Post AdRaboqMAitQJGk5Ro by thomasrost@oslo.town
(DIR) More posts by thomasrost@oslo.town
(DIR) Post #AdRVl6WBKOofxhuiZ6 by dalstroka@snabelen.no
2024-01-02T16:02:02Z
0 likes, 0 repeats
"– Vi finner det uforsvarlig å la skolebarn gå på skolen."Hah...no har me snø til godt uti april, men me stenger då ikkje skulen pga snø?
(DIR) Post #AdRVl7RxrZ2MquwrdA by thomasrost@oslo.town
2024-01-02T16:09:33Z
0 likes, 0 repeats
@dalstroka men er det ekstremkulda eller snøen? Skjønner uansett ikke helt begrunnelsen for stenging…
(DIR) Post #AdRVl8QwCroHu1TYfY by dalstroka@snabelen.no
2024-01-02T16:10:04Z
0 likes, 0 repeats
@thomasrost Kan det vera at føresette ikkje kan _køyra_ borna til skulen? 🙄
(DIR) Post #AdRVl9JsuZlKeRBRJY by kjetil_kilhavn@snabelen.no
2024-01-02T17:47:43Z
0 likes, 0 repeats
@dalstroka @thomasrost Hvis fortau og sykkelsti har 50 til 70 cm snø og bilveien er brøytet er det nok stor fare for at ungene går i veibanen.
(DIR) Post #AdRaboqMAitQJGk5Ro by thomasrost@oslo.town
2024-01-02T18:42:00Z
0 likes, 0 repeats
@kjetil_kilhavn @dalstroka Da kunne man jo lett a) prioritert å måke fortau først eller b) forvente at sjåfører tilpasser kjøring etter forhold eller C) be unga bruke ski til skolen? 70cm snø er tross alt et større problem for bil enn for menneske? Men altså: nå trigga du gubbe-MDGern. Mener du virkelig at «fare for unger i veibanen» kan være begrunnelse?
(DIR) Post #AdTTCooWpkq5cEwH4q by kjetil_kilhavn@snabelen.no
2024-01-03T16:28:35Z
0 likes, 0 repeats
@thomasrost @dalstroka Det tar seg dårlig ut når unger blir overkjørt på vei til skolen. HMS er viktig.Angående at man «lett» kunne prioritert å måke fortau først...Har du noen gang opplevd å få gjennomslag for et slikt forslag?Ski til skolen? Mine unger har hverken ski eller skøyter. Selv hadde jeg begge deler, men i min oppvekst kunne man regne med å få brukt dem hvert år, selv i lavlandet på Ålgård (Gjesdal - ikke den andre). ...
(DIR) Post #AdTTJXqkIxO31sBQvY by kjetil_kilhavn@snabelen.no
2024-01-03T16:29:48Z
0 likes, 0 repeats
@thomasrost @dalstroka ...Dessuten hjelper det lite om ungene kommer seg til skolen hvis det knapt er noen lærere der, og det er ikke så uvanlig på større steder at lærerne bosetter seg et stykke fra skolen slik at de slipper å være lærere på skolen barna deres går på.
(DIR) Post #AdTTmt2gaekv9el9Zw by thomasrost@oslo.town
2024-01-03T16:35:05Z
0 likes, 0 repeats
@kjetil_kilhavn @dalstroka jeg har egentlig det, jeg også. Men gubben i meg lurer allikevel på hva som ligger i vurderingen.
(DIR) Post #AdTcdq9uqAXZC2u0ae by jaranflaath@snabelen.no
2024-01-03T18:14:18Z
0 likes, 0 repeats
@kjetil_kilhavn @thomasrost @dalstroka Fra midt oppi kaoset, kan jeg bekrefte at det absolutt ikke lar seg sende unger til skolen. Det var absolutt riktig beslutning å stenge. Brøytemannskap klarer ikke holde veier åpne før de blåser igjen med snø, og fortau og gangstier har ikke blitt brøytet fordi det rett og slett ikke er tid til å komme rundt. Man kan ikke ha beredskap parat for slike krisetilfeller. Vi får en uke ekstra hjemme med kidsa, på godt og vondt, og knall skiføre til helgen 😀