Post AbpFMuAqFeRESegFCi by Coffeebean@krigskunst.social
 (DIR) More posts by Coffeebean@krigskunst.social
 (DIR) Post #AbpFMuAqFeRESegFCi by Coffeebean@krigskunst.social
       2023-11-15T08:16:43Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @AndersGottlieb @VikingChieftain @kimwulff 👇👇

(DIR) Post #AbpFMv6cmoevLriOGm by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-15T08:52:39Z

0 likes, 0 repeats

@Coffeebean @AndersGottlieb @VikingChieftain @kimwulff Is Kenneth Rundt a credible source?

(DIR) Post #AbpItJgbEUfOiOgJAO by kimwulff@krigskunst.social
       2023-11-15T09:32:05Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Coffeebean @AndersGottlieb @VikingChieftain Henrik ved lidt bedre, men han skulle ha en del kontakter i Ukr. Qua han har spillet ishockey der, og samtlige rapporter jeg har lĂŠst har vist sig at passe efterfĂžlgende, og han skulle opholde sig en del der over hvor han gĂžr meget for svendene og civil befolkningen, men Henrik ved lidt mere

(DIR) Post #AbpXzKGFVSmXY3gCau by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-15T12:21:15Z

0 likes, 0 repeats

@kimwulff @Coffeebean @AndersGottlieb @VikingChieftain Ja, det er bare at rapporter om brug af kemiske vÄben slÄr rimeligt hÞjt ud pÄ skalaen for mulig misinformation. Skal nok se lidt flere kilder til denne historie, fÞr jeg gÄr ud fra at den er sand.

(DIR) Post #Abpcrhh30AMDfzOobI by Coffeebean@krigskunst.social
       2023-11-15T13:15:52Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @kimwulff @AndersGottlieb @VikingChieftain Deepstate har skrevet om det ogsÄ

(DIR) Post #AbpkfCe1PikJXRXBEe by notsoloud@expressional.social
       2023-11-15T14:43:12Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuckHer er Andrew Perpetua med en video der viser det. Andrew tÊller som seriÞs kilde for mig.Taktikken er tilsyneladende at smide gas i indgangen af hulen og sÄ fÞlge op med sprÊnggranater nÄr folk kommer ud.https://nitter.net/AndrewPerpetua/status/1724767612901482549#m@kimwulff @Coffeebean @AndersGottlieb @VikingChieftain

(DIR) Post #Abpng6GcuTQ1uZi7aS by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-15T15:17:08Z

0 likes, 0 repeats

@notsoloud @kimwulff @Coffeebean @AndersGottlieb @VikingChieftain Ok. Det er ikke for at undskylde noget som russerne gÞr, og jeg ved godt at tÄregas teknisk set er et kemisk vÄben, men
 Det er i hvert fald vigtigt at vi holder proportionerne for Þje.

(DIR) Post #AbpoerFpLG450xJApc by Coffeebean@krigskunst.social
       2023-11-15T15:28:06Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Er det almindelig tÄregas ( kh-51 ) de bare har givet et andet navn da ??

(DIR) Post #AbposxZuctRkgLQYTo by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-15T15:30:26Z

0 likes, 0 repeats

@Coffeebean Beskrivelsen i linket ovenfor er en tÄregas. Jeg er ikke helt med pÄ hvordan Chloropicrin virker, men tror ikke det er en tÄregas.

(DIR) Post #AbppI6ZSKSPboOChiC by Coffeebean@krigskunst.social
       2023-11-15T15:35:15Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck I starten var der ogsÄ tale om kemiske vÄben som senere hen viste sig bare at vÊre almindelig tÄregas ( KH-51 ) ... Men omtalte er jeg aldrig stÞdt pÄ fÞr nemlig

(DIR) Post #AbppTGBGwKF2nmDA5g by Coffeebean@krigskunst.social
       2023-11-15T15:37:02Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Cloropicrin https://www.cdc.gov/niosh/ershdb/emergencyresponsecard_29750034.html

(DIR) Post #AbppYTKfTCg72S5j4y by notsoloud@expressional.social
       2023-11-15T15:38:08Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuckJeg kan da spare jer andre for at slÄ op pÄ wikipedia:In World War I, German forces used concentrated chloropicrin against Allied forces as a tear gas. While not as lethal as other chemical weapons, it induced vomiting and forced Allied soldiers to remove their masks to vomit, exposing them to more toxic gases used as weapons during the warhttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Chloropicrin@Coffeebean

(DIR) Post #AbppllegeoIXd9nLgO by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-15T15:40:31Z

0 likes, 0 repeats

@notsoloud @Coffeebean Jeg tror godt pÄ at russerne bruger tÄregas, men tvivler pÄ den her type.

(DIR) Post #Abq8mh1JH3yYfpX0IS by mok0@mastodon.online
       2023-11-15T19:13:36Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Coffeebean Tilsyneladende blev chloropicrin brugt som giftgas i WW1, effekten af det er at fremkalde voldsom opkastning, og det fik soldaterne til at kaste op i gasmasken og de fjernede den derfor. Derefter blev der angrebet med en mere dĂždelig giftgas i en slags "double-tap" giftangreb.

(DIR) Post #AbrW7VyA32jkaLur0S by VikingChieftain@krigskunst.social
       2023-11-16T11:09:47Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @notsoloud @Coffeebean Jeg er enig. Henrik har allerede pÄpeget, at det er en K-51, som er en tÄregasgranat. TÄregas blev forbudt i GenÚve-protokollen fra 1925. Men som vi alle ved, er GenÚve-konventionerne bare en tjekliste for russerne.Det er ikke fÞrste gang, nogen har pÄstÄet, at K-51-granaten indeholder chloropicrin.https://nitter.cz/DanKaszeta/status/1573695368612544513