Post Ahr7rvQFwU0idT44PI by Pjotrovics@mastodon.nl
 (DIR) More posts by Pjotrovics@mastodon.nl
 (DIR) Post #Ahr7rup2AsEim1eLOC by Pjotrovics@mastodon.nl
       2024-05-05T14:36:26Z

0 likes, 0 repeats

(1)#4en5mei2024 Nav een lang gesprek hier op #mastodon over de aanwezigheid van Martin Bosma op de Dam gisteren, vinden we dankzij @TheDutchChief het juiste adres om te protesteren tegen zijn aanwezigheid daar (zie bijgaande 1e klacht van @ElpasYou_2  geadresseerd aan het comité dat er over gaat). Op vele manieren doet het mij deugd dat een goed gesprek hiertoe leiden kan, chapeau dus zet het voort. 🙏 Persoonlijk zat ik in dat gesprek en het stoorde mij ..(2)https://mastodon.nl/@ElpasYou_2@mastodon.online/112388814481189147

(DIR) Post #Ahr7rvQFwU0idT44PI by Pjotrovics@mastodon.nl
       2024-05-05T14:47:00Z

0 likes, 0 repeats

@TheDutchChief @ElpasYou_2 (2)#4en5mei2024 ..enorm hier op #mastodon, dat zovele toots werden besteed aan Martin Bosma en niet aan de vele mensen die op 4 mei hun #voorouders willen herdenken. Uit het goede gesprek bleek dat de #traditie van de #dodenherdenking op de Dam helemaal niet het probleem is, maar het #protocol dat het #comite4en5mei hanteert om 'gezagdragers' uit te nodigen. Dat doen zij op eigen gezag, dus kunnen zij dat wijzigen. #herdenken op 4 mei mag geen #politiek worden..(3)

(DIR) Post #Ahr7ryLP4yuZhHojlA by Pjotrovics@mastodon.nl
       2024-05-05T15:06:39Z

0 likes, 0 repeats

@TheDutchChief @ElpasYou_2 (3)#4en5mei2024 ..in mijn ogen. De oplossing lijkt me simpel voor #comite4en5mei. Nodig volgend jaar alleen de #koning uit om een krans te leggen namens ons allen, dan blijven er 8 over voor mensen die écht willen herdenken namens hun #voorouders. Dan is het geen 'speelbal' meer voor politieke partijen waarover wij hier gaan bekvechten. Het wordt hun herdenking. en die gun ik ze. 🙏 Zie toots voorbijkomen, waarin betwijfeld wordt of je de strijd tegen #fascisme (4)

(DIR) Post #Ahr7s0uZXCEPewHqr2 by Pjotrovics@mastodon.nl
       2024-05-05T15:20:26Z

0 likes, 0 repeats

@TheDutchChief @ElpasYou_2 (4+end) ..wel steunt als je naar de #dodenherdenking2024 op TV kijkt, laat staan als je er bij was. Dat gaat mij echt te ver en toont weinig respect voor mensen die hun #voorouders willen herdenken op de Dam. Dus, als je wilt dat Martin Bosma of enige andere #fascist in ons parlement géén kransen meer kan leggen op de Dam, dien dan óók een klacht in bij #comite4en5mei, maar sla elkaar de kop niet in op #socialmedia omdat de ander wél herdenken wil. 😖