Post ATVDDxYLGFYOWMSHY0 by Boegh@mastodon.social
 (DIR) More posts by Boegh@mastodon.social
 (DIR) Post #ATVDDxYLGFYOWMSHY0 by Boegh@mastodon.social
       2023-03-11T04:14:26Z

0 likes, 0 repeats

Jeg blev Twitter-bruger i februar 2009. Dengang var det nyt og eksotisk - lidt som Mastodon er i dag. I de 14 år der er gået siden da, er mange indflydelsesrige og betydende personer, myndigheder, institutioner og organisationer kommet på Twitter. Efteråret 2022 skyllede Mastodon-bølgen så over os. Og nu, ser den ud til at have stoppet. Mange af de som fandt Twitter i perioden 2009-2022, er blevet hængende der. Var Mastodon-bølgen blot en krusning, og et snævert modefænomen?#dkmastodon

(DIR) Post #ATVDDy75B5LKG6i1hI by nickfrederiksen@expressional.social
       2023-03-11T05:25:37Z

0 likes, 0 repeats

@Boegh Det er et godt spørgsmål. Jeg selv, har for nyligt lukket min egen konto fra 2009 og rykket herover permanent.Hvad jeg, og jeg tænker andre også gør, savner her nok de store institutioner.Vi mangler myndigheder, nyhedsmedier, politikere, meningsdannere mm.Og så det at man selv skal finde rundt. På Twitter blev man holdt lidt i hånden.

(DIR) Post #ATVDDygB4bPq0x83Oq by HenrikBruunDK@toot.community
       2023-03-11T07:56:51Z

0 likes, 0 repeats

@nickfrederiksen @Boegh EU institutioner er her, og jeg savner også flere danske myndigheder, nyhedsmedier og politikere. Men de burde da netop komme herover, fordi den decentrale struktur bl.a. er nøglen til problemstillinger med apps og sociale medier kan komme mere i brugernes favør

(DIR) Post #ATVDDz9xHtEdVJ3poW by mjjzf@mstdn.io
       2023-03-11T09:21:17Z

0 likes, 0 repeats

@HenrikBruunDK @nickfrederiksen @Boegh De flere virksomheder, politikere og institutioner behandler jo fortsat ikke Mastodon som andet end et outlet, så det meste man ser fra de kanter er automatiseret output, der burde ses på RSS, fordi der ikke kommer et svar på en kommentar alligevel.Indtil man begynder at se Mastodon som en prioriteret tovejskanal, bliver det sløjt, men jeg tror stadig, at de har en too-big-to-fail-tilgang til Twitter.

(DIR) Post #ATVDDzkT68RTKY8zj6 by anderspuck@krigskunst.social
       2023-03-11T09:57:48Z

0 likes, 0 repeats

@mjjzf @HenrikBruunDK @nickfrederiksen @Boegh Min egen oplevelse er at overraskende få journalister har hørt om Mastodon og Fediverset. Forleden blev jeg for første gang kontaktet af en journalist på baggrund af noget jeg havde skrevet på Mastodon, men journalisten kendte ikke platformen. Hun vidste bare at det var "noget andet end Twitter". Jeg tror således ikke så meget det er et bevidst fravalg fra deres side, men mere at det tager tid at skabe et brand.

(DIR) Post #ATVDTxKTrNtYSdbDfM by Boegh@mastodon.social
       2023-03-11T05:40:55Z

0 likes, 0 repeats

@nickfrederiksen Jeg tror netop at det er det, at det er noget sværere at finde rundt her end på Twitter. Der er ikke (jeg har i hvert tilfælde ikke fundet den), en simpel, 1-kliks-model for at tilføje brugere fra andre instances. Og så bliver det for besværligt. Og som @mosgaard pointerede tidligere, så mangler der også en "quote-toot". Det er måske en show-stopper for mange meningsdannere o.l.

(DIR) Post #ATVDTxqjvRhQ4ggywq by nickfrederiksen@expressional.social
       2023-03-11T05:46:58Z

0 likes, 0 repeats

@Boegh @mosgaard Det med instanser er også svær. Hvordan får man folk over på "mastodon" når langt de fleste instanser ikke hedder noget med "mastodon", eks. expressional.social? Der er meget benarbejde, bare for at komme i gang

(DIR) Post #ATVDTyJ6E0NtUdxd9U by mosgaard@uddannelse.social
       2023-03-11T09:33:11Z

0 likes, 1 repeats

@nickfrederiksen @Boegh  både Mammoth og Ivory arbejder med at lette on-boarding aspektet gennem deres app’s, på hver deres måde. Måske vil det være en hjælp for nogen.Mastodon selv, ser også ud til at være på vej med en quote funktion.Jeg ved dog ikke om det er nok til at flytte flere folk, eller om det er i alles interesse at der kommer mange?

(DIR) Post #ATVIznhJhnGXctHij2 by Boegh@mastodon.social
       2023-03-11T11:02:31Z

0 likes, 0 repeats

@anderspuck @mjjzf @HenrikBruunDK @nickfrederiksen Der var rimeligt mange (alt er jo relativt, men alligevel...) artikler om bevægelsen fra Twitter mod Mastodon i nov-dec 2022. Men jeg tror at indlæringskurven er stejlere på Mastodon, og at vi er blevet meget forvente med, at SoMe-virksomhederne tager beslutningerne for os, så vi bare skal bruge et klik og så sker der det (deres algoritmer vurderer at) vi helst vil.

(DIR) Post #ATVR62aa3H7tBKcWu0 by anderspuck@krigskunst.social
       2023-03-11T12:33:14Z

0 likes, 0 repeats

@Boegh @mjjzf @HenrikBruunDK @nickfrederiksen Det er rigtigt. Min egen oplevelse er at man skal op på at følge et par hundrede, før tidslinjen begynder at have samme liv som på Twitter. Det tager tid, og mange nye får det indtryk at der ikke sker noget på Mastodon fordi tidslinjen er tom.