Post B28cGbOlJ4Sel0nHCy by dgil@mastodont.cat
 (DIR) More posts by dgil@mastodont.cat
 (DIR) Post #B28cGYR8JnZjZUsczI by dgil@mastodont.cat
       2026-01-09T19:59:09Z

0 likes, 0 repeats

Estic usant els #RCS com una mena de #commodity digital. Jo no vull tenir #whatsapp, però ara quasi tothom ja té activat els #RCS... I el punt de trobada inevitable penso que és aquest. Inconvenients? Si, és clar. Que ens veiem els números de telèfon. Però allò intermig i que molts comencen a acceptar.

(DIR) Post #B28cGa0GUfGuQkKCO0 by raul@mastodon.in4matics.cat
       2026-01-09T20:57:59Z

0 likes, 0 repeats

@dgil jo crec que RCS l'hauríem d'adoptar com a estàndard, més que res perquè és el que bé per defecte en els mòbils comercials. Després si en l'àmbit personal cada un vol buscar alternatives més privades o amb més opcions, és cosa de cadascun. Ja vaig fer un article sobre el tema: https://bloc.in4matics.cat/rcs-la-mensatgeria-lliure-que-ja-tens-al-teu-mobil

(DIR) Post #B28cGbOlJ4Sel0nHCy by dgil@mastodont.cat
       2026-01-09T22:02:52Z

0 likes, 0 repeats

@raul exacte. Tu no m'obliguis a instal·lar-me #whatsapp, que jo no t'obligo a instal·lar-te #xmpp, #telegram o #signal. I com ens comuniquem? Doncs amb el que ja tenim tots dos, que resulta que és #RCS. I és més, pot ser una primera passa per a què la gent comuna vegi que hi ha vida fora de #whatsapp, i neixi un xic de curiositat. Que no és la millor eina? Segur. Més que un estàndard jo ho veig com un #commodity.

(DIR) Post #B28cGcfoZ9hCiBmPQW by debacle@framapiaf.org
       2026-01-10T09:34:17Z

1 likes, 0 repeats

@dgil @raulNote, that not everybody has #RCS. I don't have it. I'm not even sure, if it is implemented in #Linux (e.g. #Debian or #Mobian). Maybe @mobian knows about it?For now, I have to stay with #Jabber and everything, I have an #XMPP gateway for (IRC, SMS, Matrix). Until #slidge has RCS support at least 🙂