Post AtO9tN7Qx3FMWAYfmi by BjornW@mastodon.social
 (DIR) More posts by BjornW@mastodon.social
 (DIR) Post #AtO9tM0f4kEf4sNkae by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T13:49:09Z

0 likes, 0 repeats

Ik zit dit te kijken: https://debatdirect.tweedekamer.nl/2025-04-23/digitale-zaken/thorbeckezaal/digitaliserende-overheid-15-00/videoVerbaas me over het 'paling in een emmer met snot' gewiebel van dhr Buijsse om te pogen dat wat krom is recht te praten. De VVD lijkt willens en wetens niet de benodigde stappen te willen nemen om digitale autonomie te waarborgen.Ondanks meerdere pogingen van andere Kamerleden om hem hierin mee te krijgen. Opmerkelijk. Wiens belang dient de VVD? #DigitaleZaken #Politiek #OpenSource #Privacy

(DIR) Post #AtO9tN7Qx3FMWAYfmi by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T16:38:26Z

0 likes, 0 repeats

Het is afgelopen.

(DIR) Post #AtO9tNcz3kU461Jrxg by fd0@social.freebsd.amsterdam
       2025-04-23T16:52:04Z

0 likes, 0 repeats

@BjornW@mastodon.social recap?

(DIR) Post #AtO9tQOukW0ohFlAwq by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T13:57:29Z

0 likes, 0 repeats

Het wordt er niet beter op. We zien iemand die zichzelf en zijn partij volledig klemzetten met vooral veel praten en weinig zinnigs zeggen.

(DIR) Post #AtO9tQTWTNhMvXur8C by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T14:59:22Z

0 likes, 0 repeats

Nederlandse Digitaliserings Strategie (NDS) is weer vertraagd. Wordt nu 6 juni bekendgemaakt met een event volgens @staatssecretarisbzk NDS gaat over: Data, cloud, AI en centraal stellen van burger & ambtenaar. Digitale weerbaarheid, 'digitaal vakmanschap' en er was even een terzijde die ik even miste.

(DIR) Post #AtO9tQcjv74TO8EDUu by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T14:47:25Z

0 likes, 0 repeats

Ze gaan weer verder nu met @staatssecretarisbzk

(DIR) Post #AtO9tQonCIiDzVrqHg by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T14:54:34Z

0 likes, 0 repeats

Volgens @staatssecretarisbzk is er een inhaalslag gaande. De focus van de Staatssecretaris lijkt vooral AI te zijn. Al wordt de Dutch Cloud Community genoemd. Ik vrees 'magisch wensdenken' m.b.t. de waarde van AI door de Staatssecretaris. Heel veel andere zaken moeten toch echt eerst fundamenteel opgelost worden en ik denk niet dat AI daarin ons gaat helpen.

(DIR) Post #AtO9tVGwdZblnz4Nii by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T15:04:11Z

0 likes, 0 repeats

En we gaan weer even praten over AI. Waar het hart van vol is, loopt de mond van over...

(DIR) Post #AtOAaltIj1t3nbdsrQ by BjornW@mastodon.social
       2025-04-23T15:26:07Z

0 likes, 0 repeats

Terzijde: de Stas leest continue voor alsof hij dit ook voor het eerst ziet. Ook moet de ambtenaar naast hem vrij vaak hem voorzien van het antwoord. Opmerkelijk. Geeft te denken hoe goed de Stas de materie in de vingers heeft en hoeveel dossier kennis de Stas heeft buiten zijn stokpaardje AI.

(DIR) Post #AtOAamq9CExUk7AsaG by fd0@social.freebsd.amsterdam
       2025-04-23T16:59:58Z

0 likes, 0 repeats

@BjornW@mastodon.social ik heb zo’n 5min gekeken en was idd verbaasd dat @staatssecretarisbzk@social.overheid.nl alles oplas en helemaal niets kon reproduceren en continu hulp vroeg….