Post AY3aAH70FOCA7eZt8i by heinzbeauvais@expressional.social
(DIR) More posts by heinzbeauvais@expressional.social
(DIR) Post #AY3aAH70FOCA7eZt8i by heinzbeauvais@expressional.social
2023-07-25T12:55:35Z
0 likes, 0 repeats
Når min ryg giver mig prygl, så er dette her min bedste ven. Mirakel bold! Må blive lidt bedre til det der udstrækning altså!
(DIR) Post #AY3aAI3Ujuz133wbJI by gausby@mastodon.xyz
2023-07-25T13:02:50Z
0 likes, 0 repeats
@heinzbeauvais Tror du, din rygskade er fra løb? Jeg er selvfølgelig ikke ekspert, men hvis din cadence ligger under 170, så tager du måske for lange skridt og lander på hælen, hvilket skulle gøre at slaget fra foden, der rammer jorden, går op i lænden; hvis du lander midt-fod med bøjet knæ, så fordeler stødet sig i ben musklerne og dit ben fungere mere som en fjeder.
(DIR) Post #AY3aAItbcAfPegKDXE by heinzbeauvais@expressional.social
2023-07-25T13:23:33Z
0 likes, 0 repeats
@gausby Jeg ved det ikke er fra løb. Mine ledbånd og muskler omkring mine hofter er sindssygt korte/stramme. Laver jeg ikke regelmæssige udstræk så kompenserer lænden og jeg ligner jeg ved ikke hvad. Helt skæv. Jeg har efterhånden lært at få den låst op igen, men det gør nas. Udover det har du fuldstændig ret. Jeg er “hæl-lander” bigtime. Har tidligere prøvet at træne midtfodslanding og kadance, men efter at have kæmpet med øm læg i 6 måneder gav jeg op.
(DIR) Post #AY3aAJWFIVZjaWP4lM by gausby@mastodon.xyz
2023-07-25T14:36:20Z
0 likes, 0 repeats
@heinzbeauvais jeg ville ønske du kunne lære det, for jeg tror, det er det, der er vejen frem og hvis man skal langt. Jeg er ikke ekspert, men argumentationen med, at det er sådan vi løber hvis vi ikke har sko på, giver mening for mig.En anden ting, der kan give rygskader er brugen af armene. Det eneste de skal bruges til er at give balance, så albuerne skal være bøjet og de bevæger sig kun bagud—kaster man armene frem sker der et vrid i kroppen, der på sigt giver en skade.
(DIR) Post #AY3aAK6P84UzOfJx7g by heinzbeauvais@expressional.social
2023-07-25T15:16:40Z
0 likes, 0 repeats
@gausby Jeg kommer ikke til at lære det. Har brugt enormt meget tid på det og brugt mange penge på sko og gadgets der skulle lære mig det. Havde betonlægge i et halvt år. Dog vil jeg sige at jeg en gang imellem leger lidt med at skifte lidt til midtfod når jeg har lidt overskud på de længere ture. Føles faktisk fedt at veksle lidt. Ville ønske at jeg havde tillært mig det i mine unge år.
(DIR) Post #AY3aAKsGG8mPn5iAiW by heinzbeauvais@expressional.social
2023-07-25T15:17:23Z
0 likes, 0 repeats
@gausby En lille observation: Jeg har lagt mærke til at en del af mine midtfods løbevenner har svangproblemer. Gad vide om der er en sammenhæng? 🤔
(DIR) Post #AY3aAL9dDYfsexq2nA by gausby@mastodon.xyz
2023-07-25T15:00:52Z
0 likes, 0 repeats
@heinzbeauvais "Jeg er ikke ekspert" burde stå på mit visit kort; det tager mange af mine sparsomme tegn i mine toots når jeg for hvert andet ord skal præcisere, at jeg ikke er ekspert—hvilket jeg ikke er!Alt hvad jeg ved er, at jeg ikke ved noget—og at Socrates er blandt de klogeste mænd.
(DIR) Post #AY3aALX1oZODpWmjGC by anderspuck@krigskunst.social
2023-07-25T15:23:18Z
0 likes, 0 repeats
@heinzbeauvais @gausby Jeg skiftede selv til fladfodssko for ni år siden, og ret hurtigt kunne jeg ikke gå i andet. Men jeg fandt også ud af at jeg var nødt til at tage 3-4 måneder, hvor jeg kun brugte dem til at gå i for ikke at smadre læggen.
(DIR) Post #AY67dyBuqOuKvpYxns by gausby@mastodon.xyz
2023-07-25T15:33:31Z
0 likes, 0 repeats
@anderspuck @heinzbeauvais jeg har de fladeste løbesko jeg kunne finde; og mine gå sko er mine gamle udslidte løbesko. Der er ikke mange penge i at være wanna-be-filosof på Sydhavnen. Men jeg gad godt at skifte til nogle Vivobarefoot eller lignende. Hvilket mærke går du efter?
(DIR) Post #AY6qDmEDCBTsEmWNYe by anderspuck@krigskunst.social
2023-07-27T05:07:18Z
0 likes, 0 repeats
@gausby @heinzbeauvais Jeg bruger Vivobarefoot til alting. Selv mine “militærstøvler”. Kan simpelthen ikke gå i de tunge dimser som vi får udleveret af Forsvaret. 😊
(DIR) Post #AY6qWdgJCFYTERep9M by heinzbeauvais@expressional.social
2023-07-27T05:10:47Z
0 likes, 0 repeats
@anderspuck @gausby Jeg har et par som jeg både prøvede at løbe og gå med, men blev aldrig hooked. Desværre, for det giver mega god mening. Har de fået lavet nogle versioner der er mere “vinter venlige”? Apropos støvler 😉
(DIR) Post #AY6rRA87jxou5PcVyy by anderspuck@krigskunst.social
2023-07-27T05:20:58Z
0 likes, 0 repeats
@heinzbeauvais @gausby De har nogle termosåler, men jeg har bruger dem ikke. Synes det er for varmt.