Post AQ8aBnTp5wpmuKyll2 by troglobit@mastodon.nu
 (DIR) More posts by troglobit@mastodon.nu
 (DIR) Post #AQ8aBmsxJ1LN3zjKIC by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:01:26Z

0 likes, 0 repeats

Två unga killar från Telenor kom och ville kränga deras bredband. Dom hade värsta dealen, som dom sa. Ja det var billigare nu och 12 månader framåt, sen blev det nästan dubbelt så dyrt som det jag har nu.  Dessutom hävdade de att min nuvarande leverantör #bahnhof hade höjt priset mest av alla lev. (50%!) de skulle komma tillbaka efter att jag kollat närmare.  Visar sig att prishöjningen jag sett sedan 2019-08 till 2023-03 (senaste fakturan) var på 5.7% ...

(DIR) Post #AQ8aBnTp5wpmuKyll2 by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:03:49Z

0 likes, 0 repeats

En tiopotens fel ... lätt hänt, men som "datakille" (som dom kallade mig) så vet jag också att det är något jag själv brukar göra fel på LOLFaktum är att #Bahnhof uppgraderat min anslutning från 100/100 till 250/250 utan extra kostnad för några månader sedan. Så jag har en rätt sweet deal 🙂 Enda problemet med #Bahnhof är att de enable:at cgnat och att man inte kan få IPv6 adress (så man kan testa sina egna brandväggar på Internäs ordentligt :-)

(DIR) Post #AQ8aBo4KuC2cja3vfc by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:04:56Z

0 likes, 0 repeats

Nu sitter jag och hoppas att dom faktiskt kommer tillbaka. Det är precis som om några religiösa dörrknackare kommer tillbaka och man precis hittat bevis för att deras Gud inte finns! LOL

(DIR) Post #AQ8aBofYfnocb1Tegi by JoWa@mastodon.se
       2022-11-30T18:20:32Z

0 likes, 0 repeats

@troglobit Hur bevisar man att något inte finns (eller har funnits)? Och för att göra det än svårare, vad är det – kallat ”gud” – som skall bevisas inte finnas. 🤔 https://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna

(DIR) Post #AQ8aBq0rg4S8lOSBXM by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:05:34Z

0 likes, 0 repeats

Ja jag tror inte på nån Gud. Vi kan låta det bli min #introduktion här.

(DIR) Post #AQ8aBsovEvgNTDtBq4 by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:20:59Z

0 likes, 0 repeats

Fan, det värsta man kan göra som dörrknackare med knackliga argument måste ju vara att stöta på en ingenjör 😄

(DIR) Post #AQ8aBuQXGZMcSAUk6a by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:22:25Z

0 likes, 0 repeats

Och dom här killarna hade inte den blekaste att jag är en av väldigt få i hela länet som faktiskt vet vad jag pratar om när det kommer till nätverk osv.

(DIR) Post #AQ8aBw0NOncxLcGsbo by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:26:28Z

0 likes, 0 repeats

Vafaan, jag bygger ju mina egna switchar och routrar *inklusive* mjukvaran till dom. Trots att jag inte längre är systemarkitekt på det stora svenska industrikommunikationsföretaget. Pga kul och man kan få det så mycket bättre :dance_cool_doge:

(DIR) Post #AQ8aByLigPt8cOGx9c by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T17:26:54Z

0 likes, 0 repeats

Oups, glömde #blygsamtskryt

(DIR) Post #AQ8aHSoWqMxGYCMlGK by JoWa@mastodon.se
       2022-11-30T18:21:37Z

0 likes, 0 repeats

@troglobit Hur bevisar man att något inte finns (eller har funnits)? Och för att göra det än svårare, vad är det – kallat ”gud” – som skall bevisas inte finnas? 🤔 https://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna

(DIR) Post #AQ8jWakEXTCT4ve4vI by troglobit@mastodon.nu
       2022-11-30T20:05:09Z

0 likes, 0 repeats

@JoWa jag tror inte jag behöver svara på dina frågor. Förstår faktiskt inte varför du ställer dem till mig om du inte känner sig hotad av det jag skrev eller bara vill gå i polemik med andra. Taco hej osv 👋

(DIR) Post #AQ9OUkkeSXKveh5CfQ by JoWa@mastodon.se
       2022-12-01T03:44:15Z

0 likes, 0 repeats

@troglobit Gomorron. 🙂Nej, du är mig givetvis inte svaret skyldig. 😉Poängen är att det inte är dig (eller mig) det åligger att bevisa att något inte finns. Bevisbördan åligger alltid dem som påstår att något finns. För dem försvåras det av att de inte vet vad det är som påstås finnas, och som de ska finna bevis för. Ett tomt ord – ”gud” – är inte mycket att söka efter i universum. 😉Ergo: Nästa gång någon knackar på din dörr och ber dig att bevisa att något inte finns, hänvisa till Russell. 🙂