Post AcE6OFBJaayLGkSnKa by PA0ETE@wokka.be
 (DIR) More posts by PA0ETE@wokka.be
 (DIR) Post #AcE6OFBJaayLGkSnKa by PA0ETE@wokka.be
       2023-11-27T08:40:09Z

0 likes, 0 repeats

Welcome to Sealand, the world’s smallest state | 60 Minuteshttps://www.youtube.com/watch?v=UeTgAwkbP5E

(DIR) Post #AcEh2Okx0SkUtjZuS0 by Pa2qxt@wokka.be
       2023-11-27T15:30:48Z

0 likes, 0 repeats

@PA0ETE Een mooie DX-entiteit; wat is de prefix van Sealand?

(DIR) Post #AcHIi1l8z3X0MCImDg by PA0ETE@wokka.be
       2023-11-28T21:42:18Z

0 likes, 0 repeats

@Pa2qxt Er zijn prefixen voor landen die niet zijn aangesloten bij de bekende organisaties. Sealand gebruikte er zo eentje, dat was S1. Maar daarna ging een ander door maar weinig landen erkende landen die prefix gebruiken, nu geldt S1 voor westelijke sahara. Deze prefixen zijn dus niet officieel geldig als DX, maar er zaten ooit een paar Duitsers die op 2m actief waren, en daar was toen veel belangstelling voor. Zie de QSL-kaart die hiervan verstuurd werd.

(DIR) Post #AcHIsqeyakIJ7NZpGS by PA0ETE@wokka.be
       2023-11-28T21:44:13Z

0 likes, 0 repeats

@Pa2qxt Was trouwens grappig.  Toen ik de QSL-kaart via Google zocht dacht ik "misschien toch maar opslaan voor in mijn archief", maar vervolgens kwam ik erachter dat bovenaan bij google het mijn eigen site was over micronaties, waar de QSO-kaart op stond 🤣

(DIR) Post #AcKkXx3qyeAJ53utpw by Pa2qxt@wokka.be
       2023-11-30T13:38:22Z

0 likes, 0 repeats

@PA0ETE Jammergenoeg staat S1AD niet op qrz.com, maar goed, als die roepletters niet erkend zijn is dat logisch.Ik dacht eigenlijk dat Westelijke Sahara S0 was; ik heb weleens met Layla S0WS gewerkt maar op qrz.com bleek dat een clubcall te zijn.Ik heb nog even een willekeurige call met S1 als prefix opgezocht maar volgens qrz.com is dat geen bestaande DX-entiteit.S2 is volgens die site overigens Bangladesh