Post AvMtk9HhppbAxEZqJk by Steeph@mastodon.green
 (DIR) More posts by Steeph@mastodon.green
 (DIR) Post #AvMr3t0FmMnyO58M0O by stux@mstdn.social
       2025-06-21T21:30:37Z

0 likes, 0 repeats

Kleine vraag voor iemand die er verstand van heeft: In het meest optimale geval zouden mijn vriendin en ik een bungalow willen huren om een aantal jaar te wonen....echter kan ik geen duidelijke informatie vinden hierover. Is het landelijk wel of niet toegestaan of hangt dat per gemeente af?Eventuele opties/pointers zouden helemaal geweldig zijn! ❤️

(DIR) Post #AvMrVMpsyAzyjNO8Q4 by Steeph@mastodon.green
       2025-06-21T21:35:30Z

0 likes, 0 repeats

@stux Hangt momenteel nog af van zowel de gemeente (en bestemmingsplan en hoe strikt ze zijn) als de parkbeheerder/eigenaar (wil soms recreatieve karakter hele park behouden). Ligt wel voorstel om landelijk permanente bewoning mogelijk te maken. Maar dan nog kunnen de parken daar zelf beperking op leggen.https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/wonen/kabinet-wil-permanente-bewoning-recreatiewoningen-10-jaar-toestaan/https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ruimtelijke-ordening-en-gebiedsontwikkeling/vraag-en-antwoord/mag-ik-permanent-in-een-recreatiewoning-wonen

(DIR) Post #AvMrcWdquTBrAdAnJ2 by phoenixgee@mstdn.social
       2025-06-21T21:36:57Z

0 likes, 0 repeats

@stux I did that pre 2017 and i just didn't bother to register with the Gemeente :P

(DIR) Post #AvMrffbS348RpeY88W by stux@mstdn.social
       2025-06-21T21:37:23Z

0 likes, 0 repeats

@Steeph Hm.. oke, oke! Ik las inderdaad dat er plannen zijn maar dat ze nog wel handhaven op permanent bewonenHet zou natuurlijk geen optie zijn als er een kans is dat we er plots uit moetenDankje!

(DIR) Post #AvMri91dcyzZfAyhhA by stux@mstdn.social
       2025-06-21T21:37:51Z

0 likes, 0 repeats

@phoenixgee I cant do that unfort 😉 Got too much hanging from it

(DIR) Post #AvMsiKQPLQNYyLDQ0m by hamkaas@mstdn.social
       2025-06-21T21:49:06Z

0 likes, 0 repeats

@stux  als je zoekt op dit onderwerp kom je snel lijsten tegen met gemeentes waar dit wel / niet is toegestaan.

(DIR) Post #AvMtk9HhppbAxEZqJk by Steeph@mastodon.green
       2025-06-21T22:00:37Z

0 likes, 0 repeats

@stux Op dit moment wordt er inderdaad over het algemeen nog gehandhaafd. Hangt een beetje van gemeente af hoe de regels zijn. Ervaring met park dat twee maanden "dicht" gaat, maar overige 10 maanden wel continue bewoning toestaat.

(DIR) Post #AvQxn1IMDqn1sBKo8u by JanetGrBr@mastodon.social
       2025-06-23T21:04:46Z

0 likes, 0 repeats

@stux Ik kon me ooit inschrijven op het adres van een camping, toen ik nergens anders heen kon, onder de voorwaarde dat het tijdelijk was. Een jaar in een stacaravan gewoond.