Post Au86G1UUaPhvm1EnBo by Karolina@mastodonsweden.se
 (DIR) More posts by Karolina@mastodonsweden.se
 (DIR) Post #AszYf8FUUsn9iMBToe by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-15T21:24:36Z

0 likes, 0 repeats

Fin rutin med #3brasaker den ska jag också provköra.1️⃣ - En ljusstrimma skymtade i bäckmörkret på väg till jobbet. Hoppet lever!2️⃣ - Jag hade fantastiskt flow på jobbet hela förmiddagen och fick massa bra gjort.3️⃣ - Jag drog ur proppen på mitt Insta. Good riddance meta!

(DIR) Post #AszYf9UlrYbna2LCGu by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-16T21:17:48Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker1️⃣ - Det var sol och det var härligt. Dessutom jobbade jag hemma och lyckades klämma in en tupplur på lunchen.2️⃣ - Jag städade bort kanske 30-talet appar jag inte använder ur telefonen.3️⃣ - Katterna har varit sams, sovit sida vid sida och Finn har inte behövt vara sur på Cléo.

(DIR) Post #AszYfAJSp59s7G3gHo by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-19T07:47:57Z

0 likes, 0 repeats

Ha, jag glömde #3brasaker igår kväll, men börjar dagen med dem istället.1️⃣  Började göra pappersblommor till ett projekt. Härligt för själen att skapa!2️⃣ - Hade en bra avslappnande lördag med läsning, katter och fix i bra balans.3️⃣ - Broodje met Rendang 🤤

(DIR) Post #AszYfB0iEHkkHOIDhI by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-19T22:33:26Z

0 likes, 0 repeats

Söndagens #3brasaker1️⃣ - Jag vaknade i perfekt tid och hade en härlig söndagsmorgon.2️⃣ - Haft en slapp och skön söndag men ändå fått en del gjort.3️⃣ - Nya fina naglar.

(DIR) Post #AszYfBrX3u0IvD0P1k by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-20T21:20:19Z

0 likes, 0 repeats

Idag är #3brasaker extra svårt pga ”anledningar”. Men.1️⃣ - Jag har börjat få ner mitt jätteprojekt på jobbet i mindre bitar så det börjar kännas görbart.2️⃣ - Centrum i mitt liv känns stabilt när hela världen snurrar. Det är en styrka jag är tacksam över.3️⃣ - Cléo blir mer och mer benägen att låta sig borstas, fast hon avskyr det.

(DIR) Post #AszYfCfs2kGnRKYbUO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-21T21:28:14Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Var på ett himla proffsigt, lärorikt och tänkvärt event i förmiddags. Sällan sånt ger så mycket som det här gjorde!2️⃣ - Högsta chefen är ÄNTLIGEN nöjd med min projekt-timeline 😆3️⃣ - Redan fått ett så himla fint (dm-) svar på mitt LinkedIn-inlägg från en 🇺🇸 kollega att jag inte behöver fundera en sekund på om det var rätt att lägga ut.

(DIR) Post #AszYfDKzZrABUrnRaK by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-22T21:51:53Z

0 likes, 0 repeats

Visst hittar vi #3brasaker idag också?1️⃣ - Lunchträning med fin kompis, typiskt bra grej!2️⃣ - Fortsatte att göra pappersblommor till min äppelblomsgren ikväll 🌸 3️⃣ - Snart redo att dumpa Spotify.

(DIR) Post #AszYfDmztjZ4titoEi by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-23T23:07:15Z

0 likes, 0 repeats

Avslutar med #3brasaker1️⃣ - Jag trivs så himla bra på jobbet och har KUL!2️⃣ - Fick till en sjukt bra Planner för mitt projekt och krossade så många tasks idag att jag nästan blev yr i huvudet.3️⃣ - Bytt musiktjänst, rensat listor och städat upp. Känns fritt och nytt 🙌

(DIR) Post #AszYfEGm71NsO4paeO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-24T20:37:50Z

0 likes, 0 repeats

1️⃣ - Har känt mig i grunden glad och nöjd idag, trots allt.2️⃣ - Hade sån där skratta rakt ut-lunch med kollegorna idag.3️⃣ - Jag har en katt på magen. #3brasaker

(DIR) Post #AszYfEqDzDjyA1PtuC by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-26T21:57:10Z

0 likes, 0 repeats

Jag glömde #3brasaker igår. På’t igen!1️⃣ - Vad ska jag säga, helg är alltid bra. Dessutom sov jag utmärkt i natt. Ljuvligt.2️⃣ - Det har varit en bra balans av läsa, få saker gjort och kreativitet.3️⃣ - Det kändes vårigt idag. Jag vet att det inte är vår, att det är långt kvar. Men känslan av hopp är fin!

(DIR) Post #AszYfFYXKTBaNS9HyS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-28T07:25:13Z

0 likes, 0 repeats

Lite sen #3brasaker men nu kör vi!1️⃣ - Kom igång med blommorna trots lång tupplur på eftermiddagen.2️⃣ - Kom ihåg att äta fryst istället för att laga nytt.3️⃣ - Varje dag är en dag närmare våren.

(DIR) Post #AszYfGIyXoKghTsNMG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-28T20:50:49Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Jag sov himla bra inatt!2️⃣ - Var hos min mysiga frisör och fixade till frippen.3️⃣ - Jag har på riktigt satt igång research-fasen i mitt stora projekt jag driver i år. Startar med individuella intervjuer av koncernledning och styrelse och hade två första idag. Gick utmärkt!

(DIR) Post #AszYfGriSe7cRE87VY by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-29T20:53:15Z

0 likes, 0 repeats

Det blir #3brasaker idag också:1️⃣ - God och trevlig middag på lokal.2️⃣ - Det slutade regna till slut.3️⃣ - Fick fin feedback från kollega som tydligen tycker jag är en fröjd att jobba med.

(DIR) Post #AszYfHVQ51sgQMhpOS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-30T22:01:28Z

0 likes, 0 repeats

Avslutar med #3brasaker:1️⃣ - Blev pinsamt nöjd av att kunna jobba hemma och ställa in mina planer ikväll.2️⃣ - Har börjat sätta samman min gren.3️⃣ - Solen kikade fram en smula efter regn regn regn.

(DIR) Post #AszYfHx4QDzzo7duUa by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-01-31T22:23:36Z

0 likes, 0 repeats

Januaris sista #3brasaker:1️⃣ - Tillfredsställelsen att avsluta den kreativa skapandeprocessen 🌸2️⃣ - Riktigt bra intervju imorse i mitt projekt.3️⃣ - Cléo blir så mysigt glad när man kommer hem, om man så bara varit och handlat.

(DIR) Post #AszYfIeJpQaryFsRu4 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-02T20:41:31Z

0 likes, 0 repeats

Söndag kväll och #3brasaker1️⃣ - Schitt’s creek är bra sällskap när man är sjuk.2️⃣ - Hann ha en mysig helg med syrran innan jag blev dålig.3️⃣ - When in doubt, katterna! 🤍🩶🖤

(DIR) Post #AszYfJK9Ju3Q3zRr6W by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-09T21:13:47Z

0 likes, 0 repeats

En vecka senare plockar jag upp #3brasaker1️⃣ - Första dagen utan febertoppar (om än med förhöjd förhöjd temperatur) inger hopp!2️⃣ - Finn har börjat acceptera mig, fast jag hostar.3️⃣ - Läste en bok idag, inte en så bra en, men skönt att hjärnan orkade! 📖

(DIR) Post #AszYfJwR1Yg9yjMQmO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-10T20:16:39Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Det var kul att vara tillbaka i jobb idag, mycket att stå i men kul!2️⃣ - Fint att komma ut och se solen en stund och andas frisk luft.3️⃣ - Första vintergäcken och snödropparna vid husknuten! ☀️

(DIR) Post #AszYfKVstl2Fkfwk2C by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-11T19:17:55Z

0 likes, 0 repeats

Tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Imorse var världen klädd i glittrande frost när jag vaknade. Vackert! ❄️ 2️⃣ - En till bra jobbdag, det känns fint att få ha det så.3️⃣ - Livet är litet, men jag tycker om det.

(DIR) Post #AszYfL28xoq7Mj2VJg by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-12T19:15:37Z

0 likes, 0 repeats

Det blir #3brasaker idag också:1️⃣ - Jag var kontoret idag, det var trevligt att träffa lite folk.2️⃣ - Jag kom hem från kontoret, det var skönt att få vara ifred och hälsa på katterna.3️⃣ - Blev tillfrågad att göra pappersblommor till nya kontoret 🌸

(DIR) Post #AszYfLSNOHp6g5JSCm by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-13T21:03:02Z

0 likes, 0 repeats

Avslutar med mina #3brasaker:1️⃣ - Sånt himla bra utfall i möte viktigt för LGBTQIA+ på jobbet, känns fint att kunna hjälpa driva på detta.2️⃣ - Tog en promenad i solen på lunchen. Jag är fortfarande klen men inte lika.3️⃣ - Hostan verkar lämna sin mest intensiva fas, en lättnad!

