Post Awu92DtrxiFQt0ng7E by n@mastodon.nu
 (DIR) More posts by n@mastodon.nu
 (DIR) Post #Awu7fxeJbNnS9zLUbA by MaryTheKnife@mastodon.social
       2025-08-06T20:11:23Z

0 likes, 0 repeats

Mitt hjärta sjunker när jag ser en ledsen man titta ut genom ett hotellrumsfönster på tv:n. Han befinner sig i England. Han har rest långt. Han har lämnat en hemsk situation i ett annat land bakom sig. Han trodde han kommit till något bättre. Han möts av britter som demonstrerar om att han inte är välkommen. Jag undrar hur man kan göra så mot någon annan? Undrar hur man kan vara säker på att man själv aldrig kommer behöva fly?Anledningen är att en man våldtagit en flicka. Inte denna mannen>

(DIR) Post #Awu7fyozFBvXnNLWs4 by MaryTheKnife@mastodon.social
       2025-08-06T20:16:27Z

0 likes, 0 repeats

> men det spelar ingen roll.Det riktiga problemet är mäns våld mot flickor/kvinnor inte etnicitet. Jag undrar om vi kanske en gång för alla kunde stoppa män som hatar kvinnor? För de som våldtar dom hatar.Just nu så har högerextrema satt ett ansikte på hur en våldtäktsman ser ut.Vi kvinnor vet att de kan se ut precis hur som helst. De kan vara unga, gamla, rika, fattiga. Den gemensamm nämnaren är att de är mentalt svaga och tar ut det över någon som är fysiskt svagare.Men just nu >

(DIR) Post #Awu7fznxaUhSqTsDuS by MaryTheKnife@mastodon.social
       2025-08-06T20:23:02Z

0 likes, 0 repeats

> så är det människor som kommer från kaos, som inte har något och kanske inte någon, som är beredda att arbeta med det vi andra inte vill arbeta med, de som inte haft det lätt som anklagas för något de inte gjort.Ist för hopp så möts de av hat.Det gör ont i hjärtat på mig när människor väljer att hata för att de är rädda. Behöver man tycka samma?Gilla alla?Nej!Men man kan välja att vara en medmänniska ändå.#hatföderhatsomföderhatsomföderhat

(DIR) Post #Awu7g0u1VR90FZia00 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-06T20:34:24Z

0 likes, 0 repeats

@MaryTheKnife Det finns en gemensam nämnare för alla dessa förövare: ett behov av makt och kontroll som kommer till uttryck genom tvång och olika typer av våld. Det finns jättemycket kunskap på området. Låtsas man att det har med etnicitet att göra är man så medvetet revisionistisk att man lika gärna kan tatuera kvinnohatare i pannan. Och man är med stor sannolikhet precis sån själv.

(DIR) Post #Awu8cmZoPgB6u8HtPU by MaryTheKnife@mastodon.social
       2025-08-06T20:45:00Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Japp.

(DIR) Post #Awu92DtrxiFQt0ng7E by n@mastodon.nu
       2025-08-06T20:46:56Z

0 likes, 0 repeats

@MaryTheKnife @Karolina Har inget att tillföra men vill bara ge er mitt stöd i er analys. Håller med. Tack för att ni sätter ord på det.

(DIR) Post #Awu92EWVe39koqsXLM by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-06T20:49:37Z

0 likes, 0 repeats

@n @MaryTheKnife 💚

(DIR) Post #AwuJ3slMWI1FS2FcSu by 540@social.spejset.org
       2025-08-06T22:41:58Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Det finns ett ord för just det. Projicering heter det inom psykologin. Man projicerar på andra vad man själv är.Otäckt jävla beteende och väldigt vanligt bland arga elaka fascister, men även "vanliga" oävna medborgare.

(DIR) Post #AwuxI19W7XLVgwqOyO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-07T06:12:48Z

0 likes, 0 repeats

@540 Så är det.