Post AYstibgkwcARMB1pMu by candela@mastodon.nl
 (DIR) More posts by candela@mastodon.nl
 (DIR) Post #AYssT96YptwyPLA7Ga by candela@mastodon.nl
       2023-08-19T09:12:06Z

0 likes, 0 repeats

Als je een foto maakt, krijg je geheel automagisch het auteursrecht. Hoef je niks voor te doen. Gewoon pats, je hebt het. Jouw werk, jouw creatie. Maar.... als  je lekker gaat kopiรซren van een ander werk is dat een ander verhaal. Dan ben je aan het jatten. Je moet echt volgens een arrest van de Hoge Raad een eigen inbreng en creativiteit aan de dag leggen om echt geldend aanspraak te hebben op auteursrecht. Anders ben je de sjaak. Lees de blog op https://www.candela-fotografie.nl/fotografie/de-greโ€ฆ

(DIR) Post #AYssT9zVXbu19krzua by Krisss@mastodon.nl
       2023-08-19T09:18:53Z

0 likes, 0 repeats

@candela En r is ook nog zoiets als portret recht, alhoewel ik niet weet of dat op gaat voor deze foto.. ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜…

(DIR) Post #AYsskZjv3t9Nw9snYW by candela@mastodon.nl
       2023-08-19T09:22:01Z

0 likes, 0 repeats

@Krisss ๐Ÿ˜‚ Portretrecht gaat over afbeeldingen van mensen die herleidbaar zijn naar individuen. Dat is Jantje en niet Pietje. Nu zijn er niet al te veel mensen die mijn achterwerk kennen, ja dat ben ik,  ๐Ÿ˜‰  maar dit achterwerk is te herleiden naar mij. Dus dan is er sprake van portretrecht.

(DIR) Post #AYsteQHHQataoA7KCW by Krisss@mastodon.nl
       2023-08-19T09:32:10Z

0 likes, 0 repeats

@candela Ah dus toch ook in dit geval! Interessant, ik dacht dat het vnl om je hoofd ging! Weer wat geleerd ๐Ÿ˜Š

(DIR) Post #AYstibgkwcARMB1pMu by candela@mastodon.nl
       2023-08-19T09:32:54Z

0 likes, 0 repeats

@Krisss nee, het gaat om alles wat te herleiden is naar een individueel persoon.