(DIR) Post #AszYfLwVaFvUBXPWAi by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-14T21:36:39Z

0 likes, 0 repeats

14 februari bjöd också på #3brasaker:1️⃣ - Fick fint beröm från koncernchefen.2️⃣ - Pizzamiddag! 🍕 3️⃣ - Har så himla gulliga och mysiga kissar 🥹

(DIR) Post #AszYfMQzkuJRi5frgu by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-15T21:47:00Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Handarbete är kul! Det blir fina grejer och man känner sig duktig.2️⃣ - Rev för första gången fryst ingefära. Absolut game-changer!3️⃣ - Lagsde väldigt god middag. Koreanskt-ish, mums!

(DIR) Post #AszYfMu40pZ5AFH504 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-17T06:41:29Z

0 likes, 0 repeats

Glömde söndagens #3brasaker. Bättre sent än aldrig.1️⃣ - Skapande!2️⃣ - God mat!3️⃣ - Bra serie!

(DIR) Post #AszYfNPc7Wnmk62HB2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-17T21:29:09Z

0 likes, 0 repeats

Måndag och #3brasaker:1️⃣ - Jag är mycket tacksam över att ha ett bra jobb jag gillar när så många har det tufft. Det är en ynnest!2️⃣ - Imorse började det redan ljusa när jag gav katterna mat.3️⃣ - Run Fred! ⚖️✌️

(DIR) Post #AszYfNsKOllqB9TCvw by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-18T20:48:27Z

0 likes, 0 repeats

Dags för #3brasaker!1️⃣ - Hade workshop för koncernledningen som blev jättelyckad. De applåderade! Det gör de aldrig. Firade med champagne och middag på Grodan med kollega 🥂2️⃣ - Jag lyckades få tillbaka access till spanska bankkontot, hurra! 💃 3️⃣ - En kollega i vårt LGBTQIA+nätverk la ut fint meddelande på LinkedIn som uppföljning på vårt möte förra veckan. Rörd!

(DIR) Post #AszYfOR4JbYlutix5E by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-19T20:30:59Z

0 likes, 0 repeats

Avrundar onsdagen med  #3brasaker:1️⃣ - Har haft fortsatt flow på jobbet.2️⃣ - Ljuset! Jag är trött på vinter och att ljuset kommer tillbaka ger hopp.3️⃣ - Hostan är mycket bättre! Inte borta, men en bråkdel av vad den var.

(DIR) Post #AszYfP9jdXHy9Qcchk by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-20T20:15:42Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Hummus och pitabröd från Ta'ameya Falafel till lunch 🤤 2️⃣ - Fick fin feedback x 3 på jobbet.3️⃣ - Fixade naglarna efter att ha sett sjavig ut enda sen jag var sjuk 💅

(DIR) Post #AszYfPskw9IkP3gZsW by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-21T21:22:34Z

0 likes, 0 repeats

Fredag! #3brasaker!1️⃣ - Första PT-passet sen flunsan. Vi tog det mycket lugnt men det kändes oväntat bra.2️⃣ - Fick ner mina böcker ur Kindlen innan Amazon blockar möjligheten.3️⃣ - Fick hem en låda passionsfrukt från Crowdfarming. Nu blir det fest!

(DIR) Post #AszYfQXAVtcyQOaqrw by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-23T09:20:00Z

0 likes, 0 repeats

Missade lördagens #3brasaker:1️⃣ - Sorterade min återvinning och reflekterade över mängden.2️⃣ - Åt en semla från Lillebrors (de absolut godaste!)3️⃣ - Trevlig middag och häng med syrran.

(DIR) Post #AszYfRGtlsCuiDzN9E by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-23T19:24:06Z

0 likes, 0 repeats

Veckans sista #3brasaker:1️⃣ - Katterna har haft en himla mysig dag. 2️⃣ - Såg klart S5 av Handmaid’s tale, glad att S6 börjar redan i april.3️⃣ - Bestämt mig för att ta ledigt på fredag. Kortvecka!!

(DIR) Post #AszYfRiY74KE5yvSFM by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-24T20:24:49Z

0 likes, 0 repeats

Veckans första #3brasaker:1️⃣ - Ekorrarna har accepterat nya mataren.2️⃣ - Finn var kärleksfull mot Cléo idag och tvättade henne till och med 3️⃣ - Jag har sått, fast jag kände mycket liten lust. Den kommer! 🌱

(DIR) Post #AszYfSACSGRXTjrXLU by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-25T20:42:44Z

0 likes, 0 repeats

Tisdag och #3brasaker:1️⃣ - Har packat bilen full med wellpappen som inte kommit längre än hallen.2️⃣ - Haft en kul dag på jobbet med mer fin feedback på förra veckans workshop.3️⃣ - Har sovit bra och haft bra med energi på sista tiden. Fin grej!

(DIR) Post #AszYfSmU9v4HOTm71M by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-26T20:19:17Z

0 likes, 0 repeats

Dagens  #3brasaker:1️⃣ - Trevlig lunch med syrran.2️⃣ - Spontan kortdag.3️⃣ - Tvättade, vek och la in tvätt i garderoben i ett svep 😱

(DIR) Post #AszYfTFCRA2KpXD2mG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-28T02:56:29Z

0 likes, 0 repeats

Sen #3brasaker:1️⃣ - Mycket lugnt i tunnelbanan på väg till jobbet 😌2️⃣ - Också mycket lugnt och mysigt på jobbet. Så där när de få som är på kontoret känner småpratig samhörighet. Fint!3️⃣ - Semesterdag gör att min torsdag är fredag 💃

(DIR) Post #AszYfTjgboQIM5TOIS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-02-28T21:24:17Z

0 likes, 0 repeats

Fredagens #3brasaker:1️⃣ - Lat ledig dag med katter och Poirot-maraton 🦥 2️⃣ - Det här borde inte vara bra, men min PT ställde in och jag slapp åka till stan.3️⃣ - Var ute en stund i solen i trädgården. Nu börjar man ana vår på riktigt.

(DIR) Post #AszYfURHzhIkXJsDGC by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-01T21:52:02Z

0 likes, 0 repeats

Lata lördagens #3brasaker:1️⃣ - Lyssnat på kroppen och gjort nästan inget idag. Också nästan utan Lutherskt dåligt samvete.2️⃣ - Det är lördag idag, inte söndag.3️⃣ - Fick en inbjudan till London. Tål att fundera på.

(DIR) Post #AszYfUsENWqtssTjFo by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-02T20:05:10Z

0 likes, 0 repeats

Avslutar helgen med #3brasaker:1️⃣ - Lagat och ätit god mat.2️⃣ - Har knappt hostat alls idag.3️⃣ - Det är vår 💚

(DIR) Post #AszYfVKweloxJvuf0i by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-03T20:43:39Z

0 likes, 0 repeats

3/3 och #3brasaker:1️⃣ - En riktig vårdag i Stockholm!2️⃣ - Körde PT-pass och dog bara nästan.3️⃣ - Så mysigt att följa Jackie & Shadow och deras tre ägg efter sorgen förra säsongen.

(DIR) Post #AszYfVwWP3sXCTUfa4 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-04T21:12:42Z

0 likes, 0 repeats

Tisdag och #3brasaker:1️⃣ - Jackie och Shadow har ungar! 🦅 2️⃣ - Sån vårkänsla idag!3️⃣ - 44tkr i kvarskatt kanske får mig att ta itu med jämkning? 🙃

(DIR) Post #AszYfWT8RnxypckiPo by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-05T19:58:54Z

0 likes, 0 repeats

Dags för #3brasaker:1️⃣ - AW med två trevliga kollegor.2️⃣ - Jag blev kallad vacker, vem gillar inte smicker? 😌3️⃣ - Har haft en fin dag helt enkelt. En dag jag gillat livet.

(DIR) Post #AszYfWxyb8dWNHBLUG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-06T21:59:32Z

0 likes, 0 repeats

6 mars och #3brasaker1️⃣ - 7 år sedan jag blev friskförklarad efter akut leukemi och stamcellstransplantation. (Cancerfri sen 2011).2️⃣ - Har Finn på magen.3️⃣ - Hallspegeln höll Demonicas (Cléos) attack.

