Post AVusI3efEJBuavania by jesper_linnet@hachyderm.io
 (DIR) More posts by jesper_linnet@hachyderm.io
 (DIR) Post #AVuTACoIoBazoqGAbY by anderspuck@krigskunst.social
       2023-05-22T10:08:11Z

0 likes, 0 repeats

Det lugter af at 88 procent af cyklisterne i København lyver om hvorvidt de engang imellem kører over for rødt. Eller også mener de ikke at højresving tæller med. https://www.dr.dk/nyheder/seneste/politi-oeger-fokus-paa-lyskryds-i-koebenhavn-har-17-procent-koert-over-roedt-med

(DIR) Post #AVuUCH28B6kZRxHIbw by AndersGottlieb@krigskunst.social
       2023-05-22T10:19:45Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck MIn erfaring i København er, at hver cyklister eller billister respekterer rødt lys. I større lyskryds er der altid en eller to biler, som altid mener at de kan nå over, efter det er skiftet til rødt.

(DIR) Post #AVuWMZveymKcrFID6O by sternberg@norrebro.space
       2023-05-22T10:43:50Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck ja, der er steder hvor INGEN holder for rødt ... Nørrebrogade / Sjællandsgade / Nørrebrogade ... men folk svarer artigt

(DIR) Post #AVuYmGxKLLGzS2S5j6 by lfalkens@mastodon.nu
       2023-05-22T11:11:02Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Nu cykler jeg ikke så meget som jag en gang gjort, men jag kan da inrömme at jeg osse cyklet over for rödt, men det er på landevej hvor jeg kan se att det kan göres uden fare for mig selv eller andre. Att jeg har grönt lys er sku heller ikke garanti for att jeg kan cykle.Nu er det måske ikke lie nemt att sammenligne cykling i Danmark og Sverige. Cykelstierne er lavet for langsome cyklister og har man 25 km till arbejde så vil man ha tempo på. En del bilförer hader osse cyklister.

(DIR) Post #AVud1bqRMPywOhndFQ by peterzuleger@ohai.social
       2023-05-22T11:58:35Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck tror og håber det er bilerne de vil have focus på

(DIR) Post #AVufezHcLpCCIBPrMm by nj_kruse@mstdn.dk
       2023-05-22T12:27:18Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Er der nogen grund til at højresving ikke skal være tilladt, når man holder tilbage for fodgængere?

(DIR) Post #AVusI3efEJBuavania by jesper_linnet@hachyderm.io
       2023-05-22T14:49:16Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck De 12% er for at køre lige over for rødt. På landsplan svarer 41% at de har drejet til højre for rødt. Så mangler der kun 59% 😁

(DIR) Post #AVv2xMAWIe9hQdpAbA by sorenhave@mastodon.nu
       2023-05-22T16:49:09Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Hvis man ser på alle lovovertrædelser, så er det faktisk bilisterne der dominerer, viser en undersøgelse Vejdirektoratet lavede tilbage i 2019.Hvis det overrasker, kan det være fordi “law breaking by cyclists is “easy to notice for everyone” but transgressions by motorists, such as speeding, are harder to spot”https://www.forbes.com/sites/carltonreid/2019/05/10/cyclists-break-far-fewer-road-rules-than-motorists-finds-new-video-study/ #dktrp

(DIR) Post #AVv3a62mBZBgiCfu0e by anderspuck@krigskunst.social
       2023-05-22T16:56:19Z

0 likes, 0 repeats

@sorenhave Der er vel også flere love som bilister kan bryde. Det er sjældent der udskrives fartbøder til cyklister. Men mon ikke også det siger noget om Politiets fokus. Tænker fx det er de færreste politifolk som gider at standse en cyklist som drejer uden at række armen ud.

(DIR) Post #AVv5bFn9czY18v301A by mok0@mastodon.online
       2023-05-22T17:18:42Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @sorenhave Da jeg tog kørekort i USA var jeg ved at dumpe fordi jeg undlod at tage et højresving for rødt lys. Det er ikke blot noget man må... man skal 😂  (i CT)

(DIR) Post #AVv9elbIDhk2TtQiWG by sorenhave@mastodon.nu
       2023-05-22T18:04:05Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck Jeg kender ikke statistikkerne for hvem politiet går mest efter. Umiddelbart burde de vel gå efter de overtrædelser som er mest til fare, men jeg kender ikke deres prioriteringer.