Post AdRSseQHMy3lHS3mIS by admin@mastodon.vlaanderen
 (DIR) More posts by admin@mastodon.vlaanderen
 (DIR) Post #AdRSsa9pECWO3GKa5w by admin@mastodon.vlaanderen
       2024-01-02T17:05:05Z

0 likes, 0 repeats

(1)Wat nieuws:Momenteel draai ik met plezier iets meer dan een jaar deze instance. Het was een hele beleving sinds de X/Twitter exodus. En ik heb heel wat geleerd over het beheren van een online community. Alleen ben ik nog steeds vooral zoekende naar financiele bronnen. Zeker nu omdat in mijn geval het een en het ander verandert in mijn financiƫle situatie. En natuurlijk ook de stijgende hostingskosten. Hier en daar zal ik dus moeten snijden in mijn uitgaven. Waaronder in deze instance

(DIR) Post #AdRSsbmVBt3N5VQz1E by gvs@rebelbase.site
       2024-01-02T17:15:30.064467Z

0 likes, 0 repeats

Uit interesse, ik draai zelf een Pleroma instance en dat is veel lichter, wat voor kostprijs betaal je?

(DIR) Post #AdRSscXINuU3QdKLxI by admin@mastodon.vlaanderen
       2024-01-02T17:05:26Z

0 likes, 0 repeats

(2) Natuurlijk word je niet rijk aan het runnen van een (Mastodon) instance. Geld verdienen zal je er niet aan doen, maar zou wel al blij zijn als minstens 30% van alle uitgaven aan deze instance niet alleen door mij gedragen worden. Vandaar dat ik niet goed weet wat de toekomst gaat brengen voor deze instance.

(DIR) Post #AdRSseQHMy3lHS3mIS by admin@mastodon.vlaanderen
       2024-01-02T17:06:10Z

0 likes, 0 repeats

(3) In het slechtste geval, moet ik de deuren dus sluiten. Maar nu nog geen reden tot paniek. Van zodra ik dat van plan ben, zal je drie maanden de tijd hebben om je account naar een andere instance over te brengen.Dat wil nog niet zeggen dat ik van het toneel verdwijn. Ik verhuis dan ook naar een andere instance

(DIR) Post #AdRYHJWOiUe9SzV916 by admin@mastodon.vlaanderen
       2024-01-02T17:25:38Z

0 likes, 0 repeats

@gvs Ik heb gehoord dat Pleroma een stuk lichter is, momenteel betaal ik ongeveer 40 euro per maand voor de hosting (excl domein en email). Waar deze server + back-ups van de afgelopen 7 dagen en media storage onder valt.Ik maak later een wat gedetaileerdere financiƫle info post op.

(DIR) Post #AdRYHKQ3NZAMFbXalc by gvs@rebelbase.site
       2024-01-02T18:15:59.425210Z

0 likes, 0 repeats

Dat verschil is tamelijk groot, ik heb ooit een vergelijking gelezen en voor een medium instance is dat financieel aanzienlijk.  Maar omschakelen is dan weer niet echt makkelijk.Respect in elk geval dat je dat doet.