(DIR) Post #AszYfXPcwKkpl27QaO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-07T22:11:10Z

0 likes, 0 repeats

Arbetsveckas sista #3brasaker:1️⃣ - Årets första sitta i solen på balkongen ☀️2️⃣ - Fick fixryck med all nöjdhet som därtill kommer 🦸 3️⃣ - Ligger på nytvättade lakan under varma duntäcket med balkongdörren på glänt.

(DIR) Post #AszYfXrdGD9j9tDnEm by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-08T21:36:47Z

0 likes, 0 repeats

8 mars #3brasaker:1️⃣ - Mysig dag med syrran.2️⃣ - Årets första bi och massor av blommande krokusar!3️⃣ - Färgat fransar och bryn = känner mig som människa.

(DIR) Post #AszYfYJda5YcYkK9tA by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-10T21:10:22Z

0 likes, 0 repeats

Igår glömde jag #3brasaker, men nu är jag tillbaka!1️⃣ - Åt frukost i samförstånd med mamma rådjur. Undrar om hon funderar på att föda här i år igen.2️⃣ - Träffade facken i en fråga och de tackade för att jag är tydlig, förklarar bra och förstår sakfrågan. Fint omdöme!3️⃣ - Gör dagliga framsteg med mitt stora projekt på ett sätt som känns så jävla tillfredsställande.

(DIR) Post #AszYfYmLrKWfznl5e4 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-11T20:57:11Z

0 likes, 0 repeats

Tisdag och  #3brasaker:1️⃣ - Jag hade en tuttig dag med urringat. Händer nästan aldrig men idag kändes det kul. Kände mig allmänt rätt snygg. Ovanligt, så värt att uppmärksamma!2️⃣ - Älskar min Poirot-rutin med avsnitt och podcast. Så mysigt!3️⃣ - Gjorde klart en grym spellista till på fredag. Nöjd! 🎶

(DIR) Post #AszYfZMVgtRvnwfy0O by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-12T21:08:38Z

0 likes, 0 repeats

Mitt-i-veckan-#3brasaker:1️⃣ - Uppe tidigt och fick till morgonträning.2️⃣ - SÅ glad att jag valde att lämna Nor*****t och att jag landat mjukt efter. Och så ledsen för alla slitsamma gamla kollegor som nu mår piss.3️⃣ - Idag mötte inte bara Cléo mig när jag kom hem. Hon skulle upp i min famn, spann och borrade in huvudet i min hals. Sånt brister hjärtat av i kärlek.

(DIR) Post #AszYfZynOY4figaXgG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-13T20:20:44Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Vi har fått en matkyl på jobbet som faktiskt har riktigt bra mat.2️⃣ - Pixelfed funkar som det ska igen (med buggar och allt). Det gjorde mig oväntat glad.3️⃣ - Imorgon kan jag jobba halv- eller i alla fall kortdag 💃

(DIR) Post #AszYfaRVfn2j9k1TRA by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-14T20:41:06Z

0 likes, 0 repeats

Fredags-#3brasaker:1️⃣ - Börjar få tillbaka i alla fall en smula styrka och höll inte på att dö av träningen idag.2️⃣ - Solen kom tillbaka! 3️⃣ - Fick hem en laddning IjWit och annan favoritöl från Holland idag 🍻

(DIR) Post #AszYfatVzfRcYb7q5Y by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-16T19:35:24Z

0 likes, 0 repeats

Igår blev det tydligen inget, men här är veckans sista #3brasaker:1️⃣ - Kokade perfekta kikärtor. Mums!2️⃣ - Rensat, fixat och åkt iväg med massor till återvinningen, ungefär hälften till återbruk.3️⃣ - Mina glasburkar har någonstans att bo!

(DIR) Post #AszYfbQpzm6EDwiS1o by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-17T19:25:16Z

0 likes, 0 repeats

Ny vecka, nya #3brasaker:1️⃣ - Ett avsnitt av Poirot jag aldrig sett förut (bara kanske 1/3).2️⃣ - Jobbade hemma och kände först som jag inte skulle få något gjort, sen slog fokuset till och jag fick massor gjort.3️⃣ - Ljuset, så tacksam när det kommer tillbaka.

(DIR) Post #AszYfc0HrySJztIlHc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-18T20:18:15Z

0 likes, 0 repeats

18 mars #3brasaker:1️⃣ - Kokade perfekta kikärter i helgen som jag fick till middag idag. Fan så gott det kan vara!2️⃣ - Två kollegor började spontant och oprovocerat prata om katter med mig. Jag brukar alltså inte prata om mina katter på jobbet, men tydligen utstrålar jag naturligt intresse för dessa ädla djur.3️⃣ - Himlen var så himla vacker på vägen hem. Över Skanstullsbron brann den.

(DIR) Post #AszYfcWXw2GBbwOWZ6 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-19T19:38:46Z

0 likes, 0 repeats

Dagens  #3brasaker:1️⃣ - Åke mår bra!2️⃣ - Min närmsta kollega sa att hon aldrig jobbat med någon som hon känt sig så sedd av och lyssnad på förut som av mig. Och att det gör att det är kul att komma till jobbet varje dag ❤️3️⃣ - Farbrorn i kassan på Pressbyrån gav mig en komplimang för min stil och kallade mig elegant ☕️

(DIR) Post #AszYfd9Xb3S5YsdfLU by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-20T19:40:22Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Har fått äppelträden proffsigt vinterbeskurna och sly rensad från syrenhäcken och tomtgränsen vid kökslandet.2️⃣ - Gjorde en helgrön och helgod sallad till lunch.3️⃣ - En härlig solig dag.

(DIR) Post #AszYfdZQ2q9Ur8kKgK by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-21T20:57:14Z

0 likes, 0 repeats

Fredag och #3brasaker:1️⃣ - Hörde kattuggla hoa om knuten 🦉2️⃣ - Fixade äntligen naglarna 💅 3️⃣ - Bockade av alla veckans måsten och stänger boken om en bra jobbvecka

(DIR) Post #AszYfeAdoRvUiaA3hQ by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-22T20:41:50Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Började dagen med en ansiktsbehandling. Skönt! 🧖‍♀️ 2️⃣ - Köpte vackra blommor.3️⃣ - Fick upp det sista bråtet på vinden med syrrans hjälp. Skönt att få undan!

(DIR) Post #AszYfeeQ1jkICw5q76 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-23T20:48:42Z

0 likes, 0 repeats

Veckans sista  #3brasaker:1️⃣ - Härlig dag i solen.2️⃣ - Städade bort trädgårdsskräp som borde ha rensats inför vintern . Härligt!3️⃣ - Fick lite sått ute 🌱

(DIR) Post #AszYffCRzCy3uU119s by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-24T20:27:52Z

0 likes, 0 repeats

Ny vecka, nya #3brasaker:1️⃣ - Jag gick från jobbet efter fem och det var fortfarande ljust när jag kom hem.2️⃣ - Fick fin feedback på en viktig dragning.3️⃣ - Hade sånt där riktigt skrattanfall på jobbet idag. Förlösande!

(DIR) Post #AszYfg2YrSeSW6OdNo by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-25T20:39:12Z

0 likes, 0 repeats

Tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Mardrömmarna jag drömde i natt visade sig inte vara sanna.2️⃣ - Mötesinspelningen när min kollega ovetandes om att bli filmad slukade en banan 🍌 3️⃣ - Min lunchbowl var ovanligt god.

(DIR) Post #AszYfgawnc9oEkU5yq by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-26T21:28:38Z

0 likes, 0 repeats

Mittwoch #3brasaker:1️⃣ - Kvinnan mitt emot i tunnelbanan imorse berömde mina guldskor och sa att hon ville ha likadana.2️⃣ - Käkade utelunch med två kollegor jag inte snackat med tidigare. Trevligt!3️⃣ - Ska jobba hemifrån imorgon så njuter av att veta att jag får sovmorgon.

(DIR) Post #AszYfh6UuJOVobFI9o by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-27T21:50:16Z

0 likes, 0 repeats

27 mars #3brasaker:1️⃣ - Sovmorgon.2️⃣ - Städat och fint hemma + hemjobb är mysigt.3️⃣ - Kom ihåg att betala mina räkningar.

(DIR) Post #AszYfhfanpT1ZRfJrM by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-28T20:00:09Z

0 likes, 0 repeats

Lediga fredagens #3brasaker:1️⃣ - Bra PT-pass, influensan är äntligen ur kroppen.2️⃣ - Härlig dag, med solsken och lättja.3️⃣ - Såg en citronfjäril, blåsippor och kände doften av luktviol.

(DIR) Post #AszYfiNCBiLTkg48p6 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-29T22:24:32Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Himla fin dag och fått massor gjort!2️⃣ - Lyckades preppa båda katterna med fästingmedel utan protest.3️⃣ - Sen ett par dagar helt av ssri och mår bra.

