Post AQub7OlITrKsd3hAp6 by mikell@mastodont.cat
(DIR) More posts by mikell@mastodont.cat
(DIR) Post #AQub7LojQdIhUqHNGC by mikell@mastodont.cat
2022-11-27T07:35:05Z
0 likes, 0 repeats
Ahir em van preguntar si podrem alimentar a la població mundial que ara ja som 8000 milions i que continuarà creixent en els propers anys. I si es podria fer sense augmentar la frontera agrícola.Augmentar la frontera agrícola significa augmentar la superfície cultivada perquè es treu superfície a boscos i altres tipus d'ecosistemes terrestres.La resposta que vaig donar és que considero que sí però que cal que reduïm el consum de carn.
(DIR) Post #AQub7NNVcoiIKzYf6e by mikell@mastodont.cat
2022-11-27T07:35:40Z
0 likes, 0 repeats
Ens podem alimentar adequadament amb proteïna d'origen vegetal i en general consumim més proteïna de la que necessitem.Quan mengem carn hem de pensar que l'animal que ens mengem havia menjat els cereals que ens podrien alimentar directament. En reduir el consum de carn passem a tenir més menjar d'origen vegetal disponible per a la humanitat.
(DIR) Post #AQub7Nnk3HhHeLpbzk by mikell@mastodont.cat
2022-11-27T07:35:49Z
0 likes, 0 repeats
Em van recordar que no vaig parlar del malbaratament. És cert; actualment es llença sense arribar a les nostres llars una gran quantitat d'aliments. Reduir aquests recursos alimentaris també ha d'ajudar a tenir prou menjar per a tota la humanitat.
(DIR) Post #AQub7OIaCcMpC0GF4C by mikell@mastodont.cat
2022-11-27T07:36:45Z
0 likes, 0 repeats
Un factor que tampoc vaig comentar és la dependència energètica de l'agricultura; que en molts dels casos és molt elevada i en la majoria dels casos és d'origen fòssil (dièsel pels tractors per exemple; però també gas natural per produir fertilitzants químics).La població humana està creixent en paral·lel a l'inici de la reducció de la quantitat d'energia disponible per a la humanitat; començant pels combustibles fòssils que o bé ja han passat el seu màxim de producció o bé ho faran aviat.
(DIR) Post #AQub7OlITrKsd3hAp6 by mikell@mastodont.cat
2022-11-27T07:38:22Z
0 likes, 0 repeats
Podrem continuar tenint la producció que tenim amb menys energia disponible?És un repte que caldrà resoldre.Confio que ho aconseguim. Ja aviso que no serà fàcil; i també suposo que serà una transformació radical de com produïm ara mateix el nostre menjar.En tot cas també espero que siguem prou intel·ligents per prioritzar aquest sector de l'economia quan decidim on dediquem l'energia disponible.
(DIR) Post #AQub7PBst0bRxW8PGS by boss@xarxamontgri.masto.host
2022-12-23T22:16:44Z
0 likes, 0 repeats
@mikell No ho aconseguirem, els pobres i els de ciutat passaran gana. Molta, segurament.
(DIR) Post #AQvI76TmkaFLxKbtJI by mikell@mastodont.cat
2022-12-24T06:18:39Z
0 likes, 0 repeats
@boss És un escenari probable. Tenir-ho present hauria de mobilitzar-nos per intentar evitar-ho.