Post AarCiUlEuDbYl78XTc by troed@masto.sangberg.se
 (DIR) More posts by troed@masto.sangberg.se
 (DIR) Post #AarCiUlEuDbYl78XTc by troed@masto.sangberg.se
       2023-10-17T09:40:36Z

0 likes, 0 repeats

I går var det planerat strömavbrott här. Eftersom jag ändå inte kunde jobba (sitter 100% remote med VPN in till arbetsdatorn) passade jag på att göra lite elektriskt sladdragningsarbete.Plötsligt behövde jag borra - och den batteridrivna borren befinner sig i ett helt annat hus någon mil bort.Så nu vet jag en sak till man kan använda en kompetent (riktig sinus) UPS till förutom servern :D

(DIR) Post #AarFExP09YyslOLG9Q by kazarnowicz@unstraight.club
       2023-10-17T10:08:51Z

0 likes, 0 repeats

@troed det här påminner mig om att jag borde kolla upp hur den bensindrivna generatorn vi fick med huset funkar …

(DIR) Post #AarGFG52oBLOe9iMrY by troed@masto.sangberg.se
       2023-10-17T10:20:08Z

0 likes, 0 repeats

@kazarnowicz Ja alltså en sån har jag ju oxo, men då hade jag först behövt åka och köpa bensin till den :DDen har däremot varit riktigt användbar eftersom vi har många (oplanerade) strömavbrott här. Det är vad de (planerade) strömavbrotten är till för att avhjälpa ...

(DIR) Post #AarGUJMgsWpdB498Ou by kazarnowicz@unstraight.club
       2023-10-17T10:22:50Z

0 likes, 0 repeats

@troed det är samma här, och den är nog bara avsedd att driva saker som vattenpump och kyl/frys när de oplanderade avbrotten blir långa. Peppar, peppar, så har de många avbrotten vi haft under de tre år jag bott här varit max en halvtimme. Hittills 😅