(DIR) Post #AszYfipuSxJXBjV4a0 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-03-30T19:42:11Z

0 likes, 0 repeats

Söndag och #3brasaker:1️⃣ - En produktiv och fin dag i trädgården.2️⃣ - Kul att göra pappersblommor och känna sig lite nöjd med sig själv.3️⃣ - Kom till en del insikter som kändes förlösande.

(DIR) Post #AszYfjK2evPuhBb8Xw by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-01T19:25:58Z

0 likes, 0 repeats

Jag glömde tydligen igår, men vi kör tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Körde dragning för koncernens top 200 chefer med mycket god feedback.2️⃣ - Fick bekräftat att vi inte tänker vika oss för stora landet i västers påtryckningar.3️⃣ - Ljusa kvällar är ljuvligt!

(DIR) Post #AszYfjmOxU6O78rmka by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-02T18:32:32Z

0 likes, 0 repeats

En trött onsdag sammanfattas i #3brasaker1️⃣ - Lunch i vårsolen i Kungsan.2️⃣ - Gröna ärtor 🫛 3️⃣ - Vacker kväll med solnedgång och fågelkvitter.

(DIR) Post #AszYfkVmEmOkNs61Tc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-03T19:24:36Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - En till mysig lunch i solen ☀️2️⃣ - Har fått nya odlingslådorna på plats.3️⃣ - Lyckades äntligen snacka en stund med vän som jag ringt om flera dagar.

(DIR) Post #AszYflHzLWxknOeWci by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-04T19:55:35Z

0 likes, 0 repeats

Arbetsveckas sista #3brasaker:1️⃣ - Hann alla mina deadlines och leveranser och kunde ta helg i rimlig tid.2️⃣ - En öl på balkongen.3️⃣ - Stromae släppte nytt idag.

(DIR) Post #AszYflobOH3CQXuZSS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-05T20:45:05Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Löjliga katter.2️⃣ - Stillsamt gemyt.3️⃣ - Tomatsås.

(DIR) Post #AszYfmSezL5qQmeYtc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-06T19:33:43Z

0 likes, 0 repeats

Söndagens #3brasaker:1️⃣ - En läsdag som kändes lång på ett bra sätt.2️⃣ - Jag har gjort både frukost och lunch till imorgon.3️⃣ - Haft skott från fjolårets glömda vitlökar i maten idag. Lyx!

(DIR) Post #AszYfn5eeMHkNithg0 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-07T19:43:13Z

0 likes, 0 repeats

Veckans första #3brasaker:1️⃣ - Kunde ta en förhållandevis lugn dag.2️⃣ - Såg en helt otrolig blåsippsbacke.3️⃣ - Magnolian och kungsängsliljorna i trädgården har börjat blomma.

(DIR) Post #AszYfnybM4En88baK0 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-08T20:24:52Z

0 likes, 0 repeats

Göteborgiga #3brasaker:1️⃣ - Gillar att åka tåg! Det är ett så civiliserat sätt att resa.2️⃣ - Lärt mig grejer, kollat på stora coola maskiner, träffat kollegor i köttet som jag annars bara sett på skärm.3️⃣ - Himla god och trevlig middag på Bord 27. Rekommenderas!

(DIR) Post #AszYfojkWlx3UMfEoK by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-09T19:37:50Z

0 likes, 0 repeats

Onsdags #3brasaker:1️⃣ - Lunch i solen på mysigt bageri.2️⃣ - Backar fyllda med vitsippor och solglitter i älven. 3️⃣ - Att komma hem ✨

(DIR) Post #AszYfpXNYFeNyHssAS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-10T19:47:34Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Hade två dragningar för koncernledningen och fick push back på ena, vilket känns rätt tungt även om det kommer bli bra till slut. Men den andra fick förvånansvärt utmärkt utfall. Ytterst nöjd!2️⃣ - Att se Finn leka med sin löjliga fågel är en fröjd.3️⃣ - Imorgon är det fredag, kan knappt bärga mig.

(DIR) Post #AszYfqBn7zybzcn99s by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-11T20:00:28Z

0 likes, 0 repeats

Fredag och #3brasaker:1️⃣ - Kom på en lösning som jag tror kan göra projektet jag jobbar på exponentiellt bättre2️⃣ - Fantastisk god mat och dryck!3️⃣ - Fick känna mig som en hjälte inför en söt tant.

(DIR) Post #At1eMXVHMgCwZz0SNE by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-12T20:15:17Z

0 likes, 0 repeats

12 aprils #3brasaker:1️⃣ - Trädgårdsarbete i sol ☀️ och ett gott dagsverke. Glada katter som ränt runt i trädgården och bara njutit.2️⃣ - Rest av tomatsås och kyckling fick helt nytt liv med saffransris och labne. Gott!3️⃣ - Tog en kort tuppis med solen i ansiktet.

(DIR) Post #At3e3Cez1bCQkTFFya by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-13T19:21:12Z

0 likes, 0 repeats

Söndagens #3brasaker:1️⃣ - Krukat upp, sått och iordningställt kökslandet. Redo för vår!2️⃣ - Mina chilis såg bättre ut än jag kunnat hoppas på.3️⃣ - Det blommar så himla fint i trädgården! Jag har satt tusentals lökar genom åren och det märks!

(DIR) Post #At5lQcbboWAbsBhUVk by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-14T19:53:17Z

0 likes, 0 repeats

Nya veckas #3brasaker:1️⃣ - Var kul att se sig om lite lätt i gamla hoodsen.2️⃣ - Härlig lunch i solen i Kungsan 🌸3️⃣ - Trevlig och hjälpsam förare som kom med odlingsmedier.

(DIR) Post #At7qYrWn6ZmkYc7EI4 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-15T20:00:11Z

0 likes, 0 repeats

Tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Var hos min gulliga frisör och blev friserad och socialiserad.2️⃣ - Har en spinnande Finn på magen.3️⃣ - Jar lyssnat på massor av bra musik.

(DIR) Post #At9zIf8DOOul1PCHGC by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-16T20:47:35Z

0 likes, 0 repeats

Onsdagens #3brasaker:1️⃣ - Idag får jag äntligen skriva det. KORTVECKA!2️⃣ - Kul dag på jobbet, även om jag verkligen börjar känna mig rätt sliten.3️⃣ - TBE-vaccin påfyllt så man förhoppningsvis slipper den skiten.

(DIR) Post #At9zQV3OkFpm5CgIE4 by Jonas_Bostrom@mastodonsweden.se
       2025-04-16T20:48:59Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Hurra för vaccin!

(DIR) Post #At9zWtvfAkXMyB7Dmq by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-16T20:50:08Z

0 likes, 0 repeats

@Jonas_Bostrom Jag ÄLSKAR vaccin!

(DIR) Post #AtA2dbLyvxHvFSJQy8 by Jonas_Bostrom@mastodonsweden.se
       2025-04-16T21:24:57Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Det är betydligt bättre än att bli sjuk!

(DIR) Post #AtAepfWowNTcozhxSK by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-17T04:32:56Z

0 likes, 0 repeats

@Jonas_Bostrom Otroligt mycket bättre.

(DIR) Post #AtByzB2lKV4vPaQ5M8 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-17T19:53:29Z

0 likes, 0 repeats

Skärtorsdagens #3brasaker:1️⃣ - Haft en produktiv dag med min närmsta kollega, sen avslutade vi med varsin Aperol spritz för att fira in ledigheten🍹 2️⃣ - Ledighet i FEM dagar 👯‍♀️ 3️⃣ - Min läpp har börjat läka och min näsa verkar (peppar peppar) vara på väg att bli bättre.

(DIR) Post #AtE4z51WhRP6mZ6A7c by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-18T20:10:07Z

0 likes, 0 repeats

Långfredagens #3brasaker:1️⃣ - Fick mycket gjort i trädgården, hade kul och kände tillfredsställelse efter. Bra grej!2️⃣ - Väldigt nöjd med att min idé för mini-växthusen funkade 💪3️⃣ - Cléo (ingen knäkatt) klättrade upp i famnen på mig när jag tog en öl på balkongen och låg där och gosade som en galning en god stund. Sjukt mysigt!

(DIR) Post #AtG927CDroTEWPix3g by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-19T20:04:54Z

0 likes, 0 repeats

Påskaftonens #3brasaker:1️⃣ - God mat, god dryck, trevligt! 🐣2️⃣ - Börjat återse Picket fences som syrran har på Plex. Lika vrickat kul som jag minns!3️⃣ - 13:e året jag ser körsbärsträdet på Observatorigatan blomma sen jag trodde det var sista gången.

