Post AwzbIeWqUgzOc7SAMq by gbrugman@mastodon.social
(DIR) More posts by gbrugman@mastodon.social
(DIR) Post #AwzT9JucycgGQwcG6S by vosje62@mastodon.nl
2025-08-08T19:39:24Z
0 likes, 0 repeats
Nieuwsuur vroeg aan Sigrid Kaag een foto mee te nemen die voor haar betekenis heeft.Dit is dus al in April 2024.Meer dan een jaar geleden dus. In Nieuwsuur dus een uitgebreid interview met een duidelijk heel kritische Kaag op het NLse beleid. Aanrader en verplichte kost voor dit kabinet.#Nieuwsuur #Gaza
(DIR) Post #AwzT9KuJHI1LWFTWFM by gbrugman@mastodon.social
2025-08-09T09:54:15Z
0 likes, 0 repeats
@vosje62 Zo zie je maar weer, dat onze NL media dit goed weten stil te houden. Die hongersnood is er al vanaf 7 oktober, toen alle kranen naar Gaza door Israël dichtgedraaid werden. Al ons nieuws wordt zwaar gefilterd op wenselijk beleidsondersteunend.
(DIR) Post #AwzT9LuhXJvadkfLUm by snarkweek@mstdn.social
2025-08-09T10:28:34Z
0 likes, 0 repeats
@gbrugman @vosje62 De aanval op UNRWA begon niet pas begin 2024, maar wel belangrijk om op te merken dat het escaleerde toen. Dat was vijf dagen nadat het hoofdkwartier van UNRWA was aangevallen, waarbij medewerkers omkwamen. Baas Lazzarini eistte toen opheldering en daarom werden hij en zijn organisatie doelwit van een lastercampagne waaraan zelfs onze regering heeft meegeholpen.
(DIR) Post #Awza0ezjvGxMtOpCme by vosje62@mastodon.nl
2025-08-09T11:45:27Z
0 likes, 0 repeats
@snarkweek @gbrugman Je moet de foto wel in context zien tot de uitleg die erbij gegeven werd in Nieuwsuur. 'Dat kind zeer ernstig, maar andere op de foto minder' (Woorden van gelijke strekking.)Maar valt niet aan te ontkomen dat de situatie al heel lang heel ernstig was.
(DIR) Post #Awzb6DzvJH8Mr2809I by snarkweek@mstdn.social
2025-08-09T11:57:42Z
0 likes, 0 repeats
@vosje62 @gbrugman Gaza is niet zomaar een gebied met hongersnood waar dan een hulporganisatie UNRWA actief was. Dat beeld werd ons voorgehouden, maar Gaza is een gevangenis en UNRWA was hun enige keuken. Daardoor was het door Nederland stopzetten van de hulp aan UNRWA "om een signaal aan ze te geven" al een oorlogsmisdaad.
(DIR) Post #AwzbIeWqUgzOc7SAMq by gbrugman@mastodon.social
2025-08-09T11:59:56Z
0 likes, 0 repeats
@snarkweek @vosje62 Helemaal je hebt helemaal gelijk, maar conform de Nederlandse handelsgeest levert het steunen ons meer geld op.
(DIR) Post #AwzbKiiHuICIAfn6yO by snarkweek@mstdn.social
2025-08-09T12:00:20Z
0 likes, 0 repeats
@vosje62 @gbrugman En later bleek ook het "bewijs" gelogen, maar mijn punt is dat zelfs dat er al niet meer toe doet, gezien de uitgangssituatie waarin tot calorisch afknijpen van de burgerbevolking besloten werd.
(DIR) Post #AwzcfTlCnSHVpZcONk by vosje62@mastodon.nl
2025-08-09T12:15:14Z
0 likes, 0 repeats
@snarkweek @gbrugman ik kqn me niet anders herinneren dan dat Israel zonder onderbouwing uitspraken doet en dat op geleverd 'bewijs' heel wat aan te merken viel.Wat mij betreft heeft Israel met de zaak van begraven ambulances en de uitleg erna alle eventueel te bedenken goodwill verloren.Die zaak ligt letterlijk open en bloot -inclusief Israëls intentie om te misleiden-.