Post AWv16XmB3EZdgF7U3M by Wassini@helvede.net
 (DIR) More posts by Wassini@helvede.net
 (DIR) Post #AWupaQyNi7uDonJYfI by mosgaard@uddannelse.social
       2023-06-21T12:04:39Z

0 likes, 0 repeats

Jeg har ikke haft tid til at bruge Mastodon så meget på det sidste, men det føles rart at være tilbage.Det er så helt ekstremt slående hvor befriende jeg synes det er, at jeg selv kan bestemme hvad jer ser.

(DIR) Post #AWupaS4Rd4LlDt9ukq by anderspuck@krigskunst.social
       2023-06-21T12:11:31Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard Enig. Jeg synes også det er tydeligt at der efterhånden er ret mange brugere på Mastodon.

(DIR) Post #AWupmq3GIJjh4cVoXI by mosgaard@uddannelse.social
       2023-06-21T12:13:17Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck det glæder mig, jeg skal lige bruge et par dage på at se om noget har ændret sig for mig på den front.Hvordan oplever du at der er ret mange brugere?

(DIR) Post #AWuq0Ign8Eu7ejQ9wG by anderspuck@krigskunst.social
       2023-06-21T12:16:01Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard Mest bare en generel oplevelse af at flere blander sig i samtalerne. Men selvfølgelig kan det være individuelt, og måske er det bare fordi jeg efterhånden har fået et større netværk.

(DIR) Post #AWuuSk7J9KoCe8dqG8 by Wassini@helvede.net
       2023-06-21T13:06:06Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @mosgaard Jeg må desværre indrømme at jeg stadig ikke er kommet så meget igang med Mastodon. Måske fordi jeg har haft travlt med så meget andet. Jeg savner dog stadig en god listefunktion som på T, hvor jeg har lister af folk der skriver om Ukraine, uden at jeg er tv unger til at følge dem ellers. Men den liste er også den eneste grund til at jeg stadig holder fast i Twitter.

(DIR) Post #AWuueF0CetmHcZnjfs by anderspuck@krigskunst.social
       2023-06-21T13:08:19Z

0 likes, 0 repeats

@Wassini @mosgaard Jeg bruger lister meget, men ja, man er nødt til at følge dem som man sætter i en liste. Mange af dem som jeg har i min Ukraine-liste, er nu spejlinger af Twitter-konti.

(DIR) Post #AWuupKlRZmlkg2BfBg by mosgaard@uddannelse.social
       2023-06-21T13:09:59Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Wassini jeg har også et par lister på Twitter, som jeg stadig bruger, men jeg bliver bare irriteret over app'en og platformen, hver gang jeg bruger den. Så jeg ville gerne flytte det herover.Jeg har slet ikke sat mig ind i lister på Mastodon, kan du uddybe hvordan du bruger det Anders?

(DIR) Post #AWuvOxp2LrBzwrrDyS by anderspuck@krigskunst.social
       2023-06-21T13:16:35Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard @Wassini Meget som på Twitter. Jeg har en liste for Ukraine og en anden for Rusland, og der har jeg så sat dem ind som jeg gerne følge. Har vedhæftet et billede med min opsætning fra Ivory på computeren.

(DIR) Post #AWuvqNy1FmUIr18Ozg by mosgaard@uddannelse.social
       2023-06-21T13:21:38Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Wassini og jeg går ud fra at “bird.makeup" er spejlinger af Twitterprofiler? Har du selv lavet de spejlinger?

(DIR) Post #AWuw4Xj9lII7BAvviy by anderspuck@krigskunst.social
       2023-06-21T13:24:09Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard @Wassini Ja. Du skriver bare deres Twitter-navn og bird.markup som servernavnet.

(DIR) Post #AWuwvc22UKFvsT4SvI by mosgaard@uddannelse.social
       2023-06-21T13:33:46Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @Wassini ok, ja så kan man jo hurtigt hive Tweets ind i en liste. Tak for tippet!

(DIR) Post #AWux8kALYcZ8rxDasq by anderspuck@krigskunst.social
       2023-06-21T13:36:04Z

0 likes, 0 repeats

@mosgaard @Wassini Ja, for mig fungerer det godt. Eneste ulempe er at man ikke kan gå i dialog, men på sin vis giver det også en dejlig ro.

(DIR) Post #AWv16XmB3EZdgF7U3M by Wassini@helvede.net
       2023-06-21T14:20:30Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @mosgaard Jeg går meget sjældent i dialog med dem jeg har på listen. Som regel har de så mange følgere, at de nok ikke opdager mit pip alligevel. 😜