Post AUH8Il45GDGFW4n3Z2 by teeko@mastodontti.fi
 (DIR) More posts by teeko@mastodontti.fi
 (DIR) Post #AUGr3rxzcSJvMDFvqi by rolle@mementomori.social
       2023-04-03T09:35:39Z

0 likes, 0 repeats

Oletko blokannut Mastodonissa ketään? Minä en juurikaan ollut, nyt olen. Yllättävän tunteisiin menee nyt tämä #politiikka. Muistin juuri, miksi en sen kummemmin tee poliittisia ulostuloja.

(DIR) Post #AUGrJGUaiPFJlZqR6m by miicat_47@mastodon.miicat.eu
       2023-04-03T09:38:23Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Lähinnä spämmi/botti/ikäviä tilejäEhkä yhteensä  jtn 5

(DIR) Post #AUGrKeunOjJ5nklZtQ by jussiog@mastodontti.fi
       2023-04-03T09:38:38Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Kerran blokkasin yhden tilin väliaikaisesti, mutta poistin blokin. Pari kolme mutetusta muistaakseni on, mutta tää liittyy aihemieltymyksiin.

(DIR) Post #AUGrSPzMmFlTpDbWIS by organik@piipitin.fi
       2023-04-03T09:40:02Z

0 likes, 0 repeats

@rolle pari trollibottia sekä yhden twitter-aikaisen ultrakusipään joka yritti tänne luikerrella

(DIR) Post #AUGrVu1dYfvNqoKNpA by MattiUkki@mastodo.fi
       2023-04-03T09:40:40Z

0 likes, 0 repeats

@rolle En ainoaakaan. Sama oli viimeisessä Twittertilissäni. Ekassa Twittertilissä oli varmaan 500 blokissa, mut päätin, että jos ja kun julkinen tili, niin en blokaa. Varmaan mun kohdalla helpottaa, kun en osallistu politiikkaan millään lailla somessa🌞

(DIR) Post #AUGs8LDOuqGtBN9vVI by teeko@mastodontti.fi
       2023-04-03T09:47:37Z

0 likes, 0 repeats

@rolle ei ole tullut blokkaaminen mieleenkään, vaikka vähän "haastavia" ihmisiä tullut jossain vastaan. Mielummin keskustelen kuin suljen ulkopuolelle.

(DIR) Post #AUGsPJmBWFAvdtWYm8 by rolle@mementomori.social
       2023-04-03T09:50:43Z

0 likes, 0 repeats

@teeko Riippuu millaista kommenttia tulee. Itse en jaksa ahdistua turhasta, joten blokkaaminen on helpompi vaihtoehto. Aika pitkään tuli lintulandiassa siedettyä möykkää suotta. Parempi olla hyvillä mielin.

(DIR) Post #AUGtObOqbqOvxvpZyK by teeko@mastodontti.fi
       2023-04-03T10:00:56Z

0 likes, 0 repeats

@rolle en myöskään jaksa ahdistua turhasta, mutta olen ratkaissut sen muuttamalla omaa asennoitumistani eriäviä mielipiteitä/aatteita ja silkkaa aggressiotakin kohtaan.Jos suljen eriävät aatteet pois, niin en voi jalostaa omaa ajatteluani, vaikkakin se tuntuu välillä siltä kuin etsisi timantteja lantakasasta. 😬

(DIR) Post #AUGvQwMXqBn5T5zqNM by vittorio_fossofino@eliitin-some.fi
       2023-04-03T10:24:36Z

0 likes, 0 repeats

@rolle mä oon yhden selkeän trollitilin blokannut

(DIR) Post #AUGvfIqR38WTFWpHWq by miiamustang@kolektiva.social
       2023-04-03T10:27:13Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Vielä en oo joutunu :o

(DIR) Post #AUGwSv1nsDJzrXnnIu by BioHumanisti@mastodontti.fi
       2023-04-03T10:36:09Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Yhden häirikön. Joitakin häirikköinstansseja.

