Post AdCZdC89WvRDMhWWv2 by DORpapst@snabelen.no
(DIR) More posts by DORpapst@snabelen.no
(DIR) Post #AdCZdC89WvRDMhWWv2 by DORpapst@snabelen.no
2023-12-26T12:28:51Z
0 likes, 0 repeats
Er det egentlig ulovlig å ha feil skattekort over hele året eller er det eksakt meningen med skatteoppgjøret? Tror jeg bommet med 50% skatt dette året. Start i arbeidslivet, ubevisst over diverse trekk, feil beregnet årslønn🙈🙈#NorskTut Eller for å lage de to ekstremeksemplene. Er det lovlig å1) bruke frikort hele året for å så betale flere titusen kroner i skatt i skatteoppgjøret 2) betale høyest eksisterende skattenivå for en studentjobb og få masse tilbake i oppgjøret?😆
(DIR) Post #AdCZdD6PurdyNbiequ by kjetil_kilhavn@snabelen.no
2023-12-26T12:50:29Z
0 likes, 0 repeats
@DORpapst Om jeg ikke tar feil skal arbeidsgiver trekke 50% når du har brukt opp frikortet, så i teorien skal det ikke være mulig. Ellers tror jeg det skal mye til for at du får en reaksjon fra myndighetene for å ha feil skattekort.Betaler du restskatten innen fristen slipper du rente.Litt avhengig av hva slags rente du får i banken *kan* du kanskje klare å få det til å lønne seg å betale for mye skatt. Lykke til! :-)https://www.skatteetaten.no/satser/rentesatser-pa-tilgodebelop-restskatt-og-resterende-skatt/
(DIR) Post #AdCbHndHcKvzDI0i4O by DORpapst@snabelen.no
2023-12-26T13:09:02Z
0 likes, 0 repeats
@kjetil_kilhavn takk for svaret 😁Det var vel uansett mer et teoretisk spørsmål. Jeg hater økonomi og alt som dreier seg rundt det og er alltid drittsredd å gjøre noe feil der fordi paragraph 3647373b.2 sier noe
(DIR) Post #AdCkvaIXVtWl1mLys4 by kjetil_kilhavn@snabelen.no
2023-12-26T14:57:04Z
0 likes, 0 repeats
@DORpapst For ikke å snakke om underparagraf f punkt VI tredje ledd!