Post B2eil8orrtZUw1lPsm by Karolina@mastodonsweden.se
 (DIR) More posts by Karolina@mastodonsweden.se
 (DIR) Post #B2eXMAtFvusGcci0Jc by KarroH@mastodon.nu
       2026-01-25T09:28:41Z

0 likes, 0 repeats

Vad tror ni förresten om att ersätta gamla fönsterbrädor i laminat med denna modell som också finns i ett rum i stugan. Mest troligt ett hemmabygge, de låter luften flöda upp bättre och gillas av katterna på vintern. Rundstav och smala ribbor borde jag kunna bygga själv. Eller ska man satsa på enkelt och baka köpa ett hyllplan i trä och måla + sätta konsoler under?

(DIR) Post #B2eXMBxBylcJv7Yf5c by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-25T09:42:43Z

0 likes, 0 repeats

@KarroH De är ju bra när det finns någon sorts luftspalt, så antingen sånna eller konsoler där man lånar ett mellanrum för cirkulationen. Men har ni redan den typen skadar det inte att vara konsekvent.

(DIR) Post #B2eXMD4JpkubNVtrpw by KarroH@mastodon.nu
       2026-01-25T09:56:34Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina problemet med denna typ är att vissa saker är svåra att ställa där. Dessuom finns dennna vatiant bara i ett rum. Så många val att fundera över.

(DIR) Post #B2eil8orrtZUw1lPsm by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-25T15:24:51Z

0 likes, 0 repeats

@KarroH Förstår. Minns inte var men jag har också haft så. Att alternativ är två smalare brädor med luftspalt mellan vägg och sen i mitten. Så två istället för fyra. Då slipper man det där med att saker inte kan stå, men får ändå bra luftgenomströmning.

(DIR) Post #B2etpDmUShPWyeneIC by KarroH@mastodon.nu
       2026-01-25T09:46:10Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina de som finns i de flesta rum är såna här, i olika färger dessutom, där flera är i dåligt skick... de är dessutom för smala! Jag vill gärna ha trä i alla fall..