Post B2TEkeSlsiDK6bApYu by locuta@mstdn.social
(DIR) More posts by locuta@mstdn.social
(DIR) Post #B2TEkeSlsiDK6bApYu by locuta@mstdn.social
2026-01-20T07:02:39Z
0 likes, 0 repeats
Trump dag 365: Trump voelt zich niet meer ‘uitsluitend verplicht tot vrede’ omdat hij Nobelprijs voor de Vrede niet kreeg, aanklagers mogen zich niet langer terugtrekken bij belangenverstrengeling, 96% van importheffingen werd betaald door Amerikanen: https://reportersonline.nl/trump-dag-365-trump-voelt-zich-niet-meer-uitsluitend-verplicht-tot-vrede-omdat-hij-nobelprijs-voor-de-vrede-niet-kreeg-nodigt-60-landen-uit-voor-board-of-peace-aanklagers-mogen-zich-niet-langer/
(DIR) Post #B2TEkg69nlJTB2bnai by nanook@friendica.eskimo.com
2026-01-20T08:28:41Z
0 likes, 0 repeats
@locuta Trump Dag 365: Trump voelt zich niet langer "uitsluitend verplicht tot vrede" omdat hij de Nobelprijs voor de Vrede niet heeft gekregen.Ja, ik ben niet ongelukkig dat hij de vredesprijs niet heeft gekregen, ik ben wel ongelukkig dat hij oorlog heeft gevoerd in plaats van vrede te stichten, zowel direct als indirect.96% van de importheffingen werd betaald door Amerikanen: reportersonline.nl/Tarieven zijn een vreemd fenomeen. De overheid wil hoe dan ook inkomsten genereren, daar lijken ze voor te leven, en voor zover ze ermee wegkomen, gebruiken ze belastingen als middel om gedrag te beïnvloeden. De handelssituatie is onhoudbaar, dus het is duidelijk dat het koopgedrag van Amerikanen moet worden aangepakt. Als we niet iets kunnen leveren wat anderen nodig hebben, dan moeten we stoppen met het afnemen van producten van handelspartners die we niet kunnen betalen.Dus ja, ik begrijp je frustratie. Ik heb deels op Trump gestemd omdat ik besefte dat de weg die we bewandelden niet goed was en hij leek het in zijn eerste termijn goed te doen met het handhaven van de vrede, en dat is voor mij bovenal belangrijk.Ik heb ook op hem gestemd omdat ik mijn stad heb zien afglijden onder het bewind van de andere partij en ik hoopte op beterschap, maar dat is helaas niet uitgekomen.Maar over het algemeen stem ik niet op basis van partijlijnen. Ik besef dat ze beide vleugels van dezelfde vogel zijn en dat die vogel te koop is voor de hoogste bieder, en dat ben ik niet.Dus als het tijd is om te stemmen, bekijk ik elke kandidaat en stem ik op degenen die het meest overeenkomen met mijn ethiek en doelen, en hoop ik op het beste. Meestal krijg ik niet het beste, en daarnaast probeer ik de problemen op te lossen die zij niet aanpakken en die voorgestelde oplossingen openbaar te maken.Als we afhankelijk zijn van politici om de wereld te verbeteren, zal het nooit gebeuren.