Post AQFHehlOtDFIYNzVY0 by arbocenc@hub.netzgemeinde.eu
 (DIR) More posts by arbocenc@hub.netzgemeinde.eu
 (DIR) Post #APmDTMNM4OaEi6PZmy by blankfosk@social.anartist.org
       2022-11-19T23:09:28Z

1 likes, 0 repeats

Ahir vaig descobrir el moviment #SolarPunk i em vaig enamorar. Us comparteixo 'un manifest Solar Punk'! :solarpunk: :solarpunkflagsquare:🔗 https://www.re-des.org/un-manifest-solarpunk-catala/

(DIR) Post #AQFHehlOtDFIYNzVY0 by arbocenc@hub.netzgemeinde.eu
       2022-11-30T16:15:05Z

0 likes, 0 repeats

@Kapis Ğ1 🌱🏴  Suposo que lo d'en Miyazaki és perquè ell va usar el #SteamPunk en moltes de les seves sèries i pelis. I el #SolarPunk n'és una derivació.De totes formes, sense conèixer massa el moviment, diria que pateix de #wishfulthinking . Concretament no crec que tingui en compte que la #TRE de l' #energia #fotovoltàica és molt baixa, i a sobre les #renovables es basen en l'ús d'uns materials escassos que no poden escalar a 8000 milions de persones. Això està explicat a #Petrocalipsis, d'en @Antonio Turiel En nostre futur s'assemblarà més una gestió de la misèria que a un conte de fades #solarpunk :-/

(DIR) Post #AQFHeiIMudcKCdPpw0 by blankfosk@social.anartist.org
       2022-12-03T23:39:25Z

1 likes, 0 repeats

@arbocenc @turiel Jo no ho entenc així. Entenc que el Solar Punk pot ser un tipus de projecció o pensament decreixentista però optimista. No pretén solucionar el món només canviant la forma de generar l'electricitat, d'això ja sabem que és impossible. Cal decréixer, i per mi, el Solar Punk m'ajuda a pensar aquest decreixement o crisi com a una oportunitat de canvi cap a algo millor o amb més sentit. I no millor en "tenir més", si no aprenent a viure millor tenint menys i organitzant-nos.

(DIR) Post #AQFHejiHdlwObIY2y0 by blankfosk@social.anartist.org
       2022-12-03T23:43:18Z

0 likes, 0 repeats

@arbocenc @turiel I m'ajuda a pensar la tecnologia, sobretot. A poder pensar que una altra tecnologia és possible. Sortir de la dicotomia entre Metavers / Intel·ligència Artificial vs. no tenir ni internet ni cap pantalla (com els nostres ancestres).Per una tecnologia molt més simple, apropiada, federada, decreixentista o no-creixentista, lliure, descentralitzada... per mi Solar Punk és també això

(DIR) Post #AQFHs5Xxm7fW545Ups by marcelcosta@barcelona.social
       2022-12-03T23:58:16.151669Z

0 likes, 0 repeats

@blankfosk @arbocenc Justament, crec que el solarpunk es diferencia del tecnooptimisme perquè vol repensar la relació amb la tecnologia i incorporar la mirada social en aquesta.

(DIR) Post #ARQtCdtzILvrhMkkzo by kapis@social.anartist.org
       2023-01-08T11:30:50Z

1 likes, 0 repeats

@marcelcosta @arbocenc @blankfosk Aquest article de la @La_Directa em pareix prou acertat de portar a la conversa: https://directa.cat/energia-per-la-vida-quan-menys-es-mes/