Post AaIQsY1Yt2fGimcMFs by troed@masto.sangberg.se
 (DIR) More posts by troed@masto.sangberg.se
 (DIR) Post #AaHqYAxBMAMF1lYW48 by thelovebing@mastodon.nu
       2023-09-30T07:12:23Z

0 likes, 0 repeats

Var hittar jag billigaste fungerande lösningen för e-post-hosting? Har en släkting med egen domän som vill ha kvar sin epostadress, men som inte behöver någon sajt.

(DIR) Post #AaHqYBsFvy0lsmG61g by troed@masto.sangberg.se
       2023-09-30T08:17:18Z

0 likes, 0 repeats

@thelovebing Jag vet inte vad billigaste abonnemanget hos ProtonMail är som tillåter egen domän men det är annars dem jag rekommenderar för email.

(DIR) Post #AaHyO8Kf2yGNdRGC7E by mkj@social.linux.pizza
       2023-09-30T09:45:07Z

0 likes, 0 repeats

@troed @thelovebing €3,49/mån för två års abonnemang (ungefär €84 i stöten enligt nuvarande prislista) verkar vara det billigaste hos Proton om man vill ha stöd för egen domän. Då får man iofs en del annat också, inte bara webbmail. https://proton.me/mail/pricing

(DIR) Post #AaIQs41sPJ5hh4XBa4 by robincalmegard@mastodon.nu
       2023-09-30T08:09:24Z

0 likes, 0 repeats

@thelovebing https://glesys.se/tjanster/e-post

(DIR) Post #AaIQsNZBlg1kHtGYds by giffengrabber@infosec.exchange
       2023-09-30T08:18:57Z

0 likes, 0 repeats

@robincalmegard Instämmer. Glesys är stabilt och prisvärt.Vill man ha mer features än vad de erbjuder är nog Fastmail värt att kika på.@thelovebing

(DIR) Post #AaIQsSNJtEVJCWkeKu by iakonkret@mstdn.social
       2023-09-30T09:39:36Z

0 likes, 0 repeats

@giffengrabber @robincalmegard @thelovebing Ni som verkar kunniga. Jag tycker det är ett problem att mejl från de små lev av e-posttjänster allt oftare hamnar i skräp-posten. Även om man haft kontakt och fått svar från den man mejlar. Jag har gått över till min gmail pga det. Alltför osäkert att mina mejl kommer fram. Trodde först det var min .nu adress som var problemet men fattat att många har det problemet. Är det så? O kan man göra nåt åt det?

(DIR) Post #AaIQsY1Yt2fGimcMFs by troed@masto.sangberg.se
       2023-09-30T15:04:13Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret @giffengrabber @robincalmegard @thelovebing Ja, fast bara genom att tvinga fram ändringen. Sluta använd Gmail och Outloon så att de inser att de inte kan bete sig så.

(DIR) Post #AaIUVs8KM4o2FFE1K4 by iakonkret@mstdn.social
       2023-09-30T15:45:02Z

0 likes, 0 repeats

@troed @giffengrabber @robincalmegard @thelovebing Känns som en omöjlig uppgift. Eller? Tycker alla har Outlook och/eller gmail. Iaf nån typ av 80/20-regel. Företag, privatpersoner och myndigheter :/

(DIR) Post #AaIa4OPvKYcTzJjgGG by troed@masto.sangberg.se
       2023-09-30T16:47:22Z

0 likes, 0 repeats

@iakonkret @giffengrabber @robincalmegard @thelovebing Jag använder ProtonMail (med egen domän) och har hittills inte råkat ut för det. De har anställda som. agerar direkt de upptäcker att Gmail och Outlook beter sig fel. Själva "blackholar" Protonmail inte, så det känns som ett sätt att dra mitt strå till stacken iaf.