Post B5xEWQ4qRuWLEVgySe by stux@mstdn.social
(DIR) More posts by stux@mstdn.social
(DIR) Post #B5xDxKqRuVess1EGYa by stux@mstdn.social
0 likes, 0 repeats
Kleine tip voor wanneer je bij de bushalte staat en er komt een bus aan waarmee je NIET mee moet:Doe een stapje naar achter, kijk de chauffeur aan en schud langzaam βneeβ met je hoofd indicerende dat je niet mee hoeftIk doe dit nu een tijdje en chauffeurs kunnen het waarderen! Krijg altijd een vriendelijke zwaai πDit scheelt ze een boel onnodig stoppen gezien veel mensen op hun telefoon bezig zijn en de chauffeur dan twijfelt
(DIR) Post #B5xEIMks0K0esKeDtw by fast_blast@mastodon.social
0 likes, 0 repeats
@stux de enige busstoppen waar ik terecht kom hebben alleen maar de lijn die ik nodig heb
(DIR) Post #B5xEWQ4qRuWLEVgySe by stux@mstdn.social
0 likes, 0 repeats
@fast_blast Haha ideaal!Bij ons in het afgelegen niemandslanden rijden zelfs 2 lijnen!
(DIR) Post #B5xEo69hFxcqewOKBc by Miekiediedoo@mastodon.social
0 likes, 0 repeats
@stux Mijn ervaring is dat als de chauffeur twijfelt, deze heel hard doorrijdt. Die stopt aleen als je heel duidelijk aangeeft dat je mee wilt.
(DIR) Post #B5xHYaD236np6BFErw by Eetschrijver@mastodon.social
0 likes, 0 repeats
@stux Ik heb dit mijn hele leven gedaan. Ik dacht dat het standaard was. π
(DIR) Post #B5xJ7KrrBFMhbiTXEW by Skye@mstdn.social
0 likes, 0 repeats
@stux In Finland stoppen de busse niet op iedere bushalt. Je moet je hand uitstreken, het zelfde in Estland en Sweden.
(DIR) Post #B5xLbwQgI7SchNUBkG by stux@mstdn.social
0 likes, 0 repeats
@Eetschrijver Vroeger was het meer alleen hand opsteken wanneer je mee wilt indd maar tegenwoordig merk ik dat ze bijna altijd stoppen ivm dit onzekerheidEr is wel iets veranderd sinds iedereen constant een mobiel in handen heeft heb ik het idee
(DIR) Post #B5xLp9j6AFpPhfOxeq by Eetschrijver@mastodon.social
0 likes, 0 repeats
@stux Dat kan heel goed. Maar ik nam ook in mobiele tijden nog regelmatig de bus in Nederland, hoor. π
(DIR) Post #B5xSjYIuZVxjs4Qavo by frank87@mastodon.pirateparty.be
0 likes, 0 repeats
@stux mijn oma had een blindenstok om de buschauffeurs te waarschuwen dat ze niet kon zien of het de goede bus was.Dat omdat ze van nature heel goed wist te verbergen dat ze bijna niks zag.