Post AdIs4BTP2u8pGjF4O8 by hehemrin@social.librem.one
 (DIR) More posts by hehemrin@social.librem.one
 (DIR) Post #AdIs4ASIpVfQ71ig2C by wolfman@mastodon.nu
       2023-12-29T12:38:49Z

0 likes, 0 repeats

Så har 2 perfekta bärbara datorer, men endast 3,4 år på nacken, men pga av sjuka krav på hårdvaran, kan jag inte få Windows 11, och snart är supporten för 10 slut, och alla bävar när säkerhetsuppdateringar slutar komma, dock inte jag, jag köper ingen nya dator, jag kommer installera om till linux bara.Så slösa inte pengar på en ny maskin, som är bra men inte kan få Windows 11, byta till Linux bara.Versionen Ubuntu är trevligt om du är ny på linux.

(DIR) Post #AdIs4BTP2u8pGjF4O8 by hehemrin@social.librem.one
       2023-12-29T13:45:19Z

0 likes, 0 repeats

@wolfman Tjae, det är väl till hösten 2025 som de lovar support för Win 11 allmänt. Men i princip håller jag med dig. Efter att ha haft Linux i flera år som sidosystem och tänkt än mer år, så bytte jag för en månad sedan till Linux som huvudsakligt system (från macOS och tidigare Windows). Jag valde LMDE, Linux Mint Debian Edition, men för den som är ny på Linux skulle jag föreslå vanliga Linux Mint Cinnamon, som är ännu mer polerat och användarvänligt än LMDE. Ubuntu är säkert också bra!

(DIR) Post #AdJ3OtV0hR1TEUJ8Eq by wolfman@mastodon.nu
       2023-12-29T15:52:19Z

0 likes, 0 repeats

@hehemrin Får kolla.

(DIR) Post #AdJ5uCtkp9COHcwM9A by hehemrin@social.librem.one
       2023-12-29T16:20:23Z

0 likes, 0 repeats

@wolfman Gör det! :-) Mint bygger på Ubuntu (som bygger på Debian), och LMDE bygger på Debian "direkt" och är i första hand från Mint en strategi ifall det blir problem i framtiden att bygga på Ubuntu. Jag har aldrig testat Ubuntu, bara Ubuntu Studio lite grann för ett par år sedan. (Jag skriver ibland på min hemsida om mina Linux-äventyr: https://www.hemrin.com/walking-to-linux )