Post B1XhyUeIOWAeR1yTqa by normalniklas@mastodonsweden.se
 (DIR) More posts by normalniklas@mastodonsweden.se
 (DIR) Post #B1Xgou6Unc9UX21p0y by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:10:21Z

0 likes, 0 repeats

Så där, då var julklapparna inslagna 🎁 Det blev inte så många i år så inget stort jobb, men ändå.

(DIR) Post #B1Xgv5Hk8jikwpEiDg by normalniklas@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:11:29Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina låter nästan befriande att det inte blev så många ändå?

(DIR) Post #B1XhDvOt7DRPnDYuW0 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:14:55Z

0 likes, 0 repeats

@normalniklas Absolut! Och alla jag köpt är till syrran 😄

(DIR) Post #B1Xha5m7DuQaL8zrTk by normalniklas@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:18:57Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina hah, låter bra 🙂 själv blev det lite random grejer till brorsöner och mamman och hennes karl. Pappa får en tavla av en av mina fåglar, likaså bror och hans fru. Tavlorna är det enda som jag ser fram emot att ge bort 😅

(DIR) Post #B1XhiCBfGd90XkoLzs by dotmavriq@social.dotmavriq.life
       2025-12-23T14:16:53.646247Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Samma här.. Köpte precis lägenhet med tjejen, och nu delar vi bank...så hur kul kan man göra det? hahah

(DIR) Post #B1XhiD0iCpyf64h7Z2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:20:15Z

0 likes, 0 repeats

@dotmavriq Haha, ännu ”värre” (på ett bra sätt). Jag har inte riktigt någon lust på det där tvångsköpandet, men hittar jag något jag tror verkligen uppskattas känns det meningsfullt.

(DIR) Post #B1XhkoHyZoRzIF0gKG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:20:52Z

0 likes, 0 repeats

@normalniklas Det förstår jag! Alltid speciellt att ge bort något man gjort själv.

(DIR) Post #B1XhyUeIOWAeR1yTqa by normalniklas@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:23:20Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina haha. Samtidigt kan jag inte komma undan känslan från när man gav bort en brödkniv man gjort i träslöjden om du fattar vad jag menar? Fan vad knäppt egentligen - nu när jag tänker på det - att jag känner att när jag ger bort något jag själv gjort att det känns snålt... 😳

(DIR) Post #B1XiRE0tK9U5ErFApc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:28:31Z

0 likes, 0 repeats

@normalniklas Förstår vad du menar, men i tiden vi lever kan jag inte tycka att det finns något finare än det självgjorda. Tycker man tydligt ser den svängningen också.

(DIR) Post #B1XiZNMeRPx6YaJBMO by dotmavriq@social.dotmavriq.life
       2025-12-23T14:24:43.195374Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina alltså jag kommer ju låta som Grinchen men jag är uppfostrad i ett hem där prioriteten snarare är att alla är mätta, belåtna, glada... och på högtider så försöker man vara självlös och lyssna på hur man göra andra glada... men liksom inget av det där "om du inte bryter båda nyckelben i desperat jakt på presenter som de troligast kommer byta ändå så är du dålig" ... äeh... jag kommer aldrig kunna vara den personen. Om högtider blir "forced fun" så klarar jag mig utan. De bästa dagarna i mitt liv har varit när man promenerat i någon småstad ingen pratar om...eller en bra dag på jobbet och ett roligt korsord...eller en maträtt man blev förvånad av hur gott det blev när man lagade det. Och precis! Det är mer det där att man ser en sak som får en att tänka på en person man värderar och så får det komma i den ordningen..ibland så gör jag det när det inte ens är högtid..det kanske är tricket...att man sparar en bank med sånna grejer till jul hahah

(DIR) Post #B1XiZOrAtPxjBXb4Zk by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:29:58Z

0 likes, 0 repeats

@dotmavriq Det är väl den riktiga kärnan av högtiden ändå.

(DIR) Post #B1XijifG6QhvVuwarA by normalniklas@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:31:50Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina åh jag hoppas du har rätt. Det skulle vara en fin vändning av jul om det blev mer personliga klappar 😍

(DIR) Post #B1XivFvykNvFspGXgW by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-12-23T14:33:57Z

0 likes, 0 repeats

@normalniklas Verkligen!