Post AX1NyPrO3RqnUNM8dk by boss@xarxamontgri.masto.host
(DIR) More posts by boss@xarxamontgri.masto.host
(DIR) Post #AX1NyK01qPCLJRLxHE by dgil@mastodont.cat
2023-06-23T18:09:15Z
0 likes, 0 repeats
Estic devorant "La democràcia mor al núvol", del mestre @ganyet Lectura absolutament imprescindible per a conèixer el monstre de societat digital que ens hem donat entre tothom. I també per a tenir encara més clara la responsabilitat individual que tenim tots plegats, i la necessitat que recuperar el control de les nostres vides. Regaleu urgentment el llibre a tots aquells que diuen "a mi m'és igual que m'espiïn, pel que dic i faig". Recuperem sobirania digital, estimem-nos més!
(DIR) Post #AX1NyMFhT6vEIchUyu by altaveu@mastodont.cat
2023-06-24T11:28:15Z
0 likes, 0 repeats
@dgil Veig que aquest tut ha agradat molt. Només faig un matís, que segur que els lectors ja havien observat, pero val la pena subratllar-ho."el monstre de societat digital que ens hem donat entre tothom", en realitat, l'han creat els gegants tecnològics i se'ns imposa. Això sí, amb l'entusisame de "tothom" (aquí sí) que compra i usa smartphones i certes xarxes socials digitals, etc.@ganyet https://www.tni.org/en/publication/stateofpower2023
(DIR) Post #AX1NyNJzUdwrcDiRJA by dgil@mastodont.cat
2023-06-24T12:29:20Z
0 likes, 0 repeats
@altaveu @ganyet diria que a natros no se'ns ha imposat l'ús de cap tecnologia. Ningú m'ha imposat usar Gmail, o ser a Facebook, o tenir Whatsapp. Diria. És el ramat que imposa. Hi ha hagut una acceptació massiva i acrítica d'una certa tecnologia, sense cap mena de plantejament de qui ha alternatives, que clar, cal aprendre. Si que hi ha imposició, p. ex., quan des d'Ensenyament se'ns imposa Google Classroom i posen dades de menors en mans d'aquests gàngsters.
(DIR) Post #AX1NyNxh71hvbMI9C4 by altaveu@mastodont.cat
2023-06-24T12:33:00Z
0 likes, 0 repeats
@dgil Bé, ja sabem que els "mercats" imposen amb oligopolis, lobbis, propaganda, etc. legislacions i hàbits de consum i tal.Però si, tens raó, sempre som lliures de triar quin tipus de software o telèfon móbil volem, etc.No usar Whatsapp o no tenir smartphone, per exemple, és una decisió amb implicacions socials importants (un altre debat).(+): o fes un podcast i no el publiquis a les grans plataformes, aviam qui t'escolta. Ningú t'obliga però si no ho fas...@ganyet
(DIR) Post #AX1NyOYYtxCLRhXaeu by dgil@mastodont.cat
2023-06-24T14:56:12Z
0 likes, 0 repeats
@altaveu @ganyet exacte. Les implicacions socials sobre quina tecnologia usar són immenses, i suposen sortir del grup, ser un pària, abandonar el ramat, perdre contactes... Sortir del Gran Germà tecnològic porta conseqüències.
(DIR) Post #AX1NyPFSKTVdajbqW8 by altaveu@mastodont.cat
2023-06-24T15:24:47Z
0 likes, 0 repeats
@dgil Bona tarda, Daniel. Així és... Ara mateix, però, des de Twitter s'està informant al minut i al detall de l'intent de cop d'estat a Rússia. Vull dir que el Gran Germà també permet unes comunicacions increíbles.Jo tinc una llista per informar-me de la guerra a Ucraïna a Twitter que aquí mai podré tenir... (+): al fedivers, en altres instàncies sí que veig que se n'informa prou. #Wagner
(DIR) Post #AX1NyPrO3RqnUNM8dk by boss@xarxamontgri.masto.host
2023-06-24T16:05:06Z
0 likes, 0 repeats
@altaveuMmmmm, una cosa és informació i una altre notícies o "sucesos". Informació seria llegir Rafael Poch.@dgil
(DIR) Post #AX1NyQNI8pN55KHcMy by dgil@mastodont.cat
2023-06-24T15:49:26Z
0 likes, 0 repeats
@altaveu @ganyet "En el fet que la democràcia no és com a abans hi estan d'acord des del Fòrum Econòmic Mundial fins a la CUP... Shawn Rosenberg, postula que això hi ha contribuït el mal ús que fem les persones dels mitjans socials. Us pensàveu que tota la culpa era de les malvades multinacionals i els estats poc democràtics? No, la cosa va repartida". [p. 233-234]
(DIR) Post #AX1Om4WFfpQrmS9EfY by altaveu@mastodont.cat
2023-06-24T16:14:08Z
0 likes, 0 repeats
@boss Obviament t'has precipitat en el comentari perquè desconeixes la meva llista. I encara pitjor, creus que confonc informació i successos? Si vas al meu perfil de Tw @altaWeu veuràs la llista, com totes les que tinc, son publiques. En aquest cas però també incloc comptes que difonen propaganda, per saber què és cou...A en Rafael Poch de Feliu el llegeixo des de fa temps, ara a @ctxt @dgil