Post AyrHAWtySOzvXcx8ym by eq@mas.to
 (DIR) More posts by eq@mas.to
 (DIR) Post #AyqNl2vhGFVFrjauqu by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-03T21:00:00Z

0 likes, 0 repeats

Förresten hade jag inte punka utan lågt tryck i alla däcken. MG kunde omöjligt kika på bilen förrän 3 november men sa att det nog var smygpunka. Vianor hade tid omedelbart, gjorde klart på nån kvart och tog exakt 0kr betalt för att konstatera lågt tryck och fylla på luft i alla däcken. Jag måste verkligen kolla om jag kan flytta däckhotell dit, för MGs verkstad är urlångsam och max 10% så trevlig.

(DIR) Post #AyqNww1WlN4zvEzTlI by meraord@mastodonsweden.se
       2025-10-03T21:02:08Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina heh, skönt att du fick hjälp.

(DIR) Post #AyqOHs2Sm34pe1PYQa by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-03T21:05:56Z

0 likes, 0 repeats

@meraord Det var väldigt skönt! Särskilt som jag ska hämta upp syrran och Nala imorgon för ett första försök att introducera katterna 🤞

(DIR) Post #AyqOZmlt62xGWLCVKy by iakonkret@mstdn.social
       2025-10-03T21:09:07Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Man vill ju gärna ha 11% trevlig, det vill man!

(DIR) Post #AyqOtjAQCszP8MBYB6 by meraord@mastodonsweden.se
       2025-10-03T21:12:47Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina oooh! Håller tummarna!!

(DIR) Post #AyqtGhOpwRlIwAnVmC by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-04T02:53:04Z

0 likes, 0 repeats

@meraord Tack 🤗

(DIR) Post #AyrBxZPrIYalntrreK by Allinrep@social.spejset.org
       2025-10-04T06:22:28Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina  Verkligen orimligt lång väntetid på en så enkel grej, fint att du fick hjälp och trevlighet!Håller tummarna hårt för att kattmötet går bra, ni har säkert läst på och fått goda råd om hur ni ska gå tillväga 😻

(DIR) Post #AyrCJZCYmCQ3Ve8VI8 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-04T06:26:28Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Tack, ja det var fint som snus! Det är min gamla däckverkstad och jag var alltid nöjd. Men med nya bilen ingår däckgarage hos bilfirman och där ska man lämna bilen hela jävla dagen för att byta däck (brukade vänta 15-20 min så var det klart) och tid går knappt att hitta.Tack! Blir spännande 😊

(DIR) Post #AyrDG86l9YFwZ8LdrM by eq@mas.to
       2025-10-04T06:37:02Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina @Allinrep Förra året fanns det inte tid för mig när jag ville ha nya däck så gick till den där containern på snabbköpsparkeringen. När jag nästa gång skulle använda bilen att köra till farmor så skulle jag först handla kvällen innan. När jag kommer ut från affären så känns ena sidan lite svampig så jag kör till macken som är på andra sidan gatan. När jag kliver ut så hör jag ett pysande ljud och det är inte från luftpumpen...

(DIR) Post #AyrEGoKyFIcJUWsrWS by Allinrep@social.spejset.org
       2025-10-04T06:48:21Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Ibland krånglar di te att lite för mycket. Låter som en fin service men blir inte funktionellt. Jag har en son som både däckhotell och -verkstad, det är en välsignelse.Vi behöver massa bilder,  det förstår ni va? 😊

(DIR) Post #AyrGO1DSxbHxN0wEkK by eq@mas.to
       2025-10-04T06:40:29Z

0 likes, 0 repeats

Tur vi inte åkte direkt till till Farmor då men kväll var det och inget öppet. De hade glömt byta ventilerna när de satte på de nya däcken så alla hade sprickor runt basen där de går in i hjulet. På macken fick jag låna lite silvertape för att hålla ventilerna i det bästa läget, fyllde på luft och rullade försiktigt hemmåt. Luften höll sig tills nästa dag och jag lämnade in bilen på det vanliga stället. De bytte ventiler och containern betalade räkningen.

(DIR) Post #AyrGO22Vto7bvKp0JU by Allinrep@social.spejset.org
       2025-10-04T06:44:05Z

0 likes, 0 repeats

@eq Oj vilket äventyr- i negativ bemärkelse! Men skönt att det slutade bra ändå 👍🏻

(DIR) Post #AyrGO2mb8Sz8EGNo92 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-04T07:12:03Z

0 likes, 0 repeats

@eq Ja verkligen ett äventyr. Däck är ju verkligen sånt man vill kunna lita på.@Allinrep

(DIR) Post #AyrH78BNuEYI0WTZK4 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-04T07:20:15Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Klart idealiskt!Check på den 👍

(DIR) Post #AyrHAWtySOzvXcx8ym by eq@mas.to
       2025-10-04T07:20:49Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina @Allinrep Det var nog den bästa reklamationsupplevelsen jag någonsin haft. Jag hade mailkontakt med containern eftersom den packat ihop för året. Pengarna till reparationen fick jag direkt på kontot inom några minuter. Inga diskussioner. Bara "Lämna in bilen på verkstan, vi betalar".

(DIR) Post #AyrHaaPi1SzHxjDnA8 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-10-04T07:25:35Z

0 likes, 0 repeats

@eq Det var ju bra! Sånt kan väga upp mycket. Alla kan göra fel, men tar man ansvar finns också förhoppning att man lär sig. @Allinrep