Post ASSl7bsGuGWEMQNTvM by Mathijs@mastodon.education
 (DIR) More posts by Mathijs@mastodon.education
 (DIR) Post #ASSkD90j2A32coPIXY by EsthervdS@mastodon.education
       2023-02-08T07:31:14Z

0 likes, 0 repeats

Veel aandacht in de media voor de ChatGPT-detector van Fontys-studenten. Even los van de discussie of dat de oplossing is voor in het onderwijs, doet dat ding het bij mij totaal niet. Alle stukjes door de chatbot gegenereerde tekst kwamen terug met een detectiepercentage van onder de 1%.

(DIR) Post #ASSl7bsGuGWEMQNTvM by Mathijs@mastodon.education
       2023-02-08T07:41:26Z

0 likes, 0 repeats

@EsthervdS Natuurlijk werkt het niet. ChatGPT is het werk van een bedrijf met enorm veel kapitaal erachter, de Fontys-studenten hebben die middelen allemaal niet en werken met een black box van wat ChatGPT eigenlijk 'weet' en doet.

(DIR) Post #ASSmAFwR0bKf9z9OrY by EsthervdS@mastodon.education
       2023-02-08T07:53:07Z

0 likes, 0 repeats

@Mathijs Nee, ik vond het ook te mooi klinken om waar te zijn, daarom bijzonder dat de media erin meegaan en zelf klaarblijkelijk niet goed gecheckt hebben of het werkt.

(DIR) Post #ASSmFFhbKFfBrkavmS by Mathijs@mastodon.education
       2023-02-08T07:54:03Z

0 likes, 0 repeats

@EsthervdS Je kunt het checken en merken dat het niet echt werkt, en dan heb je geen verhaal. Of je kunt in dezelfde tijd het verhaal schrijven, en dan heb je wel een verhaal.

(DIR) Post #ASSmszHZnEuaWZMwIy by EsthervdS@mastodon.education
       2023-02-08T08:01:13Z

0 likes, 0 repeats

@Mathijs

(DIR) Post #AST3PzFQXdUTEv7YuG by DanielleVossebeld@mastodon.social
       2023-02-08T11:06:26Z

0 likes, 0 repeats

@EsthervdS Zo komt de plagiaatscanner ook wel eens terug en moet ik zelf weer op onderzoek omdat ik zelf aanvoel dat het niet klopt. 🥴

(DIR) Post #AST3sZOviZz1TXCAjY by EsthervdS@mastodon.education
       2023-02-08T11:11:36Z

0 likes, 0 repeats

@DanielleVossebeld zeker, al is er wel een verschil tussen 'wel eens' en 'altijd' 😉

(DIR) Post #AST4JOYg8guHfLXwJM by DanielleVossebeld@mastodon.social
       2023-02-08T11:16:28Z

0 likes, 0 repeats

@EsthervdS Eens, en met chaptgpt valt er niet te controleren door ons. Dan voelen we wel dat er iets niet klopt, maar Google helpt dan ook niet. 🫤