Post AdADakn3cgMWgTAS9Y by bibi098@mastodon.nl
(DIR) More posts by bibi098@mastodon.nl
(DIR) Post #AdA055JwSPCjgf7Msy by bibi098@mastodon.nl
2023-12-25T07:02:42Z
0 likes, 0 repeats
Toen ik gisteren het hondje uitliet, werd er vlakbij ons vuurwerk afgestoken door een paar mafklappers. Kendie ging boven op haar rem staan en wilde geen stap meer zetten. Ik moest ineens denken aan de Oekraïne en Gaza, waar het veel heftiger aan toe gaat. Voor mensen en vooral kinderen is dat uiteraard angstaanjagend, maar dieren snappen niet wat er gebeurt. En het houdt niet op, dag in dag uit.Ik heb Kendie maar extra verwend.#vuurwerk #oorlog #StopWar
(DIR) Post #AdA6UyC6Avooq4Aw4m by Frieke72@mastodon.social
2023-12-25T08:14:36Z
0 likes, 0 repeats
@bibi098 herkenbaar en zo zielig. Wij zijn nu 3,5 jaar met onze geweldige adoptiehond (nu 12j oud) Vorige baasje droeg haar meerdere keren per dag naar buiten voor behoefte in vuurwerktijd dus ze was panisch door dwang.Door rustig te blijven, meteen met haar naar huis te gaan als ze wil, door Zylkene, door binnen een schuilbox neer te zetten en door werken aan vertrouwen gaat het deze 4e keer december fantastisch. 30/31dec zal wel moeilijk worden, maar niet meer weken shutdown bij elk knalletje
(DIR) Post #AdADakn3cgMWgTAS9Y by bibi098@mastodon.nl
2023-12-25T09:34:06Z
0 likes, 0 repeats
@Frieke72 Meestal gaan we naar een vakantiehuisje in een 'vuurwerkvrije' omgeving, maar dat wordt toch een beetje te duur. Nu doen we haar, sinds 2 weken, een paar keer per dag een zwachtel om. Daar wordt ze al wat rustiger van. Verder een rustgevende spray en een holletje. Als er geknald wordt, zetten we de muziek/tv hard aan. Ze is een stuk rustiger maar als er dichtbij hard geknald wordt, schiet ze in de stress. Ik ga Zylene kopen, ik hoor steeds meer positieve berichten. Dank voor de tip!
(DIR) Post #AdAESsKjnFmliTjDwO by Frieke72@mastodon.social
2023-12-25T09:43:52Z
0 likes, 0 repeats
@bibi098 zylkene heeft 2 weken inwerktijd, en werkt vooral goed als stresspiegel in bloed nog niet hoog is. Je kan het nog proberen (want kan geen kwaad), maar verwacht voor nu geen wonderen 🙂 Volgend jaar begin december starten (of zodra ze daar regelmatig gaan knallen, hier in Oktober) Wens jullie een relaxte laatste decemberweek