Post B54y49vmnQ0PFJ7aL2 by selea@social.linux.pizza
(DIR) More posts by selea@social.linux.pizza
(DIR) Post #B54y49cdwah2HwAIV6 by iam_jfnklstrm@social.linux.pizza
0 likes, 0 repeats
Paranoia? Satt och pratade med en nära vän igår om regeringens satsning på kameraövervakning. När jag säger att jag inte gillar den eftersom de bygger en infrastruktur som kan användas för realtidsövervakning om ex SD kommer till makten och går ihop med Palantir. Nämner Kinas social points...Vännen - men vaf*n, ge dig - du är ju paranoid.Tiden får utvisa vem som har problem - jag står kvar i min åsikt med tanke på krav på åldersverifiering, förbud mot krypterade meddelanden osv.Men hur tänker ni?
(DIR) Post #B54y49vmnQ0PFJ7aL2 by selea@social.linux.pizza
0 likes, 0 repeats
@iam_jfnklstrm https://en.wikipedia.org/wiki/Netherlands_in_World_War_IISaxat:"German surrender in May 1945. The occupiers deported most of the Jewish Netherlanders to Nazi concentration camps.[2] Due to the variation in the survival rate of Jewish inhabitants among the regions in the Netherlands, scholars have questioned the validity of a single explanation at the national level. In part due to the well-organised population registers, about 70 per cent of the country's Jewish population were killed in the war"Notera att tyskarna kunde använda sig utav befintliga register för att lätt kunna indentifiera individer utifrån att man skrev ner vilken religion som individer praktiserade.