Post AYkXMkkC8ePtfs106K by pms@cupoftea.social
 (DIR) More posts by pms@cupoftea.social
 (DIR) Post #AYkTNIaptAyyq3dtVg by Ellegaarddk@mstdn.social
       2023-08-13T08:13:45Z

0 likes, 0 repeats

Jeg overvejer at skifte til en dansk server for at få et mere relevant lokalt feed. Men hvad skal jeg vælge?? 🤓 #fedivers (bagefter kommer jeg så til "hvordan", men en ting af gangen! 😆)

(DIR) Post #AYkTNJSMg9nhW4gdwe by mosgaard@uddannelse.social
       2023-08-13T10:25:39Z

0 likes, 0 repeats

@Ellegaarddk du kan prøve at åbne serveradresserne på de enkelte servere i denne liste, og rulle tur ned over det lokale feed.Måske kan én af dem bruges.Danske servere: https://guide.toot.as/dk/servers/Jeg gør selv det, at jeg følger flere forskellige lokale feeds, for at supplere min egen servers feed.

(DIR) Post #AYkTNKI7ZjCW6atycK by anderspuck@krigskunst.social
       2023-08-15T07:59:48Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard @Ellegaarddk Jeg er også efterhånden kommet frem til at den lokale tidslinje mest er et sted at finde folk, men at når man først følger nok, så holder den op med at være så væsentlig. Så i stedet for at skifte server, kan du evt. bare kigge lidt med over skulderen på nogle andre servere og følge dem, du finder interessante.

(DIR) Post #AYkW3i6nc3jO2owbBo by mosgaard@uddannelse.social
       2023-08-15T08:29:49Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Ellegaarddk meget enig, jeg bruger klart mest min egen tidslinje.Det sker dog jeg får lyst til at læse mere specifikt om mine forskellige interesser, og så er interessere-baserede servede en ret fed måde at gøre det på. Finder stort set altid nogle nye at følge.

(DIR) Post #AYkWJmmjzf5PBKE9qK by anderspuck@krigskunst.social
       2023-08-15T08:32:51Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard @Ellegaarddk Jeg tror nu at den funktion med interessebaserede servere relativt snart vil blive overgået af grupper, som angiveligt skulle være på vej i en opdatering til Mastodon. I så fald vil servervalget mere handle om funktioner som hvorvidt søgning er aktiveret, og hvordan moderationspolitikken er.

(DIR) Post #AYkXMkkC8ePtfs106K by pms@cupoftea.social
       2023-08-15T08:39:57Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Ellegaarddk @mosgaard en ting er at optimere sit eget feed - jeg ser ingen grund til at flytte mig for det. Noget andet er måske hvis man gerne vil gøre sig synlig for andre?

(DIR) Post #AYkXMm3NGpLvjdzpdQ by anderspuck@krigskunst.social
       2023-08-15T08:44:31Z

0 likes, 0 repeats

@pms @Ellegaarddk @mosgaard Ja, det kan der måske godt være noget om. 🤔