(DIR) Post #AtH481seEq179zWqoa by Allinrep@social.spejset.org
       2025-04-20T06:44:32Z

0 likes, 0 repeats

Nummer tre är ju ofantligt bra! @Karolina

(DIR) Post #AtHAW8Qo8JH89WNtZ2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-20T07:56:15Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Mycket mycket bra! Och en utmärkt påminnelse varje år om hur skört livet är.

(DIR) Post #AtHAoGawWJFAgRlrPc by iakonkret@mstdn.social
       2025-04-20T07:59:28Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Herregud! Nu har jag missat igen! 😬 Nya tag idag. Men gillar mycket att läsa dina #3brasaker Och bli påmind att jag glömt. Igen.

(DIR) Post #AtHBH253Yxl84AZaOO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-20T08:04:44Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret Man kör när man vill/orkar/minns 💚

(DIR) Post #AtHBUhFzmUmXXNCmXI by iakonkret@mstdn.social
       2025-04-20T08:07:10Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina 💚

(DIR) Post #AtHBaaDoqmuxSJzhJo by iakonkret@mstdn.social
       2025-04-20T08:08:14Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Fast vana är bra. Men #3brasaker ibland funkar ockå bra :)

(DIR) Post #AtHBjDfe44407Y7yT2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-20T08:09:49Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret Så är det! Jag är i chock att jag kommer ihåg nästan varje dag.

(DIR) Post #AtHDN36AtHMIry5nma by Allinrep@social.spejset.org
       2025-04-20T08:28:11Z

0 likes, 0 repeats

Det kan jag verkligen förstå 🩷@Karolina

(DIR) Post #AtINA01UCwcKGXH9ge by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-20T21:52:37Z

0 likes, 0 repeats

Påskdagens #3brasaker 🐣1️⃣ - Syrran visade mig hur man lagar persienner så nu funkar de i sovrummet äntligen igen. Hurra!2️⃣ - Att Finn kom in och släppte en levande mus i vardagsrummet var inte bra, att jag efter mycket om och men lyckades fångade den var däremot det!3️⃣ - Kom på att S06 av Handmaid’s Tale börjat.

(DIR) Post #AtKSDKH0GKGy1hrKJk by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-21T21:58:40Z

0 likes, 0 repeats

Annandag påsks #3brasaker1️⃣ - Extremt slapp dag, inte som jag planerat men kanske det jag behövde.2️⃣ - Hade skagenröra kvar.3️⃣ - Två väldigt mysiga katter har delat min dag.

(DIR) Post #AtMP6rzIbSyn15jBaK by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-22T20:33:19Z

0 likes, 0 repeats

Lediga tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Har tvättat, vikt OCH lagt in tvätt.2️⃣ - Att kika på småfåglar som hämtade av Finns päls jag hängt ut i trädgården var en ren glädje!3️⃣ - Har förberett god matlåda till imorgon. Har lovat mig själv att bli bättre på det.

(DIR) Post #AtONuxR4oJiMngOdXc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-23T19:29:22Z

0 likes, 0 repeats

Jobbveckans första #3brasaker:1️⃣ - Hade folk hemma som putsade mina 25 fönster. Finns inget så lyxigt som nyputsat!2️⃣ - Idag blev jag kallad sjukt smart på jobbet. A+ smicker!3️⃣ - Att jag kom iväg och handlade och pantade fast jag var tvungen att mellanlanda hemma emellan var otroligt disciplinerat av mig!

(DIR) Post #AtOX2MQnAxYRw8rtS4 by Jonas_Bostrom@mastodonsweden.se
       2025-04-23T21:11:32Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Här på Mastodon är det ingen som är förvånad över att du blev kallad sjukt smart!

(DIR) Post #AtPLYxMcOLw3SLeV4y by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-24T06:37:40Z

0 likes, 0 repeats

@Jonas_Bostrom Som tur är balanserar jag upp det med att vara rätt korkad ibland också 🤗

(DIR) Post #AtPXgr2cytXpc8pn7Y by Jonas_Bostrom@mastodonsweden.se
       2025-04-24T08:53:34Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Även solen har sina fläckar 🌞

(DIR) Post #AtQZio0dcTFdr7vCts by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-24T20:51:04Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Solen kom tillbaka.2️⃣ - Jag fick gjort det jag behövde och hann med en kvällspromenad.3️⃣ - Fick hem id-brickor till katternas halsband, de ser mycket söta ut!

(DIR) Post #AtSTAoJJmY5NXGzAhs by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-25T18:47:07Z

0 likes, 0 repeats

Klockan är kvart i nio och den här åldrande tösabiten är redo att krypa till kojs. Men först fredagens #3brasaker:1️⃣ - I submitted and got very positive feedback on my write up for the board of directors.2️⃣ - Fucking smashed this week though it was terribly long for 3 day work week.3️⃣ - The sun is setting, birds are chirping and I feel the weekend like a hug.(Not sure why my brain switched languages. I speak English all day, that might be it.)

(DIR) Post #AtUewsQvejpRyyz29o by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-26T20:08:28Z

0 likes, 0 repeats

Solig lördags #3brasaker:1️⃣ - Städade och strukturerade upp i hobbyrummet. Sånt där rum som naturligt blir rätt rörigt med tiden. Skönt att få ordning på!2️⃣ - Fixade en bukett pappersblommor till närmsta kollegan som fyller jämt. Tror hon kommer bli glad.3️⃣ - Såg en räv!

(DIR) Post #AtWgSc3kYdKYjkl4NM by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-27T19:34:51Z

0 likes, 0 repeats

Söndagens #3brasaker:1️⃣ - Har fått en jävla massa gjort idag men ändå haft en småputtrigt mysig söndag. Gillar!2️⃣ - Vände mitt nya madrasskydd som jag tyckt känts lite knöligt och plötsligt är det som det ska! Det har alltså bara varit felvänt 😆3️⃣ - Att lägga sig nyduschad i nytvättade sängkläder.

(DIR) Post #AtYinZwWUsvksCaDSa by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-28T19:10:25Z

0 likes, 0 repeats

Veckans första #3brasaker:1️⃣ - Har förberett både frukost och lunch till imorgon OCH hängt fram kläder. Kors. I. Taket.2️⃣ - Tog en trevlig lunchpromenad med en kollega i duggregnet.3️⃣ - Kan äntligen sova med balkongdörren på glänt och njuta av fågelkvittret.

(DIR) Post #AtatvF9f9rkEWqVSJk by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-29T20:24:31Z

0 likes, 0 repeats

Tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Gott vin, god mat, trevligt sällskap.2️⃣ - Magnoliaträdet vid Jacobs kyrka.3️⃣ - Kvinnor som bryr sig om varandra.

(DIR) Post #AtawaGKNtyOzwpCywq by iakonkret@mstdn.social
       2025-04-29T20:54:19Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina 3️⃣ ✌️✌️✌️

(DIR) Post #AtcvL3h8sRuOmlxXl2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-04-30T19:49:49Z

0 likes, 0 repeats

Onsdagens #3brasaker:1️⃣ - PT-timme som kändes bra.2️⃣ - Pizza och mys med syrran.3️⃣ - Onsdag som är fredag!

(DIR) Post #Atf7xtDpKuM5MfRwzQ by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-01T21:20:41Z

0 likes, 0 repeats

1:a majs  #3brasaker:1️⃣ - Mysig ledig dag med syrran!2️⃣ - Pasta med svart trumpetsvamp, kyckling och svartkål till middag 🤤 3️⃣ - Peak salongsberusning är ändå himla trevligt.

(DIR) Post #Ath7xyVddxHlirPL1c by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-02T20:30:09Z

0 likes, 0 repeats

2:a majs #3brasaker:1️⃣ - Fick hjälp av syrran att bära upp massa grejer på vinden. Skönt att få ordning!2️⃣ - Planterat sommarblommor på uteplatsen.3️⃣ - Fin dag helt enkelt.

(DIR) Post #AthG7GXJ21rW6T6AYy by soldistansiera@camp.smolnet.org
       2025-05-02T22:01:24Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina 🌽

(DIR) Post #Atj9wWlE9rhXpR1h9U by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-03T20:01:44Z

0 likes, 0 repeats

Lördags #3brasaker:1️⃣ - Tog kassar med gamla, Kitty, Agatha Christie, Dick Frances, prylar och annat till Myrorna idag. Känns alltid skönt!2️⃣ - Att sitta i solen och ta in våren.3️⃣ - Fick färg på fransar och bryn.

