Post AbXC5n9O3feNPZPjgO by anderspuck@krigskunst.social
 (DIR) More posts by anderspuck@krigskunst.social
 (DIR) Post #AbXC5mJHBPxynx27SS by flywheel@mastodon.social
       2023-11-06T15:43:47Z

0 likes, 0 repeats

Det var så den sidste tur i #Aldi i dette livsforløb.Den kreative klasse, de nye penge og naturligvis aktiebørsen og dens økonomiske analytikere kan ikke få armene ned af bare jubel. Det skulle vel kun være for at danne en levende mur for at beskytte deres lokale #Irma . Det gælder om at have hamstret nok #Irma og #Mad&Vin poser. Kan ikke have at ens au pair bliver set med en Coop-pose.#dk #dktrut

(DIR) Post #AbXC5n9O3feNPZPjgO by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-06T15:51:05Z

0 likes, 0 repeats

@flywheel De findes stadig i Tyskland, så måske du får en chance for at være nostalgisk engang. :-)Jeg må sige at Aldi altid har slået mig som den kedeligste af discountbutikkerne. Men ok, der lå heller ikke nogen i nærheden af min bopæl, så jeg gav den måske heller aldrig en ordentlig chance.

(DIR) Post #AbXfHkyoqpAWpFWpyS by flywheel@mastodon.social
       2023-11-06T21:18:09Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuckDet er nok ikke så meget nostalgi. Aldis klientel hørte primært til de nederste samfundslag og de har sandsynligivs lidt af et problem nu - og så kan aktieanalytikere synes at det er nok så spændende og fantastisk.Jeg hører fra vores "brødre" nordpå at Rema1000 gerne presser priserne op, når de har etableret sig som overhund. Måske derfor KFST har været så længe om at godkende overtagelsen af de fleste Aldi-forretninger (Ikke alle).

(DIR) Post #AbXlVORY2PSUhzqsee by anderspuck@krigskunst.social
       2023-11-06T22:27:57Z

0 likes, 0 repeats

@flywheel Som jeg forstår det, har Aldi givet underskud hvert år siden de åbnede i Danmark. Så det kan måske også være at de har solgt varerne urealistisk billigt.