Post AUbmliFJ26yaVBHPHs by ierdwyfke@mastodon.social
 (DIR) More posts by ierdwyfke@mastodon.social
 (DIR) Post #AUbmF0vMZBcEsLMMHg by stux@mstdn.social
       2023-04-13T11:50:27Z

0 likes, 0 repeats

'De VVD verwijderd zijn TikTok account' is geen nieuws hoor.. Maargoed tegenwoordig is alle bullshit nieuws en alle serieuze onderwerpen zijn complottheorieën héDenk dat het tijd wordt om TV op te zeggen, zoveel reclame en nieuws is geen nieuws meer! YT en andere streaming diensten bieden genoeg lijkt me zo

(DIR) Post #AUbmNdMnWQr2Q4IoBU by McHollander@mastodon.chasalin.nl
       2023-04-13T11:52:08Z

0 likes, 0 repeats

@stux Ik zat dat dus ook al te denken.. waarom is het nieuws? Zo kan ik ook gratis reclame maken. "Boehoehoe, ik wil niet adverteren bij X, maak gratis reclame voor mij"

(DIR) Post #AUbmSdjXaNF90NKLfk by stux@mstdn.social
       2023-04-13T11:53:02Z

0 likes, 0 repeats

@McHollander Exact! Plus je betaald al voor TV en word ook nog een dood gegooid met ADS.. word er helemaal gek vanSnap dat er vroeger geen alternatief was maar dit is echt niet meer te doen haha

(DIR) Post #AUbmj5IWrzhd7yXBBI by McHollander@mastodon.chasalin.nl
       2023-04-13T11:56:00Z

0 likes, 0 repeats

@stux Echt, de TV uitzetten is het beste wat je kunt doen. En het dan ook zo laten. Maar helaas is er dan ook nog online nieuws en daar zijn de headlines ook al treurig.

(DIR) Post #AUbmliFJ26yaVBHPHs by ierdwyfke@mastodon.social
       2023-04-13T11:56:29Z

0 likes, 0 repeats

@stux ik kijk al jaren niet meer actief. Het is hol, leeg, oppervlakkig, misleidend en vaak incompleet

(DIR) Post #AUbmnGQzPHMapDU5pI by stux@mstdn.social
       2023-04-13T11:56:45Z

0 likes, 0 repeats

@McHollander Zeker waar! :blobcatgiggle: Op YT staat gelukkig ook een boel alleen is het maar net waar je naar zoekt en wat Google je wil laten zien.. ai ai ai

(DIR) Post #AUbmoKQw1WXHW9xyu8 by stux@mstdn.social
       2023-04-13T11:56:57Z

0 likes, 0 repeats

@ierdwyfke All of the above! ✅

(DIR) Post #AUbmr36uszwKf0tsfI by McHollander@mastodon.chasalin.nl
       2023-04-13T11:57:27Z

0 likes, 0 repeats

@stux Dit is zo'n onderwerp waar de NOS het dan over heeft. https://nos.nl/artikel/2471241-koning-over-liefde-voor-ajax-ik-moet-overal-neutraal-zijn-behalve-bij-voetbal

(DIR) Post #AUbmu6QH1mixnmPVZo by stux@mstdn.social
       2023-04-13T11:57:57Z

0 likes, 0 repeats

@McHollander DIE!!Ik zag het ook en dacht alleen maar 'WTF' waarom zou je mensen tegen elkaar opzetten om zoiets doms

(DIR) Post #AUbn3xGpuVDkJRh6C8 by McHollander@mastodon.chasalin.nl
       2023-04-13T11:59:48Z

0 likes, 0 repeats

@stux En dan dus dit, wat al 6 dagen oud is maar bij de NOS nog niet op de radar terechtgekomen is. Geeft niet, no biggie, het land overstroomt alleen maar nog snellerhttps://www.scientificamerican.com/article/glaciers-may-melt-even-faster-than-expected-study-finds/

(DIR) Post #AUbn5RceY3KwjkboyO by vosje62@mastodon.nl
       2023-04-13T12:00:00Z

0 likes, 0 repeats

@stux ruim 4 jaar geleden al vertrokken. Onbeperkt mobiel + nlziet bleek een aardig alternatief te zijn.(alleen zaak om bij veel video op tijd een booster* te gebruiken)* onbeperkt = 10 gb + 2gb/booster die laatste kun je onbeperkt activeren

