Post Aj5dPtBUnj2rgPLWu8 by karlemilnikka@social.nikkasystems.com
 (DIR) More posts by karlemilnikka@social.nikkasystems.com
 (DIR) Post #Aj5dPtBUnj2rgPLWu8 by karlemilnikka@social.nikkasystems.com
       2024-06-19T13:37:01Z

0 likes, 0 repeats

Miljöpartiet bekräftar att gårdagens agerande var ett misstag (p.g.a. sammanblandning av förslag) och att de fortfarande är emot massövervakningsförslaget Chat Control 2.0. https://www.svd.se/a/1MOVgM/mp-om-chat-control-det-blev-fel#ChatControl

(DIR) Post #Aj5dPtnQWhO1a35p1k by iakonkret@mstdn.social
       2024-06-19T13:40:26Z

0 likes, 0 repeats

@karlemilnikka Väldigt många fel som begås tycker jag. Vad är det som är så svårt?

(DIR) Post #Aj5dPuYZhP6HwH9TW4 by karlemilnikka@social.nikkasystems.com
       2024-06-19T13:43:41Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret Jag hoppas att någon kan berätta det svaret för mig också.

(DIR) Post #Aj5dPv2htNCfRjFXU0 by hehemrin@social.librem.one
       2024-06-19T13:50:16Z

0 likes, 0 repeats

@karlemilnikka @iakonkret Jösses Amalia, att man kan rösta fel!? Hur kan en ledamot i ett utskott i efterhand rätta till sitt misstag? Kan de begära nytt möte, göra något tillägg till protokollet? Något officiellt måste de felröstande ändå göra, även om det inte skulle ändra utskottsbeslutet?

(DIR) Post #Aj5dPvkfFwMhe3oe00 by iakonkret@mstdn.social
       2024-06-19T13:57:31Z

0 likes, 0 repeats

@hehemrin @karlemilnikka Du har ETT jobb och det är att rösta så att rätt beslut tas. Och nu lyckas både V och MP rösta ”fel”. 😳I min värld helt obegripligt. Framför allt i denna viktiga fråga.

(DIR) Post #Aj5dPwNIwHH1ZttVE8 by Oblomov@mstdn.social
       2024-06-19T14:47:47Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret @hehemrin @karlemilnikka Någon votering i utskottet har inte skett! Man har gjort en dragning av det nya förslaget angående chat control och konstaterat att det finns majoritet(regeringen+S). Det man missat från V och MP är att anmäla avvikande uppfattning. Nu går förslaget vidare till EU-nämnden där det kommer ske en votering om förslaget. V har varit tydliga med att de kommer rösta nej. MP oklart.

(DIR) Post #Aj5dPwyAjClRQF8wgy by selea@social.linux.pizza
       2024-06-19T15:42:27Z

0 likes, 0 repeats

@OblomovKöper inte alls att det var ett misstag. @iakonkret @hehemrin @karlemilnikka