(DIR) Post #AUGwg2VLO51OoasMim by Offroadrj@mastodon.social
       2023-04-03T10:38:32Z

0 likes, 0 repeats

@rolle politiikas on se huono puoli jotta aina on sanomista. Vaikka ketä puoltaa, toinen äkseeraa. Mutta taivahan tosi on se, jotta jokaanen puolue on yhtälailla sotkenu palettia. Toivottavasti riitely jää pois ja oikiasti aletaas rakentaa uutta ja unohrettaas erimielisyyret. Mä en politiikasta tierä mitää. Enkä aio opetella. Kunhan pitävät huolen jotta täälä voi elää.

(DIR) Post #AUGxOwlDadvK21iLyq by Evilpupu@eliitin-some.fi
       2023-04-03T10:46:07Z

0 likes, 0 repeats

@rolleJoo, vähän yllättäen itseasiassa, mutta siis onhan tämä ahdistusta aiheuttava tilanne ja purkautuu eri lailla. Epäilemättä miutkin on blokattu, ylipäätään mikään keskustelun suurmestari kun en ole. Henkilökohtaisuuksia tietty pitäs pystyä välttään.

(DIR) Post #AUGxvTG6IYUy5bfU0W by riimiton@eliitin-some.fi
       2023-04-03T10:52:30Z

0 likes, 0 repeats

@rolleEi oo blokatuissa ketään. Muistaakseni yhden aiemmin tipulandiassa häirintää harrastaneen blokkasin kun alkoi täällä seurata. Ilmeisesti kyseinen tili on sittemmin poistettu.

(DIR) Post #AUGyS3IlpIsn8qS8cC by KarjalaisenHoo@eliitin-some.fi
       2023-04-03T10:58:24Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Bottitilin/tilejä. Lopettanut seuraamasta joitain.

(DIR) Post #AUGye8gPe1pxJ4H5xA by KarjalaisenHoo@eliitin-some.fi
       2023-04-03T11:00:33Z

0 likes, 0 repeats

@rolle @teeko Samoilla linjoilla. Elämässäni pyrin muutenkin tekemään valintoja jotka tukevat hyvinvointiani ja sitä kautta myös muiden, koska se heijastuu ulospäin. En esimerkiksi syö sellaista josta saan vatsanpuruja, en hakeudu paikkoihin joissa tulee huono olo, en hengaa ihmisten kanssa jotka käyttäytyy ikävästi. Työn kautta on jonkin verran pakko sietää em, mutta niin paljon kuin pystyn teen valintoja.

(DIR) Post #AUGzWb4wHpPr0liLtA by KarjalaisenHoo@eliitin-some.fi
       2023-04-03T11:02:34Z

0 likes, 0 repeats

@teeko @rolle Mä en Twitterissäkään sulkenut ihmisiä pois eriävien aatteiden tai mielipiteiden perusteella. Enkä täällä. Blokkaus tuli vain huonosta käytöksestä, asiattomasta kohtelusta/teksteistä ja/tai henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Uhkaava käytös vei saman tien blokkiin ja kerran jopa oman tilin sulkemiseen ja poissaoloon vuosiksi.

(DIR) Post #AUGzWblTjfRZ8hcKC8 by rolle@mementomori.social
       2023-04-03T11:10:27Z

0 likes, 0 repeats

@KarjalaisenHoo @teeko Aika harvoin itsekään ketään minkään pelkän puhtaan mielipiteen takia blokkaan. Siedän pitkälle erimielisyyttä. Tietynlainen kärkkäys tai tahallinen polarisointi tai hyökkäävyys ahdistaa ja selkeät triggeröijät blokkaan heti. Taitaa olla kaksi yhteensä blokissa.Koitan ensin miettiä ahdistukseni tasoa ja sen aiheuttajaa, sitten vasta teen päätöksiä.

(DIR) Post #AUGzeLGCyxdcGig85w by valoisa@mastodontti.fi
       2023-04-03T11:11:47Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Pari terffiä, yhden naistenahdistelijan, joitakin spammitilejä ja jokusen törkimyksen sekä tietty vastablokkina kun kerrotaan, että blokkaan sut.

(DIR) Post #AUH016ISmapiWJaM0O by valoisa@mastodontti.fi
       2023-04-03T11:13:02Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Ai niin ja selkeet provokaattorit. Varmaan joku 15-20 yhteensä blokissa. En koskaan kato blokkilistoja missään koska en koskaan avaa ketään pois blokista.