(DIR) Post #AtlCtpnZbk7GBQS1bc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-04T19:44:17Z

0 likes, 0 repeats

Söndags #3brasaker:1️⃣ - Mina pluggar av tomater och annat har blivit krukade.2️⃣ - Väldigt vacker dag även om det var jävulskt kallt och blåsigt. Genom fönstret var det fint!3️⃣ - Har bytt gardiner mellan sov- och gästrum. Nu får syrran bättre mörkläggning när hon kommer hit.

(DIR) Post #AtlET6iomMpKl9bt0S by Jonas_Bostrom@mastodonsweden.se
       2025-05-04T20:01:49Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Fast nr 2 var en bra anledning att inte putsa fönstren…

(DIR) Post #AtlG55jB1XS2dOSChc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-04T20:19:54Z

0 likes, 0 repeats

@Jonas_Bostrom Ja verkligen!

(DIR) Post #AtnGnVfQKbTw8rnZdw by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-05T19:37:22Z

0 likes, 0 repeats

Veckostarts #3brasaker:1️⃣ - Jag fick iväg meddelande till spanska hantverksfirman för att renovera lägenheten.2️⃣ - Har preppat både frukost och lunch till imorgon.3️⃣ - Finn trampar och spinner på min mage i detta nu.

(DIR) Post #AtpQqAB04rDQDTOMsa by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-06T20:39:21Z

0 likes, 0 repeats

Tisdags #3brasaker:1️⃣ - Det kunde ha varit värre.2️⃣ - Garagedörrskillen var på plats fort, var trevlig och fick jobbet gjort.3️⃣ - Världen är grön och skön!

(DIR) Post #AtpREQ4ybQ30UK8nIW by Allinrep@social.spejset.org
       2025-05-06T20:43:41Z

0 likes, 0 repeats

Always look on the bright side! @Karolina

(DIR) Post #AtpRN5ZiCqi1V9eQG8 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-06T20:45:15Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Man får göra det!

(DIR) Post #AtrUerFws0SKU3UVvs by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-07T20:31:32Z

0 likes, 0 repeats

Onsdags #3brasaker:1️⃣ - Har äntligen hittat en app där jag kan hålla koll på aktiviteter och vanor på ett enkelt sätt som passar mina behov. Är extremt nöjd med det!2️⃣ - Sjukt nöjd med att jag fixade lunch och frukost fast jag bara ville lägga mig i horisontalläge.3️⃣ - Ledde en så himla bra fokusgrupp idag! Så kul när folk är engagerade och bjuder på sina perspektiv.

(DIR) Post #AtrVA6e1hreDBeeasy by meraord@mastodonsweden.se
       2025-05-07T20:37:10Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina vilken app?

(DIR) Post #AtrVbbFW1k7dvNIatU by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-07T20:42:08Z

0 likes, 0 repeats

@meraord Jag använder den här (jag valde att betala engångsbelopp 119 kr för att få tillgång till alla features). Känns intuitiv för mig!https://apps.apple.com/se/app/habit-tracker/id1438388363?l=en-GB

(DIR) Post #AtrVfiEG1DdGjJfgps by meraord@mastodonsweden.se
       2025-05-07T20:42:53Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina tack!

(DIR) Post #AtrVtgH25KPkihd8OO by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-07T20:45:25Z

0 likes, 0 repeats

@meraord 🫡

(DIR) Post #AttXm3mzMMenYkzVpo by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-08T20:15:50Z

0 likes, 0 repeats

Torsdags #3brasaker:1️⃣ - Promenad ut med Stockholms vatten och syrener som nästan är i blom.2️⃣ - Gående möten.3️⃣ - Såg första versionen av en liten film vi tar fram och gillade’t.

(DIR) Post #AtvhHK9nqFQLCkZ51c by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-09T21:11:45Z

0 likes, 0 repeats

Fredags #3brasaker:1️⃣ - Gick HLR-kurs inkl hantera hjärtstartare. Klart bra grej!2️⃣ - Gillar mitt hem, känner mig trygg och trivsam.3️⃣ - Har fått napp på ungdom som ev kan vara inneboende kattvakt om jag vill åka bort något 💃

(DIR) Post #AtxhruIJLmUQ1VuNbU by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-10T20:27:47Z

0 likes, 0 repeats

Lördags #3brasaker:1️⃣ - Hittade S02 av Homefront (1992) på Youtube. Ytterst dålig upplösning men klart bättre än inget!2️⃣ - Hittade en jävligt bra pinne som det ska bli magnolia av.3️⃣ - Var sjukt sugen på rendang och hittade en liten bortglömd påse i frysen. Hurra!

(DIR) Post #AtyVdFwTZrNmWku1YW by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-11T05:45:22Z

0 likes, 0 repeats

@ewen Me to. I think Sweden is a bit better than Norway in terms of options, as we have larger immigrant groups who’ve brought their amazing flavors. But Indonesian food is still very rare here. I lived a couple of years in Amsterdam which is where I developed my taste for it. There was a specific beef rendang at my local toko that I miss sooooo much!

(DIR) Post #AtyWpO5bDDXjDyWCrQ by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-11T05:58:48Z

0 likes, 0 repeats

@ewen True! I occasionally cook a batch and freeze in portion size bags. I would love to eventually visit Indonesia and get to try the real deal 😌

(DIR) Post #AtyY6lMQ2jyAHBEcme by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-11T06:13:08Z

0 likes, 0 repeats

@ewen Haha, but it does sound amazing!

(DIR) Post #AtzjNc3DCfGYylRq8e by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-11T19:54:10Z

0 likes, 0 repeats

Det här var svårt idag men söndags #3brasaker:1️⃣ - Löjlig Finn med pipleksak fick mig att skratt.2️⃣ - Att sova middag.3️⃣ - Kom ihåg att vattna blommorna.

(DIR) Post #Au5zre9GjV2eO5NrIu by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-14T20:27:09Z

0 likes, 0 repeats

Jag har glömt #3brasaker men nu kör vi!1️⃣ - Kan ladda bilen!2️⃣ - Syrran sover över en vardag-mys.3️⃣ - Sån där produktiv jobbdag när man känner sig nöjd med sig själv. Plus att jag fick en stor cylindervas som bortskänktes.

(DIR) Post #Au86G1UUaPhvm1EnBo by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-15T20:48:13Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Jag hade 100% rätt i mina teorier om ruljansen i chefsleden. Tillfredsställande när ens powers of observation bär frukt.2️⃣ - Har fått vansinnigt mycket gjort och lyckats ta både lunchpromenad och ett pass i hemmagymet. Känner mig duktig deluxe.3️⃣ - Och har måltidspreppat till imorgon ⭐️

(DIR) Post #AuA9nB0mtgLv2LlPoe by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-16T20:33:25Z

0 likes, 0 repeats

Fredagens #3brasaker:1️⃣ - Körde bil med nedvevande rutor, lyssnade på musik och blev rufsig i håret.2️⃣ - Fick höra av opartisk kollega att nya chefchefen tycker att jag är ”jävligt bra” vilket gör osäkerheten lite mindre nervös.3️⃣ - Det är helg och det ser ut som jag äntligen kan börja plantera ut grejer 🌡️

(DIR) Post #AuEFuW5SBkYDQsTFx2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-18T20:04:39Z

0 likes, 0 repeats

Blev inget igår men ikväll kör jag  #3brasaker1️⃣ - Jag har inte en stör rätt genom bröstet. Typiskt bra!2️⃣ - Fick ok mycket gjort i trädgården. En himla härlig dag där ute.3️⃣ - Imorgon påstås pangväder och jag ska jobba hemma.

(DIR) Post #AuIOhi4I0XU72xjZuS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-20T20:02:01Z

0 likes, 0 repeats

Jag var för orolig för #3brasaker Igor, men nu kör vi!1️⃣ - Cléo kom tillbaka! 🖤2️⃣ - Trevlig ny kollega på jobbet.3️⃣ - Fint väder, öppen altandörr, fågelkvitter!

(DIR) Post #AuIPpLDmw3AWSYNcZ6 by iakonkret@mstdn.social
       2025-05-20T20:14:33Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Åh! Vad skönt!! ❤️ Visste inte att Cléo varit borta. :( Slitit med en Vinnova-ansöka och varit borta från världen = inte min favorit. Hatar press när man ska skriva.

(DIR) Post #AuIQVLhFYhzE60Bv0q by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-20T20:22:12Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret Första gången hon varit borta över natten.Det låter klart svettigt! Hoppas det gått bra!

(DIR) Post #AuIRVG8aKMKAoCUwT2 by iakonkret@mstdn.social
       2025-05-20T20:33:11Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Låter ännu svettigare med en liten katt som är borta över natten. :( Skulle vara sjukt orolig. Skönt att hon är hemma igen.

(DIR) Post #AuISBWrAYYkIpBVXhw by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-20T20:41:01Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret Ja det var jobbigt. Otroligt skönt när jag hörde hennes pip imorse.

