Post ATTS4XLSRS9bd3TRA0 by PhilKleingeld@mastodon.nl
 (DIR) More posts by PhilKleingeld@mastodon.nl
 (DIR) Post #ATTQcqXZNear6FN5Tk by stux@mstdn.social
       2023-03-10T13:18:28Z

0 likes, 0 repeats

In de tijd van mijn ouders kon alles, mega hypotheken, zelf een huis bouwen, eindelijk auto rijden, vliegen, etcIk heb een beetje het gevoel dat mijn generatie de cleanup crew is, en dat is okay sinds dat moet nou eenmaal om de x generatiesMaar.. het wordt zooo tegengewerkt van alle fronten en dan voornamelijk door de mensen die de rotzooi hebben gecreëerd in de eerste instantie..Moet wel toegeven dat het soms een eindeloze strijd voelt met een 'vijand' die zich altijd van de domme houdt

(DIR) Post #ATTQyvOM1XeqW6aYgC by stux@mstdn.social
       2023-03-10T13:22:27Z

0 likes, 0 repeats

Alles moet schoner, verantwoordelijker en tien keer over nagedacht worden voordat we iets ondernemen En dat is suuuper logisch! Dat hadden voorgaande generaties al moeten maar oke.Het enige wat wij vragen is medewerking zodat we deze planet door kunnen geven aan onze kinderen (jullie kleinkinderen) Wij willen ook graag normaal kunnen ademen en eten. Dan hebben we het nog helemaal niet over vakanties of een groot huis

(DIR) Post #ATTRrFdMyosKvzW6gC by waynedixon@mastodon.social
       2023-03-10T13:32:14Z

0 likes, 0 repeats

@stux And this is exactly how things are in the U.S. particularly when it comes to politics. I'm lucky enough to be able to own a house, but it hasn't always been easy, and it's not a big house. As for vacations, I don't get to take any of those, due to it being too expensive. After 20+ years of working in the same industry I was FINALLY able to pay off my credit cards. For millennials when we finally get close to getting ahead, something big happens and we fall back again.

(DIR) Post #ATTRwyTjfz6VSujvRw by stux@mstdn.social
       2023-03-10T13:33:24Z

0 likes, 0 repeats

@waynedixon Glad to hear you got out in front of it :cat_hug_triangle: It certainlly is a challenge these days and im not sure we need an extra one :blobcatgiggle:

(DIR) Post #ATTS4XLSRS9bd3TRA0 by PhilKleingeld@mastodon.nl
       2023-03-10T13:34:38Z

0 likes, 0 repeats

@stux Ga eens terug naar de tijd toen je ouders jong waren en vraag hen dan eens of zij willens en wetens er een troep van maakten. Het is waarschijnlijk de generatie die Nederland heeft opgebouwd na WWII en welvarend  heeft gemaakt. (Zij dachten en handelden met de kennis van toen!) 'Ouders' voor van alles en nog wat de schuld geven, past bij pubers. Bovendien, in ons parlement zitten weinig babyboomers! De gemiddelde leeftijd van het kabinet is 50,5 en van de Tweede Kamer 45!

(DIR) Post #ATTSD5tTsGHn63T5m4 by stux@mstdn.social
       2023-03-10T13:36:18Z

0 likes, 0 repeats

@PhilKleingeld Absoluut en dat wordt ook zeker gewaardeerd ♥️ Het gaat meer om het feit dat het nu zo wordt tegengewerkt :ablobwink:  De feiten zijn super duidelijk en nog wordt het achterover gedrukt en gedaan alsof het er niet is.. en dat stoort mij wel Het gaat niet om hoe hun toen hebben geleefd maar om wat ze van ons verwachten en zelf doen 😉

(DIR) Post #ATTSJHGmUZUo7EJblY by waynedixon@mastodon.social
       2023-03-10T13:37:22Z

0 likes, 0 repeats

@stux Yeah, it wasn't easy to get out of debt. There were some very lean times though. It was stressful enough, so I don't know how everybody else does it.You are absolutely correct, we really don't need another challenge.

(DIR) Post #ATTSTxSMUu6lqqpCj2 by mfswager@mstdn.social
       2023-03-10T13:39:23Z

0 likes, 0 repeats

@stux raak stuk van je. Als pensionado ben ik mij erg bewust van mijn gedane voetafdrukken qua CO2. Gelukkig al langer bewust bezig mbt tot andere leefstijl, maar t neemt mijn zorg voor wat onze kinderen en kleinkinderen mee gaan maken niet weg.  En ongevraagd n stemadvies van mij; links v het midden aub.

(DIR) Post #ATTT0qtptech4WMR8K by justafrog@mstdn.social
       2023-03-10T13:45:18Z

0 likes, 0 repeats

@stux Mensen van rond de 40/50 weten dat dingen niet meer op hun beloop kunnen, maar er zitten er flink wat tussen die graag hebben dat er niks verandert.Iedere politicus die ze vertelt dat ze niet hoeven kan op veel stemmen rekenen.Het is kortzichtig en dom, vooral van de politici die "carriere maken" met het beloven van dooie mussen.Ik ben bang dat ik flink veel kwijt ga zijn aan de gevolgen.

(DIR) Post #ATTYD6Z5yhnau4Jziy by Moaske@social.vivaldi.net
       2023-03-10T14:43:32Z

0 likes, 0 repeats

@stux Jep, en zo jammer dat die generatie zich vooral zo entitled voelt op al die kansen die ze hebben gehad.Ze hebben hard gewerkt....zeker, maar wat jij aankaart hebben ze inderdaad nooit meegemaakt, en dat blijkt soms een lastig gesprek...Ik ben van GenX dus hang er tussenin, maar kans op huis kopen ook nooit gehad....