(DIR) Post #AUbnBa464V4weuN6VU by stux@mstdn.social
       2023-04-13T12:01:07Z

0 likes, 0 repeats

@McHollander Zoals vele media bedrijven echt helemaal de weg en focus kwijtVolgens mij gaat alleen alleen nog maar om vieuws, cash en traffic ongeacht of het waarheid is of niet, alles om sensatie yikes

(DIR) Post #AUbnFSRoKqeSBxJQn2 by McHollander@mastodon.chasalin.nl
       2023-04-13T12:01:49Z

0 likes, 0 repeats

@stux Ok, maarde mensheid vergaatIk kan me weinig sensationelers voorstellen

(DIR) Post #AUbnFzMdx57sHU9Goi by stux@mstdn.social
       2023-04-13T12:01:53Z

0 likes, 0 repeats

@vosje62 Nice! :ed_grin:  Denk dat diensten als YT etc het prima kunnen opvangen, thuis verbinding van 50MBs is prima voor dat 😇 (ik heb geen mobiel abbo)

(DIR) Post #AUbnKUnZ1RR8vltD0q by stux@mstdn.social
       2023-04-13T12:02:45Z

0 likes, 0 repeats

@McHollander trueeee!Uhmm wellicht omdat klimaar 'saai' is volgens de meestenHet is geen 'coole' uitroeiing zoals Terminators of Aliens of Nuclear War I guess

(DIR) Post #AUbnV5TlV0yfacgAro by petersnel@mstdn.social
       2023-04-13T12:04:41Z

0 likes, 0 repeats

@stux @ierdwyfkeOok hier al jaren geen TV-abo meer. Maar nog wel een NPO-abo. Dat kost bijna niets, je hebt dan totaal geen reclame meer. En je kan dan nog wel iets blijven kijken als Zembla, Tegenlicht, Keuringsdienst van Waarde bijv en af en toe NOS. Ik vertrouw de NOS dan in elk geval meer dan de algoritmes van YT! En het is ook maar gewoon 'een' bron.Ik zit op Mastodon om Big-tech te ontwijken en dan zit je reclame te maken voor YT n.b. 🤭

(DIR) Post #AUbnjGxxaUPvGoZCT2 by stux@mstdn.social
       2023-04-13T12:07:14Z

0 likes, 0 repeats

@petersnel @ierdwyfke Het is lastig een 'goede bron' te vinden inderdaad :blobcatgiggle: Echter! Hebben we voor diensten als YT een alternatief frond end zodat je geen ads hebt en niet gevolgt wordt :blobcathighfive: Helaas kan dat met TV niet zover ik weet

(DIR) Post #AUbnpuzdgGYz9KWMHg by stux@mstdn.social
       2023-04-13T12:08:26Z

0 likes, 0 repeats

@petersnel @ierdwyfke Bijv voor YT is er Invidious en nog een aantal: https://invidious.io/ Een simpele ad-vrije FE met YT backend!

(DIR) Post #AUbpbt668Grl7jymvY by mfierst@mstdn.social
       2023-04-13T12:28:20Z

0 likes, 0 repeats

@stux Dat heb ik toevallig aan het einde van de vorige maand gedaan, opzeggen. Scheelt aardig wat per maand. Minstens een pizza per maand en in ons geval zelfs twee. Ik eet liever pizza dan dat ik naar ophefje nummer zoveel kijk.

(DIR) Post #AUc7G6Zt87d9jkg0YK by steveshd@mastodon.online
       2023-04-13T15:46:03Z

0 likes, 0 repeats

@stux ik heb zelf mijn kabel tv opgezegd in 2013 en ik heb het nooit gemist eigenlijk want je kan bijna alles gewoon via internet(diensten) bekijken

(DIR) Post #AUcHLPEmBHbWb7y4dE by ierdwyfke@mastodon.social
       2023-04-13T17:38:56Z

0 likes, 0 repeats

@petersnel @stux een goede bron is lastig indeed. Ik luister veel boeken, lees en luister follow the money, de correspondent, one world, damn honey (podcast) en nog wat andere informatieve kanalen. Netflix is voor de ontspanning.

(DIR) Post #AUcHS8NjFRXWLeMbyq by ierdwyfke@mastodon.social
       2023-04-13T17:40:17Z

0 likes, 0 repeats

@petersnel @stux helaas maakt me dat wel een linksloeder. Of tenminste, dat is wat bruinrechts ervan maakt.