Post AkBnSbvYcMrayteIy0 by jussi_og@mementomori.social
(DIR) More posts by jussi_og@mementomori.social
(DIR) Post #AkBnSbvYcMrayteIy0 by jussi_og@mementomori.social
2024-07-22T11:53:30Z
0 likes, 0 repeats
Puhelin: "Voit tehdä minulla kaiken, olen kokonainen tietokonejärjestelmä, kyvyilläni ei ole mitään rajoja. Lennetään yhdessä avaruuteen."Minä: "Haluaisin, että muunnat tämän 4000 pikselin levyisen kuvan pullasta 800 pikselin levyiseksi kuvaksi, että laitan sen someen, voitko tehdä sen?"Puhelin: "minä vauva, en osaa mitn"
(DIR) Post #AkBnSdAU0MOepTdjs0 by susie@blob.cat
2024-07-22T12:55:26.468095Z
0 likes, 0 repeats
@jussi_og Imagepipe on kätevä Androidilla tähän: https://codeberg.org/Starfish/ImagepipeGalleriasta "jaetaan" kuva ja valitetaan vastaanottajaksi Imagepipe, joka muuttaa kuvan automaattisesti (esisäädetyillä asetuksilla, esim. pixelimäärä ja tiedostomuoto) välivaiheena ja avaa taas "jako" valinnat mistä voi valita sen lopullisen vastaanottajan (some tai muu viestityskanava).Eli Imagepipen asetukset kun kerran värkkää kuntoon, niin se automatisoi tuon muunnoksen välissä.Huomaa, että en ole käyttänyt suomenkielistä käyttöjärjestelmää sitten ala-alasteen. Kai se joku "jako/jakaminen" on suomeksi :ablobcatsweatsiphard:
(DIR) Post #AkBqZqRLMGazsgeqki by jussi_og@mementomori.social
2024-07-22T13:25:25Z
0 likes, 0 repeats
@susie Kattelin tossa, että iPhonelle riittää ohjelmia, jotka muuttavat kuvan kokoa (ja myyvät siinä sivussa käyttäjätietoni hämäräpaikkoihin). Enpä viitsinyt asentaa mitään. Ominaisuus puuttuu iOS:n omasta kuvankäsittelystä. En ymmärrä miksi. Ja samoin esimerkiksi Camera+ Prosta, joka on sentään varsin kehittynyt kuvaus- ja kuvankäsittelysofta. 🤷🏻
(DIR) Post #AkBqZraF6fJBQZpTGK by susie@blob.cat
2024-07-22T13:30:21.396213Z
0 likes, 0 repeats
@jussi_og Ahhh, joo en tiedä Apple maailmasta mitään. https://squoosh.app/ toimii nettiselaimessa (ei lähetä kuvia mihinkään, vaan toimii paikallisesti). Varmaan kätevämpiä sovelluksia olisi, mutta en löytänyt nopeasti etsimällä.