Post AVJ8Ghjp5HIymFAeNk by marcovanduijn@mastodon.online
(DIR) More posts by marcovanduijn@mastodon.online
(DIR) Post #AVJ8GghIx9hFY8z7om by RoosVonk@mastodon.social
2023-05-04T05:54:10Z
0 likes, 0 repeats
Je zou ook kunnen denken: Oekraïne zit in dezelfde verschrikkelijke positie als wij in WO2. De leider van dat land een warm welkom bieden, hopen dat er ook voor hén gauw een 5 mei komt. Caroline zal wel gedacht hebben. Hoe kan ik 4 mei en bezoek Zelensky over mij laten gaan?
(DIR) Post #AVJ8Ghjp5HIymFAeNk by marcovanduijn@mastodon.online
2023-05-04T05:59:44Z
0 likes, 0 repeats
@RoosVonk Ik wist niet dat er in Oekraine nu, net als in Nederland destijds, 102.000 inwoners naar de gaskamers zijn gebracht!
(DIR) Post #AVJ8GiadutYXQ3spiC by geppiegep@mastodon.nl
2023-05-04T09:27:45Z
0 likes, 0 repeats
@marcovanduijn @RoosVonk Nederland werd binnengevallen door Duitsland, Oekraïne is binnengevallen door Rusland. Nee, de oorlog is niet exact hetzelfde (dat wordt ook niet gezegd, alleen dat Oekraïne zich in dezelfde positie bevindt, als binnengevallen land).Geen enkele oorlog is ooit hetzelfde en er worden inderdaad vaak stuitend kromme vergelijkingen gemaakt met de holocaust om een punt te maken. Ik snap dat je daar alert op bent, maar ik vind dat je hier een beetje doorschiet in je reactie.
(DIR) Post #AVJ8GjVMW0vUFyQ87U by marcovanduijn@mastodon.online
2023-05-04T09:47:02Z
1 likes, 0 repeats
@geppiegep @RoosVonk Het regent in de berichtgeving over Oekraïne manke vergelijkingen met WO2, het Stalinisme en wat dies meer zij. Pure oorlogsretoriek. Ik zie daar nooit iemand over vallen, behalve als je een kanttekening plaatst bij vergelijkingen die afbreuk doen aan het haast heilige karakter van de oorlog in Oekraïne, want daar mag je geen kritiek opleveren. Nou, daar trek ik mij dus niets van aan.