Post AanfhvxCyMnzFUA9A0 by veanova@oslo.town
(DIR) More posts by veanova@oslo.town
(DIR) Post #AanfhvxCyMnzFUA9A0 by veanova@oslo.town
2023-10-15T09:09:49Z
0 likes, 0 repeats
Forstår at det kommer oppfordringer til å bruke refleks. Fint, alle bør bruke det. MEN:- Dette er et fullt opplyst, tungt trafikkert kryss. Er belysningen for dårlig bør det i det minste problematiseres - Personen ble kastet langt, men ingen snakker om sjåførens fart- Alle biler har lys, alle sjåfører skal tilpasse fart etter sikt og føre. Ikke et ord om det- Refleksandelen har så vidt jeg vet aldri vært over 70%. Urealistiske forventninger tar liv#norsktut https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fotgjenger-kastet-16-meter-i-ulykke-_-ber-folk-bruke-huske-refleks-1.16595741
(DIR) Post #Aanfhx8wYDmowAf25g by cbt@snabelen.no
2023-10-15T11:21:17Z
0 likes, 0 repeats
@veanova jeg ser ikke poenget i å legge til et men. Da blir det what about. Sjåføren kommer til å bli straffet ettersom han alltid skal kjøre sakte nok til å ivareta myke trafikanter. Men bruker du ikke refleks kommer du til å bli offer for natural selection. Ingen straff mot sjåfører bringer deg tilbake til liv.
(DIR) Post #Aanfhy4181RLnBMc3E by kjetil_kilhavn@snabelen.no
2023-10-15T16:46:33Z
0 likes, 0 repeats
@cbt @veanovaParagrafen om aktsomhet tror jeg forutsetter rasjonell oppførsel også fra myke fotgjengere, med unntak av små barn.