Post AwfeFWTAPqLZRzjWLY by vosje62@mastodon.nl
 (DIR) More posts by vosje62@mastodon.nl
 (DIR) Post #Awfe44aNkKFTmleG1I by irenebal@mstdn.social
       2025-07-30T20:15:59Z

0 likes, 1 repeats

Commentaar overbodig. De NL media zijn ziek. doodziek.https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/ik-mocht-geen-verband-leggen-tussen-de-jappenkampen-en-gaza

(DIR) Post #AwfeFWTAPqLZRzjWLY by vosje62@mastodon.nl
       2025-07-30T20:43:35Z

0 likes, 0 repeats

@irenebal @Marrekoo vsn mij hadden naam en rugnummer genoemd mogen worden, maar ik respecteer de keuze vsn de schrijfster.Het lijkt me meer dan terecht dat die vergelijking gemaakt wordt als het enige wezenlijke verschil zit in het gebruik van prikkeldraad in plaats van Bamboe.

(DIR) Post #AwfeFXVgXxxIg5v2uW by snarkweek@mstdn.social
       2025-07-30T20:58:42Z

0 likes, 0 repeats

@vosje62 @irenebal @Marrekoo Nee, want het prikkeldraad was ook zelfs hetzelfde, maar in Gaza is er dan schrikdraad ipv bamboe, waardoor de Nederlandse media zeggen dat is dus totaal anders.

(DIR) Post #AwfffTLwj1eFGhIFeq by snarkweek@mstdn.social
       2025-07-30T21:14:41Z

0 likes, 0 repeats

@irenebal For my English readers who are interested in the prosecution of the Japanese during World War 2, this opinion piece may be worth pushing through your preferred translator. It's about a Dutch victim who was being interviewed, mentioned Gaza, after which superiors were called, after which they left her house the tea and pie she made, and let her know the next day they would not return.

(DIR) Post #AwgeaRPEdBBQzBpR0S by BaronWalschap@mastodon.nl
       2025-07-31T08:37:13Z

0 likes, 0 repeats

@snarkweek @vosje62 @irenebal @Marrekoo Hetzelfde met 4mei herdenken: je mag wel slachtoffers herdenken, als het maar de jĂșiste slachtoffers zijn. Vroom verhalen aanhoren over lessen uit het verleden en fantaseren hoe goed we zelf zouden zijn geweest in de oorlog. Maar het mag niet schuren, moet wel gezellig blijven.

(DIR) Post #Awgh58XL2JTBLiNphY by vosje62@mastodon.nl
       2025-07-31T08:53:46Z

0 likes, 0 repeats

@BaronWalschap rond 4 mei zul je altijd discussies houden. Door de jaren heen is de herdenking ook veranderd met wie er herdacht worden. Heel mooi daarbij vind ik dat elke gemeente of organisator zn eigen herdenking kan houden. Afgelopen jaar steunde ik dan ook die herdenking in DenHaag, terwijl ik ook logisch vond dat de Palestijnse zaak niet toegevoegd werd aan de herdenking op de Dam. Daar worden specifiek Nederlandse gevallenen herdacht.@snarkweek @irenebal @Marrekoo

(DIR) Post #Awgh59QzhNzO8KQHS4 by snarkweek@mstdn.social
       2025-07-31T09:05:13Z

0 likes, 0 repeats

@vosje62 @BaronWalschap @irenebal @Marrekoo Omdat we als land nu een lopende racistische moordpartij steunen komt een herdenking van eerdere racistische moordpartijen op mij over als verwarde en totaal verdwaalde huichelarij. Zeker wanneer in de plechtige toespraken van medeplichtigen de "dit nooit weer"-leugen met laaghartige gemeenheid als brandende nafta van witte haat over de slachtoffers van de mede door ons aangerichte hongersnood wordt uitgesmeerd.

(DIR) Post #AwgkBxVajkWZ2GVkFU by vosje62@mastodon.nl
       2025-07-31T09:40:01Z

0 likes, 0 repeats

@snarkweek sja ... De nationale herdenking op de Dam is per definitie politiek gekleurd met de premier en kamervoorzitter aanwezig. Daarnaast is die herdenking per definitie log als t gaat om veranderingen. (Gaat pas na de nodige discussie binnen en buiten het parlement.)Verwachten dat t ineens in een jaar anders gaat, is vooral een kwestie van geen idee hebben van 'hoe land functioneert'. Alleen als iedereen het eens was zou het wellicht kunnen.@BaronWalschap @irenebal @Marrekoo

(DIR) Post #AwgkXJ2zqqLfuzJbUm by snarkweek@mstdn.social
       2025-07-31T09:43:56Z

0 likes, 0 repeats

@vosje62 @BaronWalschap @irenebal @Marrekoo > is vooral een kwestie van geen idee hebben van 'hoe land functioneert'dat zal ik ruiterlijk toegeven