Post AcGKgiZgpezLJjUIlM by kazarnowicz@unstraight.club
 (DIR) More posts by kazarnowicz@unstraight.club
 (DIR) Post #AcG8TXIUFeKX7tOBqi by troed@masto.sangberg.se
       2023-11-28T08:12:57Z

0 likes, 0 repeats

Oj! Hmm.Kära Bullen,Hur vet jag om en person blockat mig för mina inlägg här eller om min enpersons-instans hamnat på någon Fediblock-lista denne admin använder sig av? :P/ledsen mastodonit

(DIR) Post #AcG8XN85zpQwkaMFhA by cisene@mastodon.social
       2023-11-28T08:13:38Z

0 likes, 0 repeats

@troed du hörs på mastodon.social

(DIR) Post #AcGBKiWpQLtfDRaFns by lordhumlan@universeodon.com
       2023-11-28T08:44:56Z

0 likes, 0 repeats

@troed

(DIR) Post #AcGJr9YPHLMPvxIdPM by kazarnowicz@unstraight.club
       2023-11-28T10:20:27Z

0 likes, 0 repeats

@troed block borde du kunna se genom att titta på personens profil via den (web)app du använder (dvs inloggat läge) och sen jämföra med att kolla personens profil på deras server (dvs icke inloggat läge). Mute däremot finns nog inget sätt se.

(DIR) Post #AcGKWUN0n08SMogDyq by troed@masto.sangberg.se
       2023-11-28T10:27:57Z

0 likes, 0 repeats

@kazarnowicz Precis, jag ser att det är en block, men jag är nyfiken på om det är något personligt eller om min instans hamnat på någon fediblock-lista. Vet att det finns fediblock-ivrare som anser att "alla enpersonsinstaner är troll" etc.

(DIR) Post #AcGKgiZgpezLJjUIlM by kazarnowicz@unstraight.club
       2023-11-28T10:29:45Z

0 likes, 0 repeats

@troed ah. Publicerar instansen sin block-lista? Många gör det, ibland i maskad form, men det brukar gå att luska ut om ens egen instans är med där.

(DIR) Post #AcGLuUaVjP79wk0IHw by troed@masto.sangberg.se
       2023-11-28T10:43:27Z

0 likes, 0 repeats

@kazarnowicz sigh, så klart. Ok, det var den längsta listan av modererade servers jag sett så helt klart någon fediblock-import, men det ser ändå ut som om det är en personlig block.Jaja. Man kan inte tillfredsställa alla - men då är det iaf inte min instans vilket var det jag ville veta :)Tack!