(DIR) Post #AuKZcajLLkROeXcPgG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-21T21:13:46Z

0 likes, 0 repeats

Onsdagens #3brasaker:1️⃣ - Lyckad presentation för och sign-off från koncernledningen.2️⃣ - Roadtrip med kollega till Jönköping.3️⃣ - Trevlig och god middag, häng och snack vid Munksjöns kaj.

(DIR) Post #AuMWZsSj3TrpETmPqq by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-22T19:49:05Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Dagens späckade fotograferingsschema, ledningsdragning och långkörning gick bra.2️⃣ - Hemma!3️⃣ - Fin energi, skoj och samarbete med härliga kollegor.

(DIR) Post #AuOkO2naaNbbURi5RI by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-23T21:33:15Z

0 likes, 0 repeats

Arbetsveckans sista #3brasaker:1️⃣ - Fick hjälp av syrran att få på plats två nya odlingslådor.2️⃣ - Räven! Så fin!3️⃣ - Bokade röris så jag kan få fart i utevattnet och en ny blandare i köket.

(DIR) Post #AuQjzkVLLApG7LVjM0 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-24T20:38:17Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Blommor på uteplatsen.2️⃣ - En härlig dag med trädgård och sol.3️⃣ - Fint när gamla favoriter håller.

(DIR) Post #AuSonAjSfVyzsoW2YS by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-25T20:41:27Z

0 likes, 0 repeats

Veckans sista #3brasaker:1️⃣ - Fått mina dahlior och massa frösådder i jorden.2️⃣ - Sov middag med kringlad Finn som lilla sked.3️⃣ - Frossat i grön sparris.

(DIR) Post #AuUrJ0ik113IK8PNIG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-26T20:19:02Z

0 likes, 0 repeats

Veckans första #3brasaker:1️⃣ - 2v påtvingat hemarbete hade kunnat landa sämre. Underbart hemma den här tiden!2️⃣ - Min hemmakontorskollega Finn och hans fluffiga mage.3️⃣ - Drog av ett kort pass i hemmagymmet, fast det bar emot.

(DIR) Post #AuX0YIcF3G884WeYLY by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-27T21:12:04Z

0 likes, 0 repeats

Tisdagens #3brasaker:1️⃣ - Ny blandare, utekran som funkar och drippe droppet i badrummet fixat.2️⃣ - Gjorde syrran en tjänst och kände mig behövd.3️⃣ - En till skön dag att jobba hemma.

(DIR) Post #AuZ6JV0JhKo8Bu9xwm by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-28T21:26:03Z

0 likes, 0 repeats

Onsdagens #3brasaker:1️⃣ - Fuldansa!2️⃣ - En öl i kvällssolen på altanen.3️⃣ - Onsdagsfredag.

(DIR) Post #AubBCxCeoFezhEjhSq by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-29T21:30:18Z

0 likes, 0 repeats

Flygardagens #3brasaker:1️⃣ - Underbart väder, perfekt temperatur och ledig!2️⃣ - Har kunnat börja använda utekranen, kommit ungefär halvvägs med bevattningssystemet, satt frösådder och sått på friland.3️⃣ - Tre dagar helg kvar. Jag behöver varje sekund.

(DIR) Post #AufLURAGRXWViVQpv6 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-05-31T21:44:22Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Fika i solen ☀️ 2️⃣ - Härlig promenad, blommande syrén och öl på uteservering.3️⃣ - Trevlig middag och gott sällskap.

(DIR) Post #AujOmT6b2iJ3RYqULI by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-06-02T20:40:05Z

0 likes, 0 repeats

Nya veckans #3brasaker:1️⃣ - Parkerade exakt kl 15:00 på parkeringsplats med 2 gratis timmar och avgiftsfritt efter 17. Tillfredsställande.2️⃣ - Mat från jord till bord.3️⃣ - Kvällar som doftar fuktigt gräs och syrén.

(DIR) Post #AulV2sgyfRZRTRzYGm by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-06-03T20:59:42Z

0 likes, 0 repeats

Tisdagens #3brasaker:1️⃣ - En dåres envishet gav rätt. 2️⃣ - Caféarbetade med en kollega, hemmakontoret är trevligt men dött.3️⃣ - Bra musikvecka.

(DIR) Post #Av1zIbi54lBoPZ0Plg by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-06-11T19:54:05Z

0 likes, 0 repeats

Jag har visst varit dålig på #3brasaker så här kommer ett par extra från senaste dagarna.1️⃣ - Upptäckt att jag gått i samma låg- och mellanstadieskola som annan dont. (Och tyvärr haft samma pedofilträslöjdslärare).2️⃣ - Träffat annan dont på drinkar och gott snack.3️⃣ - Flyttat in på sjukt fint nytt kontor. Känns otroligt lyxigt!4️⃣ - Har tillgång till gratis gym i källaren till sagda nya kontor. Också lyxigt!5️⃣ - Ätit mina hemodlade grönsaker till nästan varje mål senaste veckan.

(DIR) Post #AxIwn75Kg1OUuLBlia by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-18T20:00:11Z

0 likes, 0 repeats

Är det dags för #3brasaker kanske?1️⃣ - Jobbade hemma och hamnade i flow så där att saker bara hoppar ur fingrarna.2️⃣ - Fixade lilla boden så den står som den ska och sväljer fult smått och gott som annars bara skräpar.3️⃣ - Skördade första mogna tomaten. De är seeeena i år!

(DIR) Post #AxL1TXMs8UvciZnVM8 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-19T20:02:10Z

0 likes, 0 repeats

Nya #3brasaker:1️⃣ - Får fler squrkor.2️⃣ - Fixade lite nere i landet, band upp tomater, sådde sallad.3️⃣ - Mängden fina människor som finns här 🤍

(DIR) Post #AxL6jcJi0FzATGnwkT by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-19T21:01:04Z

0 likes, 0 repeats

@bill Det är ett ord jag hittat på för en hybrid mellan squash och gurka, då inte konstigt att du inte förstod 😊 Jag har skrivit lite mer här👇https://mastodonsweden.se/@Karolina/115056692355056208

(DIR) Post #AxLse238DEwKLFSAYi by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-20T05:57:51Z

0 likes, 0 repeats

@bill Jag vet inte om det är vad som har hänt, kan också varit så att jag fått ett gurkor som är muterat på något sätt. Men roligt är det.

(DIR) Post #AxNCsrXjkXYKLG4tBw by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-20T21:19:23Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Har via @MaryTheKnifefått lära mig att squrkorna i själva verket är Armenska gurkor som måste ha letat sig ner i någon av mina gurkpåsar. Kul! Klart värd!https://chililovers.nu/produkt/armenian-yard-3/2️⃣ - Hade en bra dragning i koncernledningen.3️⃣ - Delar säng med världens bästa Finn 😻

(DIR) Post #AxNDE3Ln2skh2iau00 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-20T21:23:15Z

0 likes, 0 repeats

(Armenska gurka ÄR en hybrid, men mellan gurka och melon.)

(DIR) Post #AxNDdG1d3eKfaoBN4a by MaryTheKnife@mastodon.social
       2025-08-20T21:27:41Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Aha! Nu vill jag odla dom bara för att.

(DIR) Post #AxNDuBCYFJMnYSMPEe by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-20T21:30:52Z

0 likes, 0 repeats

@MaryTheKnife Visst vill man! Jag är så himla glad i denna växt. En ny favorit!

(DIR) Post #AxRKBrhEsefgdAN1CC by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-08-22T21:00:07Z

0 likes, 0 repeats

Dagens #3brasaker:1️⃣ - Fick vid två tillfällen känna mig som god medtrafikant som kunde förbättra trafikflödet. 2️⃣ - Vann pengar 💰 3️⃣ - Skänkte pengar 💸

(DIR) Post #Azukqa1MsCC0SCMcr2 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-04T21:29:39Z

0 likes, 0 repeats

Var länge sedan jag körde en #3brasaker. Känner att det behövs.1️⃣ - Det var trots allt rätt trevligt att vara tillbaka på kontoret och heja på kollegorna.2️⃣ - Köpt säsongens första julmust och beställt årets glögg (inte druckit någon av dem än).3️⃣ - Spinnande Cléo som kröp upp i min famn i soffan.

(DIR) Post #AzwohSBdQ6tzgMzQRM by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-05T21:22:16Z

0 likes, 0 repeats

Onsdagens #3brasaker:1️⃣ - Vaknade tidigt och fick till perfekt dra-mig-mys.2️⃣ - Trevligt lunchsnack med kollegor.3️⃣ - Kunde använda min avklingade sjukdom för att undvika oönskat socialiserade utanför arbetstid. (Jag är i alla fall bara deltidseremit.)

