmS by kos1@mastodon.social
       0 likes, 0 repeats

@Sylvhem A ma connaissance aucune carte mère AM4 ne supporte de la DDR3, il me semble que ce n'est pas la meme tension. et les adaptateurs vendus sur certains sites sont des arnaques.

(DIR) Post #BAMOrXZDicek0XHgki by neox@social.chalec.org
       0 likes, 0 repeats

@Sylvhem there are some but for Skylake only. These kind of mainboards will support either DDR3 or DDR4 but there's a huge catch as it has to be DDR3L modules, meaning 1.35V...  Most modules are usually 1.5V or possibly 1.65V so that's a no go in this case.

(DIR) Post #BAPDjtGOeUWaxYVcm0 by transcendentempress@eldritch.cafe
       0 likes, 0 repeats

@Sylvhem AM4 + DDR3 isn't possible as AMD dropped the memory controller with the arrival of Ryzen. The best solution you have nowadays if you want to keep DDR3 is Haswell Xeons + desktop motherboard. Both are super cheap online, but the MBs quality is kind of a lottery sometimes.