Post AaTwHfl34BxdK2lrW4 by MrGR@mastodon.social
 (DIR) More posts by MrGR@mastodon.social
 (DIR) Post #AaTDnTMoAwbsDoDps8 by stux@mstdn.social
       2023-10-05T19:59:27Z

0 likes, 0 repeats

Eindelijk... eindelijk wordt er iets gedaan aan de massieve schuld inning in #Nederland Een kleine schuld kan zo snel zo hoog oplopen dat je letterlijk geen uitweg meer ziet. Trust me, I've been there.Elke schuld wordt keer 10 verhoogd en de dreigementen worden alleen maar heftiger waardoor mensen alleen maar banger wordenHopelijk wordt er nu eindelijk werk van gemaakt en dit gelimiteerd zodat mensen niet meer in situaties worden gedrukt waardoor het leven amper iets waard lijkt

(DIR) Post #AaTESbrTUuJ0RMBKhU by stux@mstdn.social
       2023-10-05T20:06:53Z

0 likes, 0 repeats

In het stuk op het nieuws over dit onderwerp sprak de betreffende vouw over een "angst voor de deurbel", en ja dit is serieus een dingHier heb ik ook echt lang last van gehad en nog steeds soms. Altijd dat "Oh nee, shit.." gevoel, echt bizar hoeveel impact dat kan hebben :amaze: Gelukkig gaat het beter 💪

(DIR) Post #AaTEY4OSqLWmNYDS2y by edgeofeurope@mastodon.social
       2023-10-05T20:07:56Z

0 likes, 0 repeats

@stux been there done that. Slopend.

(DIR) Post #AaTEc5U4jMy2v3kwrY by stux@mstdn.social
       2023-10-05T20:08:38Z

0 likes, 0 repeats

@edgeofeurope Pff maar echt..! Dat is een manier om super snel oud te worden

(DIR) Post #AaTF2FJWo2IKw3IQc4 by lena_be_a_saint@mstdn.social
       2023-10-05T20:13:23Z

0 likes, 0 repeats

@stux er zit een spelfout in je Toot: vouw moet vrouw zijn :)

(DIR) Post #AaTF5hANhw8KBef94C by stux@mstdn.social
       2023-10-05T20:13:57Z

0 likes, 0 repeats

@lena_be_a_saint Corrected! Scherp, dankje :blobcathearts:

(DIR) Post #AaTGeAAWU53Hw5jD9s by Jantar@mstdn.social
       2023-10-05T20:31:26Z

0 likes, 0 repeats

@stux Bij mij was het altijd meer afkeer dan angst - al was de telefoon een grotere vijand.Tot een paar jaar terug had ik niet eens een domme mobiele telefoon, last staan een smart phone.Ik weigerde in het algemeen ook om mijn vaste telefoon op te nemen - en toen het internet er eenmaal was, heb ik iedereen (inclusief bazen/ managers) verteld dat ik alleen per mail bereikbaar was.Deurbellen negeerde ik trouwens ook meestal. Ik heb sterke kluizenaars genen.

(DIR) Post #AaTJ6w04RQmuIbgbuS by 47363@mastodon.social
       2023-10-05T20:59:00Z

0 likes, 0 repeats

@stux 🤗

(DIR) Post #AaTL9FrhkpjWOg0WDw by MrGR@mastodon.social
       2023-10-05T21:21:40Z

0 likes, 0 repeats

@stux am besten, man macht keine Schulden. Dann kommt man auch nicht in eine solche Lage. Das Problem entsteht, wenn man mehr ausgibt, als man einnimmt.

(DIR) Post #AaTNkZmCt4Lgm2MMHQ by stux@mstdn.social
       2023-10-05T21:51:01Z

0 likes, 0 repeats

@MrGR It's not always by "choice" 😉 Instead, often it's out of your handsIts not a matter of spending

(DIR) Post #AaTn7VqOAjYm5kLjFI by justafrog@mstdn.social
       2023-10-06T02:35:20Z

0 likes, 0 repeats

@stux Ik heb echt nooit begrepen waarom een boete de standaard reactie op "te weinig geld" is.Gast, ze hebben al geen geld, dan ga je nog meer vragen?Maar iedere schuldeiser doet het.

(DIR) Post #AaTwHfl34BxdK2lrW4 by MrGR@mastodon.social
       2023-10-06T04:17:57Z

0 likes, 0 repeats

@stux Man kann sich nur verschulden, wenn man etwas nicht bezahlen kann. Solange man seine Rechnungen bezahlt, verschuldet sich niemand. Heute verschulden sich viele, wenn sie auf Kredit etwas kaufen, in den Urlaub fahren oder ein Auto kaufen, das sie sich nicht leisten können, der Handyvertrag, die teure Wohnung oder das Haus.Auch die Gläubiger haben ein Recht darauf, ihr Geld zu bekommen.