(DIR) Post #B05cKWCJFUfABUoqY4 by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-06T20:24:08Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Lugn pendel med sittplats.2️⃣ - Mina keramikgrejer är brända och redo att hämtas.3️⃣ - Jag har slutat med nässprej.

(DIR) Post #B05cKXdHufpydSRuEq by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-08T21:52:33Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Kul att se min brända keramik glaserad och färdig.2️⃣ - Rökta räkor och chablis.3️⃣ - Tre katter och syrran-mys.

(DIR) Post #B05cKYBJs93kL0N5Hc by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-09T21:17:35Z

0 likes, 0 repeats

Söndagens #3brasaker1️⃣ - Var på workshop och lärde mig ny teknik att göra pappersblommor.2️⃣ - Gjorde god dragen högrev.3️⃣ - Mysigt och hoppfullt att det går bra att integrera katterna.

(DIR) Post #B078EdmRXDDZeivBho by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-10T20:48:15Z

0 likes, 0 repeats

Måndags #3brasaker:1️⃣ - Tog mig i kragen och städade köket innan jag la mig.2️⃣ - Cléo som burit runt på sin lila plastfjäril hela dagen.3️⃣ - Har fått otroligt lite gjort men har lyckats hålla det dåliga samvetet till ett minimum. Vissa dagar kan man bara inte.

(DIR) Post #B079C4v2HGeauUHaCm by iakonkret@mstdn.social
       2025-11-10T20:58:56Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Älskar 3️⃣. Vi är alla där ibland och ska verkligen inte ha dåligt samvete. Men svårt. Så härligt att se att det inte bara är jag som kämpar med det.

(DIR) Post #B079ylXh6iot0La4Su by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-10T21:07:47Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret Det är verkligen tufft ibland. Allt känns lite tunt just nu, lätt att dra tills det går hål. Särskilt nu i mörkret.

(DIR) Post #B09AE4AiVxyPRV36LQ by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-11T20:19:59Z

0 likes, 0 repeats

Tisdags #3brasaker1️⃣ - Kom iväg till träningen fast jag var trött så trött.2️⃣ - Har preppat frukost. Blir min första overnight oats.3️⃣ - Äntligen vaccinerad! 💉

(DIR) Post #B0BE4CnQNo6HQYcxsG by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-12T20:12:26Z

0 likes, 0 repeats

Onsdags #3brasaker:1️⃣ - Tyckte min overnight oats blev utmärkt frukost.2️⃣ - En kollega från UK som jag aldrig träffat in person tidigare är i Sthlm och han är så mysig!3️⃣ - Såg en person jag var förälskad i cirkus 2001 i pendeln. Han såg ut precis som vanligt fast gammal. Jag kände inget alls, vilket kändes bra.

(DIR) Post #B0DPaufi3wqoGn2IHQ by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-13T21:31:01Z

0 likes, 0 repeats

Torsdags #3brasaker:1️⃣ - Fått mycket gjort och bockat av måsten utan allt för mycket besvär.2️⃣ - Fick en problemlösande aha-upplevelse.3️⃣ - Gjorde en perfekt balanserad  och smakoptimerad middags-burrito.

(DIR) Post #B0DS1WANTsGRzkC7sm by Allinrep@social.spejset.org
       2025-11-13T21:58:11Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Burrito! 🧡

(DIR) Post #B0DSAff9Ximc3NxD4S by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-13T21:59:56Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Så gott!

(DIR) Post #B0EmAj5V09iYuvXatM by Allinrep@social.spejset.org
       2025-11-14T13:18:41Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Otroligt! Att jag inte upptäckt detta förrän efter 50 är ju en brist i min utbildning :D

(DIR) Post #B0EturCrqbEj65voDA by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-14T14:45:30Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Verkligen!

(DIR) Post #B0Eu3P2Zw9vILfC4ky by Allinrep@social.spejset.org
       2025-11-14T14:46:59Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Jag har försökt att ta igen det 😅

(DIR) Post #B0Eujt6YY8BJklJReC by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-14T14:54:43Z

0 likes, 0 repeats

@Allinrep Det tycker jag verkligen du ska göra!

(DIR) Post #B0FeBFUbuoqSwbz7FQ by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-14T23:23:54Z

0 likes, 0 repeats

Fredags #3brasaker:1️⃣ - Fredag och solsken.2️⃣ - AI på rätt sätt kan vara en otrolig hävstång.3️⃣ - Gott rödvin (i lagom mängd).

(DIR) Post #B0Fek3dlyQQ6Jwru8O by mans@mastodonsweden.se
       2025-11-14T23:30:11Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Jag är lite glad för solsken. För idag så drogs det in ganska exakt 1.45 kWh sol på torpet, det är ändå några dagars driftstid. (Oh well, ska snart stänga av kyl o frys, men än är det på solel)

(DIR) Post #B0Ff1tbY1do2PKKkDY by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-14T23:33:25Z

0 likes, 0 repeats

@mans 12.41 kWh lyckades min anläggning producera idag ☀️

(DIR) Post #B0FfQiGrIihgUpUS8W by mans@mastodonsweden.se
       2025-11-14T23:37:55Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina En ska notera där att jag har bara 1.1 kW som toppeffekt av mina tyska monokristallina paneler.På min 15 kWh batteribank borde jag egentligen ha typ 3 eller kanske 4 kWh batterier. Men lite utökning, framför allt med nästan vertikala paneler är en fratida plan. Jag är alltså offgrid och självförsörjande på just el.

(DIR) Post #B0FfYLSZzm7y49bzZg by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-14T23:39:19Z

0 likes, 0 repeats

@mans Vi har väldigt olika förutsättningar, men dyrkar samma sol 🤗

(DIR) Post #B0FgFpgzT3ZSHZ5ZKq by mans@mastodonsweden.se
       2025-11-14T23:47:09Z

0 likes, 0 repeats

@Karolina Absolut!Och jag funderade lite på att elnätsansluta mig. MEN! Attans asså. Priset för anslutningen och bara nätavgiften per år gör att på bara nått år till så går jag på plus, allt är avbetalt då i jämförelse. Och batterierna har sisådär 100 laddcykler avklarade, men ska klara 3000.Dvs nuvarande setup lever 20 år till utan problem, nästan galet, men så är det! :-D

(DIR) Post #B0GTQdNcTs192FoBWq by Karolina@mastodonsweden.se
       2025-11-15T08:58:06Z

0 likes, 0 repeats

@mans Ja sånt där kan ju vara sjutton så dyrt.

(DIR) Post #B2UInRs1kcgetSXIOG by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-20T20:48:59Z

0 likes, 0 repeats

Dags för #3brasaker igen.1️⃣ - Lyckades få med mig pappersblommorna oskadda till jobbet och de pryder sin plats.2️⃣ - Kom ut på lunchpromenad med en kollega och hade en produktiv planeringsworkshop.3️⃣ - Fick skagenröra till middag.

(DIR) Post #B2WS2PLyg9RZKofmqG by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-21T21:42:04Z

0 likes, 0 repeats

Onsdagens #3brasaker:1️⃣ - Kom mig för att ta 30 min på löpbandet isf lunchpromenad som brann inne.2️⃣ - Gulliga pausdjur.3️⃣ - Hjulen i huvudet har äntligen börjat snurra i hur jag ska få ihop alla trådar i årets stora leveranser.

(DIR) Post #B2YNSpNOREJU7M28Ui by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-22T20:00:18Z

0 likes, 0 repeats

Torsdagens #3brasaker:1️⃣ - Jobbade hemma i pyjamas och hade en kompis över på lunch.2️⃣ - Hon hade med varsin riktigt god semla.3️⃣ - Imorgon är det fredag och jag ska äntligen få klarhet i min nya roll.

(DIR) Post #B2aZ0gx1l04be2yGsi by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-23T21:19:06Z

0 likes, 0 repeats

Fredagens #3brasaker:1️⃣ - Fick Exceeds i performance review och blev informerad om nya scopet i min roll och det känns utmärkt.2️⃣ - Gick lite tidigare, tränade och åt god middag m syrran och söt Nala.3️⃣ - Hsr en kreativ helg med akvarellmåleri framför mig.

(DIR) Post #B2cYYv97m7DnsVJ66S by Karolina@mastodonsweden.se
       2026-01-24T20:23:30Z

0 likes, 0 repeats

Lördagens #3brasaker:1️⃣ - Måla akvarell är roligt och även om jag är ringrostig känns det som att det borde lossna rätt snabbt.2️⃣ - God persisk mat till middag i rest från igår. Mums!3️⃣ - Alla gullosar på Masto, ni är verkligen för fina 💚