Post AQaLPq4EDLUK6E7gEC by JoWa@mastodon.se
 (DIR) More posts by JoWa@mastodon.se
 (DIR) Post #AQW98tc9nRNq60J8e8 by JoWa@mastodon.se
       2022-12-12T03:10:36Z

0 likes, 0 repeats

Måndag enligt Puh. 🧸On Monday, when the sun is hotI wonder to myself a lot:“Now is it true, or is it not,“That what is which and which is what?”— Alan Alexander Milne, 1926På måndan fram mot klockan fem,när jag till något mål går hem,jag undrar trött i varje lem,om dem är dom och dom är dem.— översättning: Brita af Geijerstam, 1930

(DIR) Post #AQYDVeBw5obZ3W4DKq by JoWa@mastodon.se
       2022-12-13T03:08:57Z

0 likes, 0 repeats

Tisdag enligt Puh. 🧸On Tuesday, when it hails and snows,The feeling on me grows and growsThat hardly anybody knowsIf those are these or these are those.— Alan Alexander Milne, 1926På tisdan när det skiner sköntoch allt är sommarlikt och grönt,jag undrar, men jag undrar helstom vilkensom är vemsomhelst.— översättning: Brita af Geijerstam, 1930

(DIR) Post #AQaLPq4EDLUK6E7gEC by JoWa@mastodon.se
       2022-12-14T03:46:58Z

0 likes, 0 repeats

Onsdag enligt Puh. 🧸On Wednesday, when the sky is blue,And I have nothing else to do,I sometimes wonder if it’s trueThat who is what and what is who.— Alan Alexander Milne, 1926På onsdan när det fryser kallt,och snö det ligger överallt,jag undrar hur och såsom att,om det är ditt och ditt är datt.— översättning: Brita af Geijerstam, 1930

(DIR) Post #AQcN8EhuS96xWzKzGy by JoWa@mastodon.se
       2022-12-15T03:15:37Z

0 likes, 0 repeats

Torsdag enligt Puh. 🧸On Thursday, when it starts to freezeAnd hoar-frost twinkles on the trees,How very readily one seesThat these are whose—but whose are these?— Alan Alexander Milne, 1926På torsdan när jag vaknat gladoch fått mitt varma torsdagsbad,jag undrar när jag drar åstadom vad är vem — vem är då vad?— översättning: Brita af Geijerstam, 1930

(DIR) Post #AQeRVQRBnIyWhmkX1E by JoWa@mastodon.se
       2022-12-16T03:14:03Z

0 likes, 0 repeats

Fredag enligt Puh och Kängu. 🧸 🦘On Friday—“Yes, it is, isn’t it?” said Kanga, not waiting to hear what happened on Friday. “Just one more jump, Roo, dear, and then we really must be going.”— Alan Alexander Milne, 1926På fredan … — Ja, inte sant? sa Kängu, som inte orkade höra, vad som hände på fredagen. Bara hoppa en gång till, lilla Ru, sedan måste vi verkligen gå hem.— översättning: Brita af Geijerstam, 1930