(DIR) Post #AUH016uOVZAsPxKe80 by rolle@mementomori.social
       2023-04-03T11:15:58Z

0 likes, 0 repeats

@valoisa Mulla nyrkkisääntö on helppo: Sellainen joka lisää ahdistustani, ansaitsee blokin. Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivälle lisäahdistus tuottaa suurta tuskaa. Harvinaista on, että joku osaa vedellä oikeista naruista ja semi-paksunahkaisena siedän tosi paljon. Blokissa ehkä pari tyyppiä korkeintaan.

(DIR) Post #AUH0CBY9amaTzvD5LE by VPSuuronen@eliitin-some.fi
       2023-04-03T11:17:56Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Mastodonissa en ole blokannut ketään enkä edes mutettanut. Sitä en tiedä paljonko @husku on meidän eliittiläisten puolesta blokannut jotain instanssitasolla, mutta en ole joutunut tilanteeseen, jossa huomiotta jättäminen ei olisi ollut riittävää.Twitterissäkään en ole blokannut ketään, mutta minut on blokattu kyllä. Mutettanut olen isonkin määrän tilejä.

(DIR) Post #AUH0D0KmmFCJVELd5M by KarjalaisenHoo@eliitin-some.fi
       2023-04-03T11:18:09Z

0 likes, 1 repeats

@rolle @teeko Kuulostaa viisaalta. Itse mietin usein sitä kautta että koska some on vapaa-aikaani jonka sisällön valitsen itse. Niin istuisinko juttelemassa jonkun kanssa irl ja kuuntelemassa häntä. Silloin kaikki on aika selkeetä.

(DIR) Post #AUH0HfrOKJzvS2pFWy by rolle@mementomori.social
       2023-04-03T11:18:57Z

0 likes, 0 repeats

@KarjalaisenHoo Tää. :niin_taa: @teeko

(DIR) Post #AUH0M5vnKyKHT2zdR2 by valoisa@mastodontti.fi
       2023-04-03T11:19:26Z

0 likes, 0 repeats

@rolle No oikeestaan sama täällä. Lintusomessa sit kyllä menee ronskimmalla kädellä. Tiedän mitä siellä kukakin jauhaa enkä edes jaksa alkaa suurimman osan kanssa vaan suoraan blokkiin vaan.

(DIR) Post #AUH1BYsbT0oG1D2dyy by Jaageri@mastodo.fi
       2023-04-03T11:29:02Z

0 likes, 0 repeats

@rolleEn.Vielä.

(DIR) Post #AUH1PhTQJOlYj50Pzc by paynesofren@kolektiva.social
       2023-04-03T11:31:26Z

0 likes, 0 repeats

@rolle ei oo tullut ainakaan vielä blokattua ketään

(DIR) Post #AUH1bapCrD6Ra3rilc by paynesofren@kolektiva.social
       2023-04-03T11:33:46Z

0 likes, 0 repeats

@rolle @valoisa oon samaa mieltä, itsekin yleensä blokkaan porukkaa joka aiheuttaa turhanpäiten ahdistusta viesteillään ja käytöksellään. Eriäviä mielipiteitä en yleensä myöskään blokkaa, ellei ne oo ihan täyspäiväisiä natseja tai fasisteja.

(DIR) Post #AUH8Il45GDGFW4n3Z2 by teeko@mastodontti.fi
       2023-04-03T12:48:44Z

0 likes, 0 repeats

@rolle mut on tietääkseni kaksi ihmistä täällä blokannut, luultavasti kumpikin politiikkakeskustelun vuoksi.En vaan mielestäni omaa kovin radikaaleja näkenyksiä. 🤔

(DIR) Post #AUH8XbaUmLpqT11voO by lupposofi@mastodontti.fi
       2023-04-03T12:51:25Z

0 likes, 0 repeats

@rolle Yhden blokkauksella uhkailleen twitter-konkarin laitoin ulkoruokintaan. Joskus saman jauhaminen loputtomasti mykistää päiväksi tai pariksi. Hitaasti ajattelevana ja kirjoittavana koetan yleensä vain ignoroida nokittelut, joihin ei ole aikaa tai halua. Jonkun kerran on jäänyt asia hiertämään yön yli, kun en ole sellaiseen tottunut.