Post AcvaA7vx6C1rFNITBY by moniquenwerk@mastodon.social
 (DIR) More posts by moniquenwerk@mastodon.social
 (DIR) Post #AcvZNJn8DuydpjthK4 by bibi098@mastodon.nl
       2023-12-18T07:57:31Z

0 likes, 0 repeats

Ik begrijp er echt niets van! mijn lief testte 3 weken geleden positief (dat rijmt ook nog!) Toen ik een dag later ziek werd zei de huisarts: je kunt er vanuit gaan dat jij ook corona hebt. Ik ben ecter niet getest. Een paar dagen later moesten we op het spreekuur komen en niemand had mondkapjes. Gelukkig zijn we gevaccineerd dus de kans dat we anderen besmetten is wat kleiner.#covid #coronahttps://eenvandaag.avrotros.nl/item/nog-weinig-mensen-houden-zich-aan-corona-adviezen-maar-nog-steeds-geldt-ben-je-ziek-blijf-dan-thuis

(DIR) Post #AcvZcpinn37LCtGp8K by Martranslations@mastodon.social
       2023-12-18T08:00:13Z

0 likes, 0 repeats

@bibi098 Dat je gevaccineerd bent, wil nog niet zeggen dat je anderen minder goed kunt besmetten. Met mondkapje verklein je die kans wel. Hoop dat jullie hier helemaal goed uitkomen.

(DIR) Post #AcvaA7vx6C1rFNITBY by moniquenwerk@mastodon.social
       2023-12-18T08:06:19Z

0 likes, 0 repeats

@bibi098 wat houd je tegen om een zelftest te doen?

(DIR) Post #AcvaNLkd2OCVriJ0Nc by bibi098@mastodon.nl
       2023-12-18T08:08:44Z

0 likes, 0 repeats

@Martranslations Ik weet het, maar mij is verteld dat de kans dat je zelf besmet wordt na de vaccinaties kleiner is, evenals de kans dat je anderen besmet. De vaccinatie is zeker niet 'waterdicht'. Maar misschien waren we er zonder vaccinatie veel erger aan toe geweest. De combinatie mondkapje + vaccinatie is redelijk veilig ... hoop ik.

(DIR) Post #AcvcteGZvvO0SrmLUO by Martranslations@mastodon.social
       2023-12-18T08:36:57Z

0 likes, 0 repeats

@bibi098 Ik had tot vorig jaar november altijd mijn FFP2/3 op en was 4 keer gevaccineerd. Een keer deed ik hem af in de kerk waar niemand hoorbaar of zichtbaar symptomen had, en 8 maanden uit de running. Tijdens de uitvaart van papa in april had ik meestal mijn FFP2 op, maar niet altijd. Er gebeurde niks daarna. Het is Russisch roulette.

(DIR) Post #AcvdriIS4tcWL5IQQi by bibi098@mastodon.nl
       2023-12-18T08:47:50Z

0 likes, 0 repeats

@Martranslations Zo noem ik het ook altijd, Russisch roulette.  8 Maanden uit de running, dat is niet niks! Heb je nu nog klachten?

(DIR) Post #Acvenz9rXsWzQi459U by Martranslations@mastodon.social
       2023-12-18T08:58:21Z

0 likes, 0 repeats

@bibi098 Sinds ik Friesland woon, dus 2 maanden ongeveer, niet meer - ik ben enorm gebaat bij schone lucht en dat hebben we hier nog steeds. Een paar maanden geleden kon ik nog steeds niet zonder extra ondersteuning overeind zitten, en nu werk ik de  hele dag, kook ik heel regelmatig (daar had ik gewoon geen puf voor, dus vaak thuisbezorgd laten koken) en ik heb dus weer veel energie - meer nog dan voor mijn besmetting vorig jaar.

(DIR) Post #AcvfPn5IsneEzLxXTU by bibi098@mastodon.nl
       2023-12-18T09:05:11Z

0 likes, 0 repeats

@Martranslations Wij zijn ook heel blij dat we in Friesland wonen. Rust, ruimte en inderdaad schone lucht! We gaan zo even wandelen in de boschen van Appelscha, heerlijk! 😀

(DIR) Post #Acvfzcet7kn94sgonA by Martranslations@mastodon.social
       2023-12-18T09:11:40Z

0 likes, 0 repeats

@bibi098 OOO wat leuk te weten - ik woon een stukkie meer naar boven. Wandelze! Als ik op tijd klaar ben met werken, ga ik ook ff wieberen.

(DIR) Post #AcwBYHDRw5uBHzrMzQ by Martranslations@mastodon.social
       2023-12-18T15:05:16Z

0 likes, 0 repeats

@bibi098 Ik realiseerde me net dat ik nog wel last heb van een spontaan hoge hartslag. Dat is na de besmetting gebeurd, want toen kreeg ik meldingen van mijn horloge dat mijn hartslag te hoog was. Ik kan zomaar naar 110 gaan terwijl ik niks aan het doen ben. Ik heb van mezelf een traag kloppend hart, dus ik merk dat ook. Toen ik gisteren ging lopen, was ie juist perfect, dus ik heb geen idee waarom het ineens gaat sprinten zonder oorzaak.